ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

٧٠ تن از افراد مرتبط با پرونده سعيد مرتضوی به دادگاه احضار شدند

مرتضوی در گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غيرقانونی ۱۳۸ شرکت زيرمجموعه تأمين اجتماعی به بابک زنجانی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد زیادی از نمايندگان متهم است.

عليرضا محجوب، نماينده مجلس ايران و رئيس کميته تحقيق‌ و تفحص از سازمان تأمين ‌اجتماعی خبر داده که ۷۰ تن از افراد مرتبط با پرونده سعيد مرتضوی، رئيس پيشين سازمان تأمين اجتماعی، به دادگاه احضار شده‌اند.

محجوب که اين خبر را در گفت‌وگو با روزنامه شرق اعلام کرده، درباره اتهامات احضارشدگان و جزئيات بيشتر اين احضارها توضيحی نداده است.

سعيد زمانيان‌دهکردی، عضو هیأت تحقيق و تفحص از تأمين اجتماعی نيز گفته که پرونده تحقيق از تأمين اجتماعی «بسيار گسترده است و تا پايان سال ۹۴ به نتيجه نهايی می‌رسد.»

به گفته او تعدادی از افراد مرتبط با اين پرونده از جمله بابک زنجانی و سعيد مرتضوی تاکنون احضار شده‌اند و توضيحاتی ارائه کرده‌اند.

مرتضوی در گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غيرقانونی ۱۳۸ شرکت زيرمجموعه شرکت سرمايه‌گذاری تأمين اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مديران ارشد و ميانی تأمين اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمايندگان متهم شده است.

طبق اين گزارش، سعيد مرتضوی به ۳۷ نماينده مجلس در مجموع ۱۳۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هديه پرداخته است.

منابع خبری ايران گزارش داده‌اند که سعيد مرتضوی، يک‌شنبه هفتم دی ماه سال جاری برای آخرين دفاع در خصوص تخلفات مالی صورت گرفته در پرونده تامين اجتماعی به دادسرا رفته است.

مرتضوی در ۲۴ آبان ۹۳ در پيوند با پرونده کهريزک، به طور دائم از احراز مشاغل قضايی و به مدت پنج سال از تصدی مشاغل دولتی محروم شد. اين حکم در ۲۳ آذر برای اجرا به دواير دولتی ابلاغ شده اما رسيدگی به پرونده تخلفات او در سازمان تامين اجتماعی همچنان بی‌فرجام مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.