ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه آلمانی بازنشرکننده کاريکاتورهای «شارلی ابدو» به آتش کشيده شد

پليس هامبورگ گزارش داد که نيروهای امنيتی آلمان دو مظنون به انجام اين عمل را بازداشت کرده‌ا‌ند. روزنامه‌های متعدد ديگری در این کشور کاريکاتورهای شارلی ابدو را بازنشر کرده‌اند.

يک روزنامه آلمانی در شهر «هامبورگ» که در حمايت از قربانيان حادثه کشتار در دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» به بازنشر کاريکاتورهای جنجالی آن پرداخته‌بود، مورد حمله آتش‌افروزان قرار گرفت.

مطبوعات آلمانی که کاريکاتورهای شارلی ابدو را بازنشر کرده‌اند، اکنون تحت حفاظت پليس آلمان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، روزنامه «هامبورگر مورگن‌پست» در وب‌سايت خود اعلام کرد که در آتش‌سوزی اوايل بامداد روز يک‌شنبه، اسناد متعددی در آرشيو اين روزنامه سوخته‌ و از بين رفته‌است.

اين آتش‌سوزی شبانه که به گفته آتش‌نشانی شهر هامبورگ اندکی پس از دو بامداد رخ داده، آسيب جانی نداشته است. سخنگوی آتش‌نشانی نيز اعلام کرده‌ که آتش‌نشانان توانسته‌اند بلافاصله پس از به‌ صدا درآمدن آژير خطر روزنامه، وارد عمل شوند و آتش را به سرعت مهار کنند.

بازداشت مظنونان

آسوشيتدپرس همچنين به نقل از پليس هامبورگ گزارش داد که نيروهای امنيتی اين کشور دو مظنون به انجام اين آتش‌سوزی را بازداشت کرده‌ است.

پليس هامبورگ گفته‌ که دو مرد را در نزديکی ساختمان روزنامه دستگير کرده‌ است. اين سازمان از کشف پاره‌سنگ‌های متعدد و يک کوکتل‌مولوتوف در آرشيو اين روزنامه خبر داده‌ است.

پس‌لرزه‌های شارلی ابدو

روزنامه هامبورگر مورگن‌پست، پنج‌شنبه هشتم ژانويه، يک روز پس از حمله به دفتر مجله شارلی ابدو، کاريکاتورهای جنجالی آن را برای اعلام همبستگی با قربانيان اين حادثه بازنشر کرد.

شارلی ابدو کاريکاتورهايی از پيامبر اسلام منتشر کرده‌ بود که واکنش‌های شديد جامعه مسلمانان را به دنبال داشت. اين هفته‌نامه سال ۲۰۱۱ مورد حمله آتش‌افروزان قرار گرفته‌ بود و مورد محافظت پليس فرانسه قرار داشت.

مطبوعات متعدد ديگری نیز در آلمان اين کاريکاتورها را باز‌نشر کرده‌اند. همه آنها اکنون در حفاظت پليس آلمان قرار دارند.

در حمله به هفته‌نامه شارلی ابدو، روز چهارشنبه هفت ژانويه، دو برادر مسلمان ظاهراً مرتبط با گروه‌های اسلامی تندرو در خاورميانه، ۱۲ نفر از جمله سردبير، چندتن از کاريکاتوريست‌های سياسی و سرشناس فرانسه، عده‌ای از کارکنان نشريه و دو پليس را به قتل رساندند. شاهدان گزارش داده‌ بودند که عاملان حمله پس از خروج از ساختمان فرياد کشيده‌اند که انتقام پيامبر اسلام را گرفته‌اند.

پاريس پس از آن شاهد حمله جداگانه به يک پليس زن و قتل او و نيز گروگان‌گيری در سوپرمارکتی يهودی از سوی مرد ديگری بود که خود را وابسته به گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) معرفی کرد. او در يورش نيروهای امنيتی به سوپرمارکت کشته شد.  چهار تن از گروگان‌ها هم در اين حادثه جان باختند.

به گزارش آسوشيتدپرس، امروز يکشنبه، یازدهم ژانویه/ ۲۱ دی‌ماه، هزاران نفر در تظاهراتی به احترام قربانيان حوادث اخير فرانسه و برای اعلام همبستگی، در پاريس گرد هم می‌آيند. صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، و تعداد ديگری از سران کشورهای اروپايی از جمله نخست‌وزير ترکيه که کشوری با اکثريت مسلمان است، در اين تظاهرات شرکت خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.