ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری نشست‌های اصول‌گرایان برای اتحاد در انتخابات آتی مجلس

اصول‌گرایان در حالی این روزها با برگزاری همایش و کنگره، خود را برای انتخابات مجلس آینده آماده می‌کنند که اصلاح‌طلبان برای برگزاری نشست و کنگره با موانع جدی روبرو هستند.

اصولگرايان برای در اختيار گرفتن کرسی‌های مجلس دهم در ايران می‌گويند راهی به غير از ائتلاف ندارند. محمدنبی حبيبی، دبيرکل جمعيت موتلفه اسلامی بر اين باور است که اصول‌گرايان «فقط و فقط بايد به ائتلاف فکر کنند.»

به گزارش خبرگزاری تسنيم، اين فعال سياسی اصول‌گرا، امروز در کنگره سالانه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی گفت: «ما حق نداريم بر سر اختلاف سليقه‌های احتمالی، ائتلاف را به عنوان تنها راه‌حل کنار بگذاريم.»

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی از تشکل‌های سياسی اصول‌گرای جمهوری اسلامی ايران است؛ ارتباطات زيادی ميان اين جمعيت و نهادهای نظامی وجود دارد.

حسين فدايی از ابتدا تا کنون دبير کلی اين جمعيت را بر عهده‎ دارد.

چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به فرماندهی حسین طائب، طی پروژه‌ای از طریق «خانه‌های امن» این نهاد امنیتی، تلاش‌هایی را برای زمین‌گیر کردن دولت از چند ماه پیش آغاز کرده است. بنابر این گزارش «خانه‌های امن» که با هدف «تخریب دولت و زیر نظر گرفتن فعالیت وزارت‌خانه‌ها» ایجاد شده‌اند، «توسط نیروهای سیاسی عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نیروهای مرتبط با اطلاعات سپاه پاسداران» اداره می‌شوند.

به گفته حبيبی، ائتلاف بدون محوريت روحانيت «نيم‌بند» خواهد بود. حبيبی افزوده که اصول‌گرايان «زير چتر جامعتين به وحدت خواهند رسيد.»

«جامعتين» عنوانی سياسی است که در ايران به دو تشکل همفکر «جامعه روحانيت مبارز» و «جامعه مدرسين حوزه علميه قم» گفته می‌شود.

دبيرکل جمعيت مؤتلفه اسلامی در اين کنگره گفت که «حزب اصلاح‌طلب اعتدال و توسعه از مدتی پيش مسافرت‌های استانی خود را شروع کرده و با گره زدن زلف مسئولان ستادهای رئيس‌جمهوری به خود در حال فعاليت انتخاباتی است.»

آيت‌الله کاظم صديقی، امام‌جمعه موقت تهران نيز در اين کنگره از اصول‌گرايان خواست تا «به سرعت عزم‌‌شان را بيشتر کنند و اختلاف‌نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشند.»

مهم اصول‌گرا بودن مجلس آینده است

غلام‌علی حداد عادل، رئيس فراکسيون اصول‌گرايان مجلس نيز گفته که اصول‌گرايان هرگاه «دست به دست هم داده‌اند، مانند مجلس هفتم پيروز شده‌اند اما هر وقت روبروی هم ايستاده‌اند، شکست خورده‌اند.»

حدادعادل گفت: «امروز رقبای ما طعم شيرين وحدت خود را چشيده‌اند؛ آيا ما طعم تلخ شکست در اثر تفرقه را چشيده‌ايم و آيا کافی نيست که از تجربه گذشته عبرت بگيريم.»

به گفته او، «مهم اين است که مجلس آينده اصول‌گرا باشد، نه به معنای اينکه فلان حزب در مجلس باشد بلکه مهم اين است که ما در مسير امام و رهبری حرکت کنيم.»

دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به احتمال فراوان در اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

در حالی که اصول‌گرايان از هم‌اکنون برای فتح کرسی‌های مجلس در حال برپايی کنگره و نشست هستند اما احزاب سياسی اصلاح‌طلب برای برگزاری نشست‌ با مانع روبرو هستند و به آن‌ها برای برگزاری کنگره به سادگی مجوز داده نمی‌شود.

افزون بر اين، اصلاح‌طلبان نگران هستند که کانديداهای اصلی‌شان برای انتخابات مجلس توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان که همگی اصول‌گرا هستند، «رد صلاحيت» شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.