ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض تشکل‌های زیست محیطی علیه جعل امضا در یک بیانیه

تعدادی از تشکل‌های زیست‌محیطی می‌گویند نام آن‌ها برای محدود کردن اعتراض‌ها به روند تخریب محیط زیست جعل شده تامخالفت‌ها با واگذاری آشوراده به حاشیه کشانده شود.

تعدادی از تشکل‌ها و سازمان‌های غیر دولتی حامی محیط زیست در ایران نسبت به جعل امضای سازمان خود زیر یک نامه سرگشاده خطاب به رییس جمهور ایران اعتراض کرده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خواهان شناسایی جاعلان شده است

در این نامه که اکنون مورد اعتراض‌ این نهادها قرار گرفته، از قول بیش از ۵۰ تشکل زیست محیطی از حسن روحانی خواسته شده بود که مقابل «تندروی و افراط برخی تشكل‌های محیط زیستی بایستد.»

این نامه در حقیقت از مخالفت‌های بسیاری از فعالان و تشکل‌های زیست محیطی با برخی از طرح‌های توسعه به شدت انتقاد می‌کرد. منتشرکنندگان این نامه، مخالفت‌های تشکل‌های زیست محیطی را «مخالفت کورکورانه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای که ضرورتی انکار ناشدنی برای کشور در حال توسعه‌ای مثل ایران عزیز است» توصیف کرده بودند.

این نامه سرگشاده که دعوت به برخورد با تشکل‌های زیست محیطی منتقد بود، برای نخستین بار توسط سایت «جهان نیوز» منتشر شد و پای آن نام ۵۰ تشکل زیست محیطی از نقاط مختلف ایران به چشم می‌خورد.

اندکی پس از انتشار این نامه، تعدادی از تشکل‌های زیست محیطی از جمله ۸ تشکل در استان کرمانشاه نسبت به جعل نام خود پای این نامه اعتراض کردند.

این نامه درست زمانی منتشر شده است که اکثریت تشکل‌های زیست محیطی در ایران به طور یک صدا نسبت به طرح واگذاری جزیره آشوراده در دریای خزر به بخش گردشگری اعتراض دارند و آن را باعث نابودی زیستگاه‌های این منطقه می‌دانند.

بابک توتون‌چی، دبیر اجرایی ستاد مردمی نجات آشوراده (سمنا) در پایگاه اطلاع رسانی این ستاد با تأیید خبر جعل امضای برخی تشکل‌های زیست محیطی گفت: استفاده از روش‌های ناشیانه و غیرمدنی برای توقف فعالیت‌های مدنی بدون خشونت و در چارچوب قانون اساسی کشور، ابزاری است که افراد غیر حرفه‌ای در شرایط مختلف از آنها بهره می‌جویند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز خواهان بررسی این ماجرا و یافتن جاعلان شده است.

محمد درویش، فعال زیست‌محیطی، با ابراز تاسف از این موضوع اعلام کرد ماجرا از آنجا جالب‌تر می‌شود که اندکی قبل‌تر، دقیقاً ۵۰ تشکل محیط زیستی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رییس جمهور، نسبت به احداث سد خرسان ۳ و تبعات فاجعه‌بار آن در سطح ملی هشدار داده بودند و به همین دلیل از سوی برخی از جریان‌های پرقدرت حامی سدسازی، فشارهای پنهان و آشکاری علیه امضاکنندگان آن بیانیه اعمال شد.

به گفته مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، «دست‌هایی درکار است تا اتحاد، نشاط و شور به وجود آمده در بین دوستداران محیط زیست را علیه طبیعت‌ستیزانی که می‌خواهند به بهانه‌ توسعه‌ ناپایدار، ارزشمندترین زیستگاه‌های راهبردی کشور در زاگرس، جنگل ابر، آشوراده، بحر آسمان، بهرام گور و غیره را تخریب کنند؛ از بین برده و جدایی و تفرقه در بین آنها ایجاد کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.