ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزيران خارجه ايران و آمريکا برای مذاکرات راهی ژنو شدند

محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران خارجه ایران و آمریکا پیش از ظهر امروز در ژنو با هم دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. این نخستین دیدار دو طرف در سال جدید میلادی است.

محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران بامداد امروز چهارشنبه برای حضور در نخستين دور مذاکرات در سال جديد ميلادی، راهی ژنو در سوئيس شد. جان کری، وزير خارجه آمريکا نيز روز گذشته وارد ژنو شده است.

يک عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای پيش از عزيمت به ژنو گفته که طرفين درباره همه موضوعات با يکديگر بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، ظريف و کری پيش از ظهر امروز با هم ديدار و گفت‌وگو می‌کنند.

ظريف پس از يک روز اقامت در ژنو و ديدار با همتای آمريکايی خود، قرار است در سفری دوره‌ای به چند کشور اروپايی سفر کند.

يک عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای پيش از عزيمت به ژنو گفته که طرفين درباره همه موضوعات با يکديگر بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

حجم غنی‌سازی اورانيوم، جدول زمانی لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق جامع، از مهم‌ترين اختلافات ايران و شش قدرت جهانی است.

در اين دور از مذاکرات، مجيد تخت روانچی و عباس عراقچی معاونان وزارت خارجه، اميرحسين زمانی‌نيا معاون بين‌الملل وزير نفت، حميد بعيدی‌نژاد، داود محمدنيا، محمد اميری و پژمان رحيميان ظريف را همراهی می‌کنند.

ويليام جوزف برنز، وندی شرمن و جيک سوليوان نيز کری را در سفر ژنو همراهی می‌کنند.

قرار است پس از مذاکرات ظريف و کری، از روز پنج‌شنبه اين هفته معاونان وزیران خارجه دو کشور با يکديگر به صورت دو جانبه مذاکره کنند.

مذاکرات رسمی ايران و کشورهای گروه ١+٥ نيز ٢٨ دی‌ماه در سطح معاونان وزيران خارجه و بدون حضور ظريف و اشتون برگزار خواهد شد.

ايران و کشورهای ١+٥ شامل کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان پس از آن‌که در ٢٤ نوامبر ۲۰۱۴ / سوم آذر ۹۳ نتوانستند به توافق نهايی دست پيدا کنند، مذاکرات خود را تا اول ژوئیه ٢٠١٥ / ۹ تير ۱۳۹۴ تمديد کردند تا در چهار ماه نخست به توافق کلی يا سياسی دست يابند و در سه ماه بعدی، جزييات توافق را نهايی کنند.

ظريف درباره نتايج احتمالی گفت‌وگوی امروزش با جان کری گفته: «بايد ديد تا چه اندازه اين مذاکرات برای رسيدن به راه‌حل مفيد است. ما ميزان مفيد بودن اين مذاکرات را همواره بررسی می‌کنيم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.