ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آماده باش برای مقابله با کمبود احتمالی گاز در ایران

ورود یک جبهه هوای بسیار سرد به ایران، احتمال کمبود گاز را افزایش داده است. شرکت ملی گاز مانورهایی در استان‌های مختلف برای مقابله با افت فشار و کمبود گاز برگزار کرده است.

ورود یک جبهه هوای بسیار سرد به ایران، احتمال کمبود گاز در روزهای آینده را افزایش داده است. شرکت ملی گاز مانورهایی در استان‌های مختلف برای مقابله با افت فشار و کمبود گاز برگزار کرده است.

با ورود یک جبهه هوای بسیار سرد، مصرف گاز در ایران افزایش یافته و خطر کمبود آن جدی است

پیش‌بینی‌های سازمان هوا شناسی از افت ناگهانی دما به میزان ۱۵ درجه سانتیگراد در استان‌های شمال، شمال غرب و شرق کشور خبر می‌دهد. چنین افت دمایی می‌تواند مصرف گاز را به چند برابر میزان فعلی افزایش دهد.

شرکت ملی گاز ایران پیش‌بینی می‌کند با هجوم ناگهانی سرما، میزان مصرف گاز به حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد. این افزایش مصرف در حالی است که در مهرماه سال‌جاری، مصرف مشترکان خانگی تنها حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

محمد بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با اعلام پیش‌بینی‌ افزایش مصرف گاز گفت این شرکت در حال آماده باش است و در استان‌های مختلف کشور مانورهایی را برای مقابله با کاهش افت فشار در شبکه‌های گازرسانی و همچنین قطعی گاز آغاز کرده است.

این مانورها تاکنون در استان های حاشیه دریای خزر و استان‌های شمال غرب و غرب کشور و در شهرهایی مانند مرند و آمل به عنوان سر شاخه‌های مصرف گاز برگزار شده است.

در این مانورها، با قطع گاز مشترکین خانگی، بخشی از بیمارستان‌ها، هتل‌ها، نانوایی‌ها و بخش‌های خدمات‌رسانی، سوخت دوم جایگزین آن شد، تا میزان آمادگی شرکت گاز برای قطعی احتمالی گاز در روزهای سرد زمستانی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده است که در صورت افزایش مصرف گاز خانگی، احتمال اعمال محدودیت در گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها وجود دارد. محدودیت گازرسانی به نیروگاه‌ها ممکن است باعث کاهش تولید برق در برخی نقاط شود.

شرکت ملی گاز ایران خواستار صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز شده اما تصریح کرده است فعلا هیچ‌گونه محدودیتی در گازرسانی به مشترکان خانگی در دستور کار قرار نگرفته است.

پیش‌تر و در پاییز امسال، شرکت ملی گاز پیش‌بینی کرده بود با تداوم روند فعلی مصرف گاز و سردتر شدن هوا، میزان مصرف روزانه گاز از رکورد سال گذشته نیز عبور کند و به بیش از ۴۵۰ میلیون متر مکعب در روز برسد. در صورت چنین اتفاقی، محدودیت در گازرسانی جدی خواهد بود ونیروگاه‌های تولید برق، صنایع و پرتوشیمی‌ها با خطر بی گازی مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر به گفته وزارت نیرو، قطع نشدن برق در زمستان امسال بستگی به تحقق وعده‌های وزارت نفت در تامین گاز نیروگاه‌ها دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.