ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: کاهش چند دلاری نفت کم اثر‌تر از تحریم‌هاست

سخنگوی دولت می‌گوید کاهش قیمت نفت، زحماتی برای ایران خواهد داشت اما موجب کندی روند توسعه نمی‌شود. نوبخت مذاکره با عربستان در باره سقف تولید را منتفی ندانست.

سخنگوی دولت می‌گوید کاهش قیمت نفت، زحماتی برای ایران خواهد داشت اما موجب کندی روند توسعه نمی‌شود. نوبخت مذاکره با عربستان در باره سقف تولید را منتفی ندانست.

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که دولت خود را برای اقتصاد و بودجه بدون نفت هم آماده کرده است. او روز یکشنبه ۱۴ دی، به شبکه "العالم" گفت کاهش چند دلاری قیمت نفت کم‌اثرتر از تحریم‌هاست.

ر‌ئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به امکان مذاکره میان مسئولان عربستان و ایران برای تصمیم‌گیری مشترک پیرامون بازار نفت نیز اشاره کرد و افزود: «امیدواریم برادران ما در عربستان با مسئولان ایرانی، تصمیمات سنجیده‌ای به نفع هر دو ملت بگیرند.»

نوبخت گفت خود را برای شرایط بدبینانه آماده کرده‌ایم اما اگر این تصمیم مشترک اتخاذ نشود، از جهت و خط و سرعتی که انتخاب کردیم عدول نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت بار دیگر تاکید کرد که حجم تولید و سقف قیمت نفت در حال حاضر، امری اقتصادی نیست بلکه انگیزه‌ها و اغراض سیاسی هم در آن وجود دارد. او گفت: «از برادران مسلمان خود، از مسوولان دولت عربستان انتظار داریم که در یک مذاکره برد - برد، برای دو ملت تصمیمات مناسب بگیریم و این خواست ما است و از آن استقبال می‌کنیم.»

محمدباقر نوبخت انتظار از اعضای اوپک برای حفظ قدرت تولید و قیمت نفت را طبیعی دانست و از نتیجه آخرین نشست اوپک ابراز تاسف کرد.

دو هفته پیش‌، وزیر نفت عربستان بدون آنکه از ایران نام ببرد، خاطرنشان کرد بود که عربستان قصد ندارد با پایین نگه داشتن قیمت نفت خام علیه برخی کشورها «توطئه» کند. علی النعیمی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت پایین آوردن سقف تولید‌، سهم کشورهای اوپک در بازار نفت را نصیب دیگران می‌کند.

پیش‌بینی شده است که با سقوط قیمت نفت در بازار جهانی، کسری بودجه دولت حسن روحانی تا آخر سال از مرز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار عبور کند.

بهای نفت برنت در  ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ بشکه‌ای ۵۷ دلار و ۸۸ سنت بود. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز به ۵۳ دلار و ۶۱ سنت رسید.

محسن قمصری‌، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفته که حداکثر قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ حدود ۶۰ دلار خواهد بود اما حداقل آن قابل پیش‌بینی نیست. قیمت نفت در بازارهای جهانی در تابستان ۲۰۱۴ بشکه‌ای ۱۱۵ دلار بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    پولهای مردم کجا میرود؟ محسن پهلوان را می شناسید؟ وی یک نظامی است. سپاهی است. مالک پدیده ی شاندیز. استاد زد و بند و رانت خواری. حالا اختلاس نود و چهار هزار میلیاردیِ !! وی را علم کرده اند و بر زمین گرمش کوفته اند. سپاه، هیچ رقیب قلچماقی را تحمل نمی کند. آقا، سپاهی بوده ای که بوده ای. مهم این است که الآن باید موم دست ما باشی. وگرنه مثل امیر منصور آریا، هم می دوشیمت و هم می فرستیمت پای چوبه ی دار. سپاه و اطلاعات مگر به اسم امیر منصور آریا کم وام کلان از بانکها گرفتند؟ این محسن پهلوان ، گنده بود زیادی داشت گنده تر می شد. و یک جاهایی حتی در برابرِ برادران سرخم نمی کرد. حالا این نوری زاد بی نوا را بگو که برای باز پس گرفتنِ چند قلم اموالش – که سپاه برده و پس نمی دهد - خود را به آب و آتش می زند و صدایش به گوش برادران نمی رسد محمد نوری زاد

  • sina

    سقوط شاه و آوردن حکومت اسلامی برای نابودی اوپک بود که بعد از سی و چند سال نقشه غرب بثمر رسید. حکومت اسلامی  ایران سی و پنجسال در منطقه تنش ایجاد کرد و غرب توانست میلیاردها اسلحه بفروشد و قیمت نفت را به سی سال پیش برگرداند و با خرابی و نابودی کشورهای منطقه٬ بازار دراز مدت برای شرکتهایش ایجاد کرد.