ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار شيراز: نمی‌گذارم در این شهر کنسرت برگزار شود

فرماندار شيراز گفته است اجازه نخواهد داد کنسرتی در اين شهر برگزار شود اما وزارت ارشاد موضعی مخالف با وی دارد.

مصطفی اميری، فرماندار اصولگرای شيراز می‌گويد اجازه نخواهد داد در «سومين حرم اهل بيت» کنسرت موسيقی برگزار شود.

مصطفی اميری، فرماندار اصولگرای شيراز گفته است نظر قطعی‌اش عدم برگزاری کنسرت گروه ليان است.

سومين حرم اهل ‌بيت، اصطلاحی است که رهبر جمهوری اسلامی در توصيف شيراز و در تقابل با شهرت شیراز به شهر «فرهنگ و ادب» به کار برده است.

سايت «يالثارات‌الحسين»، امروز پنج‌شنبه ۱۸ دی‌ماه به نقل از فرماندار شيراز نوشت: «در هيچ شرايطی اجازه برگزاری برنامه‌هايی که امنيت و نظم عمومی شيراز را تهديد کند، نمی‌دهيم زيرا برنامه‌های فرهنگی بايد متناسب شأن سومين حرم اهل بيت باشند.»

اين سايت از کنسرت ليان به‌عنوان «توحش مدرن» ياد کرده و افزوده است که «حضور حزب‌الله در صحنه، رقاص‌ها را آواره کرد.»

ظاهراً قرار بوده که گروه موسيقی ليان روز‌های ۲۱ و ۲۲ دی در شيراز کنسرت برگزار کند اما با اعتراض گروه‌های تندرو، برگزاری اين کنسرت در ابهام قرار دارد.

با وجود اين‌که فرماندار شيراز اعلام کرده «نظر قطعی‌اش عدم برگزاری کنسرت گروه ليان است» اما پيروز ارجمند، مديرکل دفتر موسيقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که اين کنسرت طبق برنامه برگزار خواهد شد.

وی می‌گويد: «کنسرت گروه ليان طبق برنامه برگزار خواهد شد و تنها يک‌سری مشکلات وجود دارد که دفتر موسيقی در حال بررسی آن است و مطمئناً قابل حل است.»

محسن شريفيان، سرپرست گروه ليان نيز گفته است:‌ «به ما اعلام شد که کنسرت گروه ليان کنسل شده است اما خوشحالم که دفتر موسيقی ارشاد در حال پيگيری مسائل است.»

وی افزود: «گروه ليان همواره از تلاش ستودنی دفتر موسيقی متشکر بوده و اميدوارم که مشکلات برگزاری کنسرت ما حل شود. برای اين کنسرت از سراسر ايران بليت تهيه شده و دوست ندارم که مخاطبان و طرفداران گروه ليان متضرر شوند.»

چند روز پيش نيز گروه‌های تندور مانع برگزاری کنسرت ليان در بوشهر شدند که سرانجام با دخالت پليس اين کنسرت برگزار شد.

در يک سال و نيم گذشته گروه‌های تندرو بارها با برگزاری تجمع، جلوی برگزاری چندين کنسرت که مجوز قانونی داشته‌اند را در شهرهای مختلف گرفته‌اند.

ناظران می‌گويند اين تندروها از سوی سپاه پاسداران ايران پشتيبانی می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 79

    […] کنسرت «لیان» در شیراز لغو شد خبرگزاری ایسنا ۱۷ دی ۱۳۹۳ محسن شریفیان گفت: هنوز چرایی این موضوع برای ما توضیح داده نشده، اما این‌که کنسرت لغو شده، حقیقت دارد. در این‌باره باید مسوولان مربوط پاسخگو باشند که چرا گروهی که مجوز داشته، کنسرتش لغو شده است. فرماندار شیراز: نمی‌گذارم در این شهر کنسرت برگزار شود […]

  • بهنام

    با نظر جناب rozbeh کاملآ موافقم . با تشکر از جناب مهرداد اکباتانی . دوست گرامی صحیح نیست با نقل قولی غلط ، همه یک قوم و یا یک طایفه را زیر سئوال برد . به هر حال از قدیم گفته اند که بین پنج انگشت هم فرق هست . خواست حکومت هم ایجاد تفرقه و عدم اتحاد بین اقوام و مذاهب ایرانیست ، پس بهتر است خواسته یا ناخواسته تن به این هدف ناصواب نداده و در جهت ایجاد همدلی و اتحاد ملت ایران بکوشیم . با تشکر فراوان . به امید سربلندی ملت بزرگ ایران .

  • فربیرز

    اینان دستمال به دستانی هستند که برای رسیدن به مقام های غصبی شان از هیج جنایت و رذالتی چشم پوشی نمی کنند خامنه ای در سال 87 در سفر به شیراز این شهر را سومین حرم اهل بیت خوانده و این بهانه ای به دست این حرامیان داده که از آن چماقی برای سرکوب و وسیله ای برای پیشرفت خود بسازند جالب است که ماشین جعل و حقه بازی هم راه افتاده و برای شاه چراع تاریخ شهادت و تاریخچه نگاری راه انداخته اند و هرروزرادیو شیراز قبل از اخبار برای چاپلوسی اعلام میکند اینجا شیراز است سومین حرم اهل بیت.

  • hasani

    فرمانده چماقداران ؟! است یا مقام دولتی ؟!

  • مهرداد اکباتانی

    از دوستی که از شهرستان فسا است شنیدم این امیری ها همه فسایی هستند وفسایی ها در زبان بازی وچاپلوسی شهره اند این آقا هم احتمالا یکی از همان بقول خودشان تربزه خوران سابق است که قبای فرمانداری براستی که بر تنش زیاد گشاد استوبیسواد وتهی مغز وخالی چنته از غلم است که با عمین نادانی به این مقام بالا بلند رسیده است اما چه کند درویش بیچاره ندارد غیر از تربچه باد دار که بلیسد هر نعلین را اما دوست گرامی بهنام جواب ایشان را عالی با شعر حافظ نامسلمان وزرتشتی داده است مخصوصا آنجا که صعنه میزنند به درد کشان یا رسوب شراب ته شیشه خوران را که بسیار می نوش اند اما در سر کار خرابات یعنی فاحشه خانه کنند ایمان را البته اینان اینکار را کرده اند از صدر تا ذیل همه یا صیغه شده اند یا دهها صیغه کرده اند وویلا هایشان هم که با برجهایشان بر تر از عثمان خلیفه مسلیمین وکاخ سبزش است

  • rozbeh

    مملکت برگشته به زمان ملوک الطویفی که هر امیری خودش برای امارات خودش تصمیم می گرفت. انگار نه انگار مملکت دولت مرکزی داره و این آقا هم مواجب. بگیر دولت. فخیمه است و. وظیفه ایشون خدمت کردن به مردمی که حقوقش میدن نه برا ی مردم آزاری و سلب آسایش و تفریحشون.

  • بهنام

    حضرت حافظ خود به درستی و سالها پیش جواب این مزوران مقدس نما و فریبکاران و ریاکاران دینی را داده اند ، آنجا که میفرمایند : رونق عهد شباب است دگر بستان را می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را گر چنین جلوه کند مغبچه باده فروش خاکروب در میخانه کنم مژگان را ای که بر مه کشی از عنبر سارا چوگان مضطرب حال مگردان من سرگردان را ترسم این قوم که بر دردکشان می‌خندند در سر کار خرابات کنند ایمان را یار مردان خدا باش که در کشتی نوح هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را برو از خانه گردون به در و نان مطلب کان سیه کاسه در آخر بکشد مهمان را هر که را خوابگه آخر مشتی خاک است گو چه حاجت که به افلاک کشی ایوان را ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد وقت آن است که بدرود کنی زندان را حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی دام تزویر مکن چون دگران قرآن را واقعآ باید برای چنین افرادی که نام خود را فرماندار گذاشته اند افسوس خورد .

  • اهورا

    این آقا هم یه مفت خور و بی ریشه از این تبار است....