ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هواداری اعضای شورای نگهبان از نامزدان انتخاباتی، خلاف وظایف آنها نیست»

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید موضع‌‌گیری‌های سياسی احمد جنتی، رئیس این شورا مطابق با نقش‌های متفاوت او، همچون مبارزی با سابقه و یا خطیب نماز جمعه است.

نجات‌الله ابراهيميان، سخنگوی شورای نگهبان، شنبه ۱۳ دی در نشستی با خبرنگاران، حضور اعضای اين شورا در ستادهای انتخاباتی و هواداری از يک نامزد خاص را مانع انجام وظايف نظارتی در هنگام انتخابات ندانست.

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید اعضای شورا می‌توانند در ستادهای انتخاباتی نیز فعال باشند

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره موضع‌گيری‌های سياسی احمد جنتی، رئيس اين شورا در خطبه‌های نماز جمعه پاسخ داد که جنتی «مبارز با سابقه‌ای» است، نقش‌های متفاوتی دارد و تنها به عنوان رئيس شورا اظهار نظر نمی‌کند.

او گفت که رسانه‌ها بايد به مواضع رسمی از نهاد سخنگوی شورای نگهبان توجه کنند که «آقای جنتی به بنده اين ماموريت را داده.»

با این حال، اين مقام ارشد شورای نگهبان سخن گفتن و موضع‌گیری در خصوص افرادی که در سال ۸۸ به گفته او «قانون‌شکنی» کرده‌اند را مربوط به همه گروه‌های سياسی دانست.

بسیاری از ناظران سیاسی و منتقدان حکومت ایران، شورای نگهبان را متهم به برخورد جناحی،‌ حذف منتقدان و دخالت سلیقه‌ای در برگزاری یک انتخابات آزاد می‌کنند.

شورای نگهبان از نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که تمامی قوانین مجلس و صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری ایران به استثنای انتخابات شوراهای شهر و روستا به تأیید این شورا می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.