ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کسانی که درآمد نفت را ذخیره نکردند باید مواخذه شوند»

معاون روحانی می‌گوید ایران در ته دره بود و دولت آن را ده پله بالاتر آورد. اسحاق جهانگیری از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیاردی در منابع نفتی کارون نیز خبر داد.

معاون حسن روحانی می‌گوید ایران در ته دره بود و دولت آن را ده پله بالاتر آورد. اسحاق جهانگیری از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیاردی در منابع نفتی کارون نیز خبر داد.

معاون اول رییس‌جمهور ایران، عصر پنج‌شنبه ۱۱ دی در جلسه شورای استانداری خوزستان، از تصویب سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در منابع نفتی کارون خبر داد. خبرگزاری ایسنا به نقل از اسحاق جهانگیری نوشت: «اگر این طرح اجرا شود، بزرگترین طرح نفتی تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.»

جهانگیری افزود که دولت روحانی در بخش پتروشیمی و گاز هم به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در خوزستان است. او جزییات دیگری در مورد منبع سرمایه‌گذاری و چگونگی این طرح نگفت.

او در توضیح برداشت از صندوق توسعه ارزی برای نیازهای کشاورزی خوزستان گفت: «رییس جمهور قبل از سفر به خوزستان نامه‌ای به رهبر نوشت و گفت برای احیای زمین‌های کشاورزی خوزستان به یک و نیم میلیارد دلار منابع نیاز است که در همان زمان دولت مجوز برداشت این مبلغ را از صندوق توسعه گرفت. دولت بنا ندارد کار مخفیانه انجام دهد.»

جهانگیری با تکرار مدعای رشد اقتصادی ۴ درصدی ایران در شش ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: «ایران در ته دره بود اما ما کشور را ۱۰ پله بالا آوردیم.»

معاون اول روحانی تاکید کرد که در سال‌های گذشته به دلیل افزایش واردات، ارز ذخیره نشده است: «در سال‌های گذشته کشور ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و اگر طبق قانون برنامه عمل می‌شد اکنون باید ۳۰۰ میلیارد دلار در صندوق توسعه ارز داشتیم. اگر این عملیات اتفاق می‌افتاد، دیگر اسیر توطئه‌ کشورهای منطقه نمی‌شدیم. کسانی که درآمد نفت را ذخیره نکردند باید مواخذه شوند.»

جهانگیری برای چندمین مرتبه در هفته‌های گذشته به کاهش بهای نفت و سهم درآمد نفتی در بودجه ۹۴ نیز اشاره کرد و از لزوم کاهش هزینه‌های دولت گفت. بودجه سال ۹۴ با احتساب نفت بشکه‌ای ۷۲ دلار بسته شده است. این میزان به گفته سخنگوی دولت، بهای "بدبینانه" نفت بوده اما در فاصله تدوین لایحه بودجه تا زمان بررسی آن در مجلس، قیمت نفت تا سطح ۵۸ دلار نیز افت کرد. کارشناسان اقتصادی میانگین بهای نفت در سال ۲۰۱۵ را بشکه‌ای ۶۰ دلار تخمین زده‌اند.

جهانگیری ۱۸ آذر ‌ماه در همدان گفته بود قیمت نفت به خاطر یک توطئه از ۱۰۰ دلار به ۷۰ دلار رسیده ولی با فروش ۶۰۰ هزار بشکه نفت و بهای نازل‌تر آن هم می‌توان امور را اداره کرد.

در‌آمد نفتی ایران در دو دولت احمدی‌نژاد معادل ۶۲۲‌میلیارد دلار برآورد می‌شود. بهای نفت صادراتی کشور در این دوره به بشکه‌ای ۱۲۰ دلار نیز رسید. در گزارشی که مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۹۰ ارائه کرد، درآمد حاصل از صادرات نفت خام ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰، معادل ۵۳۱ میلیارد دلار بوده که تقریبا نیمی از درآمد نفتی ایران در ۱۰۰ سال پیش را شامل می‌شد.

ناپدید شدن بیش از ۱۵۴‌میلیارد دلار مازاد درآمد نفتی در دولت‌های نهم و دهم و محل مصرف این مبلغ نیز موضوعی است که تا به حال روشن نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    خودروهای "بنجل" اما گرانبهای تولید داخلی  ایران ! در ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران از خودروهای موجود در بازار، خودروهای ساخت ایران برای کسب نمره منفی رقابت تنگاتنگی با خودروهای چینی مونتاژ شده در ایران دارند.. سایپا ۱۳۲ بی‌کیفیت‌ترین خودروی بازار ایران در آخرین ارزشیابی خودروهای ساخت داخل ایران که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران صورت گرفته و در هفته‌های اخیر منتشر شده، انواع مختلف پراید محصول شرکت سایپا، یکه‌تاز خودروهای بی‌کیفیت ساخت ایران هستند. نمره منفی سایپا ۱۳۲ در این لیست منفی ۵ / ۸۱ است. احمد بزرگيان، عضو سابق کميسيون صنايع و معادن مجلس درباره کیفیت پراید گفته است: «پرايد در سرعت بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر اصلا ترمز ندارد؛ يعنی از ۱۲۰ کيلومتر در ساعت که بالاتر می‌‌رود آن‌قدر قدرت ترمز ضعيف می‌‌شود که ديگر ترمز نداريد و قاعدتا به امان خدا می‌‌رويد.» خودروی تیبا، محصول سایپا، در بخش عیوب فنی و عملکردی، در کنار سایپا ۱۳۱ بیشترین نمرات منفی (منفی ۴ / ۶۰) را کسب کرده‌ است. کوچک و بی‌کیفیت سواری کوچک "ام‌وی‌ام ۱۱۰" را شرکت "مدیران خودرو" طبق توافق با شرکت "چری" چین در ایران مونتاژ می‌کند. نمره این خودرو در لیست اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران منفی ۴ / ۸۳ است. این خوردو در بخش تزئینات و مونتاژ نیز بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص داده است. خودرویی چینی که در ایران مونتاژ می‌شود!! "MVM X33" در لیست اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران جزو خودروهای کلاس قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان دسته‌بندی شده است. نمره منفی این خودرو ۶۴ است. خودروی چینی Voleex، مونتاژ کرمان موتور خودروی چینی "Voleex C32" نیز در لیست اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران نمره منفی ۵ / ۵۹ را کسب کرده است. این خودرو در ایران توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود. دیگر مونتاژی "مدیران خودرو"MVM 315 خودروی چینی "MVM 315" در فهرست شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران نمره منفی ۷ / ۵۴ را کسب کرده است پژو پارس نگاهی به آمار کیفیت خودروها نشان می‌دهد که نه تنها خودروهای چینی عرضه شده به بازار ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، بلکه کیفیت تولیدات داخلی نیز از کیفیت چندانی برخوردار نیست. پژو پارس از دیگر خودروهایی است که نمره منفی بالایی دارد. نمره منفی این خودرو در لیست شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران ۸ / ۵۴ است پژو ۴۰۵ نمره منفی پژو ۴۰۵ در لیست شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران ۶ / ۵۲ است و اما سمند نمره منفی سمند در لیست شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران ۱ / ۵۲ است. MVM 530؛ چینی اما مونتاژ ایران این خودرو در لیست بازرسی کیفیت و استاندار ایران نمره منفی ۱ / ۵۱ را کسب کرده است. برخی سایت‌های اقتصادی ایران، واردات خودروهایی با برندهای ناشناخته چینی را به واردات "خودروهای بنجل" تعبیر می‌کنند.. خودروی چینی لیفان X60، مونتاژ ایران خودروی لیفان X60 که توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود، نیز از جمله خودروهایی است که در لیست اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران نمره منفی آن بیشتر از ۵۰ است. این خودرو با وجود کیفیت پایین، جزو خودروهای کلاس قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان دسته‌بندی می‌شود. در دسته وانت‌ها، مزدا تک کابین رکورددار نمره منفی است. این خودرو توانسته نمره منفی ۹۵ را کسب کند دویچه وله فارسی

  • hasani

    صدها پله بروید بالا به نا کجا اباد میرسید.... راهتان کج است!

  • شهرام

    احمدی نژاد متخصص نابودی منابع ارزی کشور بود میگن کسانی که با محرومیت بزرگ می شوند بیشتر و بهتر پول را پس انداز می کنند (با محرومیت بزرگ شدن از قیافه ایشون معلومه)ولی ظاهرا در مورد ایشون مصداق نداشت احمدی نژاد چهار میلیارد دلار به اندونزی پول داد بابت رای ممتنع اندونزی در شورای امنیت در جریان رای گیری برای تصویب قطعنامه ضد ایران و یک میلیارد دلار نیز به وزارت دفاع عراق پول داد احمدی نژاد دست بده و بذل و بخشش خوبی از جیب مردم ایران داشت