ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر کار: ۷ میلیون علاف در کشور داریم

حسن طائی می‌گوید هفت میلیون "بیکاره‌" داریم که نه شغل دارند، نه مهارت و به دنبال کار هم نمی‌گردند. مشاور وزیر کار هم می‌گوید در هر دقیقه، یک نفر به بازار کار اضافه می‌شود.

حسن طائی می‌گوید هفت میلیون "بیکاره" داریم که نه شغل دارند، نه مهارت و به دنبال اشتغال هم نمی‌گردند. مشاور وزیر کار هم تأکید کرده که در هر دقیقه، یک نفر به بازار کار ایران افزوده می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خیل میلیونی افراد "علاف" در کشور و مشکل‌ساز بودن این گروه از بیکاران برای اقتصاد ایران سخن رانده است.

حسن طائی روز پنجشنبه ۱۱ دی در بجنورد گفت که هفت میلیون بیکاره در ایران فاقد هرگونه درآمد یا مهارت هستند اما به دنبال اشتغال هم نمی‌روند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از حسن طائی نوشت: «در اصطلاح خارجی به این گروه از بیکاران neet گفته می‌شود که در دوره‌ای به دنبال کار می‌روند اما پس از مدتی به صورت ابر پراکنده شده و خبری از آن‌ها نیست و در اصطلاح عامیانه به آن‌ها علاف گفته می‌شود.»

معاون وزیر کار افزوده که این گروه "بیکارگان" می‌توانند برای بازار کار و اقتصاد ایران مشکل‌ساز شوند و لازم است راهکاری برای مهارت‌آموزی و اشتغال آن‌ها اندیشیده شود.

طائی این را هم گفته که یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در بازار کار ایران در دست افغان‌هاست: «این گروه از اتباع خارجی فرصت‌های شغلی سخت را در اختیار دارند که به نظر می‌رسد در ایران کمتر به این نوع مشاغل علاقمندند.»

افغان‌های حاضر در ایران در مشاغل سختی چون دامداری و چوپانی، مرغداری، بنایی و یا چاه‌کنی مشغول می‌شوند.

هم‌زمان با معاون وزیر کار، مشاور ربیعی نیز اعلام کرد که هر دقیقه به طور میانگین بیش از یک نفر به بازار کار ایران اضافه می‌شود که معمولاً تحصیل‌کرده دانشگاهی است.

خبرگزاری «تسنیم» به نقل از مسلم خانی نوشت: «باید فرصت‌های برابر اشتغال ایجاد شود و شانس دسترسی افراد به مشاغل متناسب با تخصص آن‌ها باشد و رانت شغلی مثبت یا منفی نداشته باشیم که در حقوق کار و در سطح بین‌الملل روی آن تأکید می‌شود.»

علی ربیعی، وزیر کار ایران پیش‌تر گفته بود که صدها هزار نیروی جویای کار تحصیل‌کرده اما غیر ماهر در ایران وجود دارند. او با انتقاد از فرهنگ سرمایه‌گذاران در "بهره‌وری یک‌شبه" اذعان کرده بود که ۵۰ درصد متقاضیان کار در ایران فاقد مهارت‌های حرفه‌ای هستند.

مرکز آمار ایران، در اردیبهشت سال ۹۳ اعلام کرد که بیش از ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور کوچک‌ترین اثرگذاری را در تولید، توسعه و پیشرفت اقتصادی ندارند. جمعیت فعال ایران با احتساب زنان خانه‌دار، سربازان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کلیه کسانی که امکان یک ساعت کار در هفته را دارند، حدود ۲۴ میلیون نفر عنوان می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

     حتما همین روزها هم  ادعا میکنند تورم صفر و رشد سه رقمی شده !

  • farid

    پول نفت کجا میرود؟ بودجه ۱۰ هزار ميليارد تومانی ! جمهوری اسلامی برای "کشورهای هدف" (شامل سوريه و عراق و لبنان) که صرف مداخله جويی نظامی و دادن رانت به همپيمانان نظام در اين کشورها  در سال جدید می شود!

  • nader

    حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه ۳۰ دسامبر گفت که ایران در سوریه «به عنوان حلقه محوری مقاومت بر روی زمین یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی تفکر بسیجی» دارد. این سخنان حسین سلامی همزمان با تاکید مسئولان غربی و شماری از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه مبنی بر تاسیس حزب الله سوریه به عنوان بازوی نظامی مرتبط با ایران دارد. بنا به گفته این مسئولان، این گروه، در چارچوب قوانین سوریه عمل نمی‌کند و تحت سیطره مقام‌های نظام این کشور، عمل نمی‌کند. به گفته یک منبع امنیتی غربی، حزب الله سوریه از هزاران تن از شبه نظامیان ایرانی که به آن‌ها اوراق تابعیت سوری داده شده و همچنین شبه نظامیان عراقی، یمنی و افغانستانی که پیش‌تر در گروه‌های شبه نظامی متفرق حضور داشتند، تشکیل شده است. منابع اپوزیسیون سوریه می‌گویند که فرماندهان حزب الله سوریه، ایرانی‌ها و لبنانی‌هایی هستند که ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بر آن‌ها نظارت دارد. جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «امروز مشاهده می‌کنیم که ظرفیت‌های انقلاب اسلامی از ایران به عراق متصل شده است و ما در عراق یک ارتش مردمی متصل به انقلاب داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان از لحاظ کمیت است.» او درباره یمن نیز اظهار داشت: «در یمن جایی که پاشنه سیاست‌های شبه جزیره آمریکا است انصار‌الله همانند حزب‌الله با منطق انقلاب اسلامی عمل کننده در فضای ژئوپلتیک ما است!

  • بهنام

    ایشان البته هیچ اشاره ای به این موضوع نکردند که نود در صد این علافان بسیجی هستند و فقط جهت مزدوری و سیاهی لشکر برای مطامع کثیف سیاسی استفاده ابزاری میشوند به بهای یک ساندیس کوچولو .

  • روزبه

    پس واسه همینه میخواهید طلبه های بیکار رو تو مدرسه ها استخدام کنید تا کار داشته باشند؟  یا طرج کنرل حجاب درست میکنید میدید دست سپاه و بسیج که نفرات براش استخدام کنند تا عمله های ارتجاع بیکار نباشند؟ یا بودجه مملکت رو صرف توسعه طلبیهاتون میکنید در کشورهای دیگه بجای زدن به زخمهای جامعه مون؟ آقای محترم تو عملا اعتراف میکنی شما و همپالکی هاتون ظرف این سی و چند سال لیاقت اداره کشور و نداشتید ولی حاضر هم نیستید جاتون با یک روش دمکراتیک به افراد و احزاب دیگری بدید که حداقل شاید با روش شایسته سالاری این بحرانهارو که نظام ملایی اسلامی ایجاد کردید ترمیم کنند. آقای محترم مگربیکاری بخاطر  عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی آنهم خود بخاطر سیاست خارجی احمقانه  وسیاست اتمی غلط و فساد اداری و مالی در همه سطوح  و عدم وجودمدیریت لایق ِصادق و کاردان در سطوح مختلف  شما منجر به ایجاداین ارتش بیکاران نشده؟ چرا از زیر بار مسیولیت خود فرار میکنید؟ بله این شما و دولتهای قبل از شما و مجلس فرمایشیتان ودر راس همه رهبر کنونی و قبلی تان مسول وضع موجودند نه این خیل بیکاران یا بقول شما علافها.

  • فاتی

    ما چه آزاری به دیگران رسوندیم مگه ؟! نون و ماست خودمون رو می خوریم .

  • رویا

    احتمال زیاد خانواده‌های مسوولین حکومتی جزئی از این علاف‌ها نیستند، مگر می‌شود با یک توصیه برای خانواده لاریجانی یا هاشمی یا احمدی‌نژاد یا خود آقای وزیر کار پیدا نشود؟ مگر می‌شود هر سال کسانی را در بهترین دانشگاه‌های کشور در حال مهارت‌اموزی یا گرفتن بورسیه پیدا نکنید که از وجودشان متعجب شوید و بعد متوجه شوید، آهان این خواهرزاده شریعتمداری کیهان یا خانواده فلان آخوند حکومتی است (فکر می‌کنید چرا جناب توکلی از جوانی تا پیری هنوز هم مسوول سازمان سنجش مانده)؟ مگر می‌شود خیلِ بچه‌های سپاهیان عالی‌رتبه را با امکانات فراوان مثل ماشین‌های گران‌قیمت نادیده گرفت و فکر نکرد این‌ها قطعاَ مهارت و شغلی توسط پدران‌شان برای‌شان دست‌وپا شده درحالیکه هنوز فلان جانباز جنگی در یک ساندویچ‌فروشی کار می‌کند و بچه‌های فلان تیمسار یا سرهنگِ ارتش یا خلبان نیروی هوایی هنوز موفق به یافتن یک شغل مناسب نشده؟ عجب کشفی کرده‌اند آقای وزیر! راستی از همه علاف‌تر و بی‌مسوولیت‌تر و درآمد‌ زا تر برای یک ملت در این کشور کیست؟

  • Majid

    حسن طائی می‌گوید "هفت میلیون “بیکاره” داریم که نه شغل دارند، نه مهارت و به دنبال اشتغال هم نمی‌گردند." و نمونه های بارز این دوپا داران "بیکاره":  شورای تشخیص مصلحت، مجلس خبرگان، جیره بگیران دفاتر جور واجور مقام همه کاره  و هیچکاره معظم، بسیجیها، اکثریت کارمندان سازمانهای دولتی، و نمایندگان مجلس و امثالهم هستند که نه تنها علافند و سربار ملت بلکه میزان فهم و شعورشان از چارپایان علفخوار  هم پایینتر است!   "آيا گمان مي‏کنی که  اكثر آنها مي‏شنوند و يا مي‏فهمند؟ خیر! آنها فقط همچون چهارپايانند بلكه گمراه تر!" (آیه ۴۴ از سوره ۲۵ در قرآن)