ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته در حمله مردان مسلح به نشریه «شارلی ابدو» در پاریس

پاریس صحنه تیراندازی‌های شدید شد. سه مرد که به سلاح سنگین مسلح بودند به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» حمله کردند. ۱۲ نفر در این تیراندازی‌ها کشته شدند.

سه مرد مسلح به سلاح سنگین صبح امروز، چهارشنبه ۷ ژانويه/ ۱۷ دی به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس حمله کردند. در این حمله چندین نفر کشته شدند.

در تیراندازی‌های امروز دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۶ نفر به‌شدت زخمی شده‌اند

به‌گفته پلیس فرانسه مردان مسلح به کلاشنیکف و خمپاره‌انداز، وارد دفتر «شارلی ابدو» شدند و به اطراف خود شلیک کردند.

نشریه «شارلی ابدو» در سال‌های اخیر چندین بار مورد حمله اسلام‌گرايان تندرو قرار گرفته است.

شبکه خبری بی‌اف‌ام فرانسه گفته است در یک فیلم ویدئویی نشان داده می‌شود که حمله‌کنندگان یک مأمور پلیس را به زمین زده و او را کتک می‌زنند و در همین حال یکی از آن‌ها فریاد می‌زند: «ما انتقام حضرت محمد را می‌گیریم. شارلی ابدو مُرده است.»

در یکی دیگر از فیلم‌هایی که روزنامه‌نگاران از پشت بام گرفته‌اند صدای «الله اکبر» به گوش می‌رسد و یکی از کارتونیست‌های نشریه «شارلی ابدو» به نام «کوکو» نیز به روزنامه اومانیته گفته است حمله‌کنندگان از شبکه القاعده بوده‌اند.

برنارد کازنُو، وزیر کشور فرانسه ظهر چهارشنبه با اعلام اینکه حمله‌کنندگان سه نفر بودند، گفت در این حمله ۱۲ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال ۴ تن از زخمی‌شدگان وخیم است. در میان کشته‌شدگان دو مأمور پلیس و ۴ تن از طراحان نشریه «شارلی ابدو» دیده می‌شوند. حمله‌کنندگان اما متواری شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت تمامی نیروهای وزارت کشور و پلیس برای دستگیری مهاجمان بسیج شده‌اند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در پیوند با حمله مسلحانه امروز گفت: «فرانسه در شوک به‌سر می‌برد. این بدون شک یک اقدام تروریستی است و عاملان آن مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.»

صحنه مواجه شدن دو تروریست با پلیس

فرانسوا اولاند گفت این اقدامی علیه روزنامه‌نگارانی است که برای دفاع از اندیشه خود فعالیت می‌کردند.

فرانسوا اولاند ظهر چهارشنبه نشست ویژه‌ای با اعضای کابینه خود برگزار کرد تا آخرین تحولات مربوط به این رویداد و تدابیر لازم در این‌باره را بررسی کنند.

کاخ سفید نیز این اقدام تروریستی را به‌شدت محکوم و با فرانسه اعلام همبستگی کرد. جاش ارنست، سخنگوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کاخ سفید با خانواده‌های کسانی که در این حمله کشته شدند اعلام همبستگی می‌کند.»

ده‌ها سازمان و نهاد مدنی در دفاع از آزادی بیان و به یاد قربانیان کشتار روز چهارشنبه، در ساعت ۱۸ در میدان رپوبلیک پاریس گرد خواهند آمد. همچنین گردهمایی‌های دیگری در چندین شهر فرانسه برگزار خواهد شد.

سه سال پيش نشريه فکاهی «شارلی ابدو» اعلام کرد که سردبير مهمانش محمد، پيامبر مسلمانان است و کاريکاتوری از او را روی جلدش منتشر می‌کند. پس از این اعلام، اسلام‌گرايان به دفتر اين نشريه در پاريس يورش بردند و آن را با کوکتل مولوتف به آتش کشيدند.

در پی این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر از مسلمانان تندرو مصر در برابر سفارت فرانسه در قاهره، علیه این نشریه تظاهرات کردند.

تابستان دو سال پیش نیز «شارلی ابدو»، کاریکاتور پیامبر اسلام را عریان به تصویر کشید و مسلمانان فرانسه بار دیگر خواستند تا علیه این نشریه تظاهرات کنند اما پلیس فرانسه اجازه برگزاری این تظاهرات را نداد. محمد موسوی، رهبر شورای مسلمانان فرانسه نیز با این تظاهرات مخالفت کرد و از مسلمانان خواست تا خویشتن‌داری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    چه خوب گفته نویسنده و روزنامه نگار کانادائی Kathy Shaidle که راه دادن مسلمانان به کانادا و غرب مانند باز کردن در خانه خود به روی نازیها در جنگ دوم جهانی است و روانشناس دانمارکی Dr. Nicolai Sennels میگوید که اسلام، هیولاها را خلق میکند.