ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هند به توسعه انرژی خورشیدی سرعت می‌بخشد

نخست‌وزیر هند اعلام کرد که به‌منظور پاسخ به تقاضای رو به افزایش برق و پایان دادن به قطع برق، این کشور به‌شکل فزاینده‌ای به انرژی خورشیدی روی خواهد آورد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، گفت به‌منظور برآورده ساختن تقاضای رو به افزایش برق و پایان بخشیدن به قطع برق که اقتصاد سوم آسیا را مختل کرده، این کشور به‌شدت به انرژی خورشیدی روی خواهد آورد و بر انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هند اگر به هدف خود دست یابد بیش از ۱۰ درصد انرژی تولیدی‌اش، انرژی خورشیدی خواهد بود.

به‌گزارش رویترز، در حال حاضر انرژی خورشیدی تنها یک درصد انرژی تولیدشده در هند را تشکیل می‌دهد. این کشور همچنان به زغال‌سنگ وابسته است و پخش و تحویل آن دچار مشکلاتی است که موجب قطع مکرر برق و آسیب به صنعت شده و مانع از رشد اقتصادی آن می‌شود.

یک مقام ارشد وزارت انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر هند به رویترز گفته است نارندرا مودی اظهار امیدواری کرده که شرکت‌های چینی، ژاپنی، آلمانی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در مدت هفت سال و تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق در هند با انرژی خورشیدی، پیشقدم شوند. این مقدار تولید برق از انرژی خورشیدی ۳۳برابر میزان کنونی است.

اگر این هدف به‌دست آید بیش از ۱۰درصد انرژی تولیدی در هند، انرژی خورشیدی خواهد بود. در آلمان که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام است، انرژی خورشیدی ۶درصد انرژی تولیدی این کشور در سال ۲۰۱۴ را تشکیل می‌داد.

منابع اصلی انرژی در هند نفت، زغال‌سنگ و انرژی هسته‌ای است. هند سومین تولیدکننده زغال‌سنگ در جهان است و این منبع انرژی نیمی از نیازهای آن را در این زمینه تأمین می‌کند.

در زمینه انرژی هسته‌ای، هند ۱۶ راکتور اتمی در اختیار دارد که در حال فعالیت‌اند و ۱۶ راکتور دیگر نیز در حال ساخت هستند. برق تولیدشده از انرژی هسته‌ای در این کشور ۲,۷درصد کل جریان برق را تشکیل می‌دهد.

هند با بیش از یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا پس از چین است و از نظر مصرف انرژی پس از آمریکا و چین در مقام سوم در جهان قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 81

    […]  ابعاد جهانی نظامی گری آمریکا دیده بان اشتباهات بشر ۳ ژانویه ۲۰۱۵ ماه گذشته ریاست جمهوری اباما نامه ای رسمی به رییس مجلس نمایندگان فرستاد و کشورهایی را که نیروهای نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۴ در آنها درگیر بوده اند برشمرد. هیچ یک از روزنامه های اصلی آمریکا در باره این نامه گزارش ندادند گرچه مسؤول مطبوعاتی کاخ سفید آن را در ۱۱ دسامبر منتشر کرد. در این نامه بخشی از عملیات علیه القاعده و نیروهای وابسته به آن اعلام شده و به این ترتیب به طور دقیق همان استدلال جرج بوش یعنی «جنگ علیه ترور» به کار رفته است. اما هیچ اشاره ای به این نیست که در چند کشور، به ویژه در لیبی و سوریه، القاعده دشمن نیست و متحد اصلی آمریکا در سرنگونی قذافی (که در سال ۲۰۱۱ به قتل رسید) و بشار اسد به شمار می رود. نقشه ای که در اینجا دیده می شود کشورهایی را نشان می دهد که نیروهای آمریکا در چهار منطقه عملیاتی از شش منطقه جهان اعزام شده اند. هند به توسعه انرژی خورشیدی سرعت می‌بخشد […]

  • reza

    اسلام عزیز ۷۰۰ میلیارد دلار را طی دو سال بالا کشید وبا جنگ طلبی درعراق وسوریه وفلسطین بیلیون ها دلار را ملا خورکرد ولی هنوز درمدارس انرژی گرمایی عهد بوق استفاده میکنه و برای مبارزه با خشکسالی نماز باران میخونه ؛ انوقت هند که نه نفت داره ونه منابع کانی به اتکای دانش وعلم ونیروی خلاق جوان توانسته قدم های موثری درپیشرفت وترقی برداره ؛ نتیجه: تا اسلام هست ایران راهی جز به نابودی وتباهی ندارد.