ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری در منطقه توریستی استانبول

در حمله انتحاری به کلانتری منطقه توریستی سلطان احمد استانبول، یک مامور پلیس کشته شد. عامل تهاجم یک زن بود.

یک عامل انتحاری زن، عصر سه‌شنبه ۶ ژانویه (۱۶ دی ماه) با ورود به یک کلانتری در منطقه توریستی سلطان احمد استانبول، بمبی را منفجر کرد.  در این انفجار یک افسر پلیس کشته و چندین نفر زخمی شدند.

هویت و ملیت بمب‌گذار هنوز ناشناخته است و هنوز مسئولیت این انفجار توسط شخص یا گروهی پذیرفته نشده است.

به گزارش افسران پلیسی که شاهد این انفجار بوده‌اند، زن به زبان انگلیسی اما با لهجه صحبت می‌کرده است. او به بهانه آن که کیف پولش سرقت شده وارد کلانتری شده بود. هویت و ملیت بمب‌گذار هنوز روشن نیست. مسئولیت این انفجار نیز توسط شخص یا گروهی پذیرفته نشده است.

کلانتری محل حمله، در نزدیکی کلیسا و مسجد تاریخی ایاصوفیه، مسجد آبی و آب‌انبار سیسترن قرار دارد که همگی از آثار باستانی و تاریخی شهر استانبول و از اماکن مورد علاقه گردشگران هستند.

حمل و نقل عمومی مترو استانبول که در نزدیکی محل انفجار ایستگاه دارد، به صورت موقت تعطیل شد و برخی از گردشگران با وجود بارش برف سنگین، هنوز هم در اطراف میدان تاریخی سلطان احمد حضور دارند.

پنجشنبه گذشته (۳۰ دسامبر ۲۰۱۴)، حمله مشابهی در محوطه سبز دلمه‌باغچه صورت گرفت. در این حمله، یک مهاجم چند نارنجک به سوی سربازان محافظ باغ پرت کرد و هنگام فرار دستگیر شد. این پارک که قسمتی از باغ‌های قصر تاپ‌کاپی و متعلق به دوران عثمانی است، مورد توجه گردشگران خارجی است.

مسئولیت حمله هفته گذشته به دلمه باغچه را، گروه چپ‌گرای «جبهه انقلابی آزادی‌بخش خلق» (Devrimci Halk Kurtuluş Partisi-Cephesi) به عهده گرفت. این گروه همچنین عامل بمب‌گذاری انتحاری سال ۲۰۱۳ در نزدیکی سفارت آمریکا در آنکارا شناخته می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.