ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه روزنامه‌نگار زندانی شبکه الجزیره در مصر دوباره محاکمه می‌شوند

دادگاه مصر، سه روزنامه‌نگار شبکه الجزیره را که از دسامبر گذشته در این کشور زندانی هستند، دوباره محاکمه می‌کند. این تصمیم پس از اعتراض این سه روزنامه‌نگار به حکم صادر شده گرفته شده است.

دادگاه مصر دستور داده سه روزنامه‌نگار شبکه الجزیره که از دسامبر سال ۲۰۱۳ در این کشور زندانی هستند، دوباره محاکمه شوند. این تصمیم امروز و پس اعتراض این سه روزنامه‌نگار به حکم صادر شده برای آن‌ها در قاهره گرفته شد.

پيتر گرست، خبرنگار استراليايی‌تبار الجزيره (وسط) و محمد فاضل فهمی، رئیس دفتر شبکه الجزیره در مصر، در دادگاه گذشته

این سه خبرنگار شبکه الجزیره که یک سال از بازداشت آن‌ها در مصر به اتهام حمایت از گروه اخوان‌المسلمین می‌گذرد، قرار بود امروز پنج‌شنبه، اول ژانویه ۲۰۱۵، در دادگاه حاضر شوند تا به درخواست تجدیدنظر در محکومیت آن‌ها رسیدگی شود.

دادگاه امروز ۳۰ دقیقه طول کشید و روزنامه‌نگاران اجازه ورود به این دادگاه را نداشتند. همچنین هیچ‌یک از متهمان نیز در جلسه حاضر نبودند.

با این حال، وکیل مدافع این سه روزنامه‌نگار اعلام کرده است که دادستان اذعان کرده در حکم صادرشده مشکلات عمده وجود دارد و قرار است محاکمه جدید ظرف یک ماه صورت گیرد. این روزنامه‌نگاران باید تا زمان محاکمه مجدد در مصر بمانند.

در روزهای گذشته نیز یک روزنامه‌نگار بریتانیایی شبکه الجزیره، از دولت مصر خواسته بود تا سه روزنامه‌نگاری را که به اتهام ترور بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

روز دوشنبه سو تورتون، روزنامه‌نگار بریتانیایی، در تظاهراتی مقابل سفارت مصر در لندن به دوستان و همکلاسی‌های پیتر گرست، به اهر محمد و محمد فهمی پیوست.

حدود ۵۰ معترض با پلاکاردهایی که در دست داشتند خواهان آزادی این روزنامه‌نگاران شده بودند. بسیاری از معترضان دهان یا مچ دست خود را با نواری بسته بودند.

در ماه ژوئن گذشته، گرست و فهمی هر کدام به هفت سال و محمد به ۱۰ سال حبس محکوم شدند. سه روزنامه‌نگار خارجی دیگر از جمله تورتون که خبرنگار سابق اخبار کانال ۴ و گزارشگر اسکای نیوز بوده است، به صورت غیابی به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

فهمی و گرست در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ در محل کار خود در هتل ماریوت قاهره دستگیر شدند. محمد نیز در‌‌ همان روز در منزلش دستگیر شد. گرست استرالیایی و دو روزنامه‌نگار دیگر مصری هستند.

این سه روزنامه‌نگار از سوی دولت متهم به همکاری با گروه اخوان‌المسلمین هستند. دولت مصر مدعی شده که این کمک‌ها شامل اختصاص پلت‌فرم‌های رسانه‌ای و تجهیزات بوده است. همچنین مصر دو نفر از آن‌ها را عضو رسمی این گروه دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.