ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محروم شدن قطعی چند پزشک از طبابت به‌ خاطر دریافت زیر‌ میزی

معاون نظارت وزارت بهداشت از صد هزار تماس با سامانه ثبت شکایات تعرفه‌ای و دریافت زیر میزی خبر داد.

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی ایران از محروم شدن قطعی پنج پزشک به دلیل دریافت زیر میزی خبر داد.

محمد جهانگیری با اعلام این خبر به خبرگزاری فارس گفته است که صد هزار تماس با سامانه ثبت شکایات تعرفه‌ای و دریافت زیر میزی گرفته شده که ۲۶۹ مورد آن در ارتباط با بستری شدن بوده و در نهایت برای پنج پزشک، حکم قطعی محرومیت از طبابت صادر شده است.

دو هزار و ۶۱۴ مورد شکایت علیه پزشکان وصول شده اما تنها پنج مورد به صدور حکم انجامیده است

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از دو هزار و ۶۱۴ مورد شکایت علیه پزشکان خبر داده است و گفته است: «تخلف واضح پنج پزشک منجر به صدور حکم شده است. چند نوع تخلف دیگر جزیی بوده که در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم.»

دریافت زیر میزی از بیماران توسط برخی پزشکان همواره از خبرها و موضوعات مهم و بحث‌برانگیز نظام بهداشت و درمان در ایران بوده است اما معاون نظارت سازمان نظام پزشکی معتقد است که «فرایند نظارتی منسجم، نشان داده که جامعه پزشکی همان‌گونه که در علم پیشرو هستند، در اخلاق و رعایت حقوق بیماران نیز پیشرو هستند.»

جهانگیری در ادامه مدعی شده است که «صد هزار تماس برقرار شده با سامانه ثبت شکایات تعرفه‌ای و دریافت زیر میزی، چندین هزار بازدید و بازرسی‌ به دنبال داشته که در نهایت ۹۰ درصد پرونده‌ها بسته شده و پنج رأی هم صادر شده است.»

او این آمار را «نشان‌دهنده فرهیختگی و پایبندی جامعه پزشکی به اخلاق حرفه‌ای» دانسته و گفته که «اگر مطالبات پزشکان به موقع داده شود این انحرافات صورت نمی‌گیرد چرا که انحراف به دست جامعه پزشکی نیست و از جایی صورت می‌گیرد که مطالبات به حق آن‌ها داده نشده است.»

جهانگیری در این‌باره توضیح بیشتری نداده است و مشخص نکرده که چه مراجع یا کسانی مطالبات به حق پزشکان را نداده‌اند.

او تاکید کرده که مؤسسات پزشکی هم تخلفاتی داشته‌اند که معمولاً در نوشتن صورتحساب رخ داده است.

بیمارستان‌ها، نیازمند تخت

معاون درمان وزیر بهداشت هم از نیاز بیمارستان‌های کشور به ۶۰ هزار تخت جدید خبر داده است.

ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های اصلی تهران را حدود ۹۰ درصد است

محمد آقاجانی در حاشیه چهارمین جلسه دبیران اجرایی ستادهای استانی نظارت بر تعرفه‌ها گفته است: «در بیمارستان‌های دولتی به ازای هر هزار نفر، یک تخت بیمارستانی موجود است و در مجموع در دو بخش دولتی و غیر دولتی، ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر وجود دارد.»

آقاجانی ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های اصلی تهران را حدود ۹۰ درصد اعلام کرده و گفته است: «این ضریب اشغال موجب شده بیمارستان‌ها در برخی از ساعات روز و در ایام خاص نتوانند بیماران را پذیرش کنند.»

معاون درمان وزارت بهداشت، ضریب اشغال تخت بالای ۸۰ درصد را برای بیمارستان‌ها مطلوب ندانسته و گفته که چنین درصد بالایی، خدمات درمانی را دچار اشکال می‌کند. این در حالی است که نبود امکانات پیشرفته، تجهیزات کهنه و کمبود پرسنل، از مهم‌ترین مشکلات بیمارستان‌ها در ایران است.

او تاکید کرده که بیمارستان‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی موظف هستند بیماران اورژانسی را در اولویت پذیرش و درمان قرار دهند.

وضعیت نامناسب بیمارستان‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی در ایران، به خصوص پس از موج گسترده تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، به یک معضل برای وزارت بهداشت تبدیل شده است و پایین آمدن ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در عمل ناممکن شده است. این در شرایطی است که به عنوان نمونه، هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، لازم است ۱۰ درصد از تخت‌های یک بیمارستان خالی باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    گرفتن زیزمیزی بیدادگری است. بیماری که ندارد باید چه بکند؟ یا باید بمیرد و یا روزبروز رنجورتر شود و مصیبتی برای خانواده باشد یا قرض کند. تا کی آن را بپردازد. با کدام درامد ؟ (دور از پزشکان باشرف و باوجدان ) بعضی پزشکان چه اندازه باید بیوجدان باشند که بیمار را دچار چنین وضعی کنند. چه کسی به اندازه لازم و به اندازه زحمت و کارش درامد دارد که پزشکان ندارند؟ دیگران چه بکنند؟

  • الهه

    اصلا این آمار نشان دهنده پایبندی جامعه پزشکی به اخلاق حرفه ای نیست اگه حساب کنیم تو هر شهر فقط 2نفر پزشک زیر میزی بگیرند مطمینا آمار بیشتر از این خواهد بود و همه ما خوب میدونیم که این آمار درست نیست . پس یه جای کار میلنگه!!!!!