ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست بازداشت سعيد مرتضوی به دادسرا داده شد

شاکيان پرونده تأمين اجتماعی به دليل آن‌چه «بيم تبانی» اعلام شده از دادسرا خواسته‌اند تا سعيد مرتضوی، متهم اصلی اين پرونده را بازداشت کند.

شاکيان پرونده «تخلفات» سعيد مرتضوی در سازمان تأمين اجتماعی، با ارائه لايحه‌ای به دادسرای کارکنان دولت، خواهان بازداشت موقت او شدند.

سعيد مرتضوی به ۳۷ نماينده مجلس در مجموع ۱۳۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان هديه پرداخته است.

خليل بهراميان، وکيل شاکيان مرتضوی در پرونده تأمين اجتماعی روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفت که با توجه به شمار بالای متهمان اين پرونده و «بيم تبانی» درخواست کرده‌ايم که مرتضوی بازداشت شود.

روز گذشته علی‌رضا محجوب، نماينده مجلس ايران و رئيس کميته تحقيق‌ و تفحص از تأمين ‌اجتماعی به روزنامه شرق گفته بود که در پرونده «تخلفات» سعيد مرتضوی، رئيس پيشين تأمين اجتماعی ۷۰ نفر به دادگاه احضار شده‌اند.

با اين حال خليل بهراميان می‌گويد شمار متهمان اين پرونده ۱۵۰ نفر است.

به‌گفته اين وکيل دادگستری «مرتضوی در اين پرونده هم شخصاً و هم با مشارکت سايرين، اقدامات مجرمانه انجام داده و هنوز از کسانی که مرتضوی با کمک آن‌ها اقدامات مجرمانه انجام داده، تحقيقات لازم نشده است و دستگاه قضايی نمی‌تواند به سادگی از کنار اين مسأله عبور کند.»

سعيد مرتضوی در مورد اين پرونده آخرين بار ششم دی‌ماه در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت حضور يافت.

مرتضوی در گزارش هيأت تحقيق و تفحص مجلس، به تخلفاتی چون فروش غيرقانونی ۱۳۸ شرکت زيرمجموعه شرکت سرمايه‌گذاری تأمين اجتماعی «شستا» به بابک زنجانی، دادن پاداش‌های هنگفت به مديران ارشد و ميانی تأمين اجتماعی و پرداخت پول‌‌های مشکوک به تعداد قابل توجهی از مقامات دولتی و نمايندگان متهم شد.

طبق اين گزارش، سعيد مرتضوی به ۳۷ نماينده مجلس در مجموع ۱۳۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان هديه پرداخته است.

سعيد مرتضوی در ۲۴ آبان ۹۳ در پيوند با پرونده کهريزک، به طور دائم از احراز مشاغل قضايی و به مدت پنج سال از تصدی مشاغل دولتی محروم شد. اين حکم در ۲۳ آذر برای اجرا به دواير دولتی ابلاغ شده اما رسيدگی به پرونده تخلفات او در سازمان تأمين اجتماعی هم‌چنان بی‌فرجام مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.