ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج نوازنده زن کنسرت موسيقی در مشهد

پس از یک بار دف‌زنی حریر شریعت‌زاده در کنسرتی در مشهد، یک مقام امنیتی دیگر به او اجازه نداد تا در سئانس‌های بعدی کنسرت حضور داشته باشد.

پس از لغو پياپی کنسرت‌های موسيقی در شهرهای مختلف ايران، اکنون گزارش شده که يک نوازنده زن کنسرت موسيقی پس از نوازندگی در طرقبه مشهد از روی صحنه پايين کشيده شده است.

حرير شريعت‌زاده در کنسرت همسرش سالار عقيلی حضور داشته است.

روزنامه شرق در شماره چهارشنبه ۲۴ دی خبر داده که اين زن حرير شريعت‌زاده است که در کنسرت همسرش سالار عقيلی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی، حضور داشته است.

محمدرضا کرمانی، مدير برنامه‌های سالار عقيلی به شرق گفته: «با وجود اين‌که تمام مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد اخذ کرده بوديم اما بعد از اجرای آهنگ اول، يکی از مسئولان امنيتی استان از دستيار من خواست تا خانم شريعت‌زاده از روی سن پايين بيايند.»

وی افزود: «چون پيش‌بينی می‌کرديم ممکن است از حضور نوازنده خانم ممانعت به عمل بيايد، يک‌نوازنده جايگزين آقا همراه خود برده بوديم و بعد از اين اتفاق، ايشان روی صحنه رفتند و به‌جای خانم شريعت‌زاده دف زدند و البته از سوت و کف‌های حضار، مشخص بود که از کنسرت راضی هستند.»

علی جنتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بوشهر گفت که اين وزارتخانه «با قدرت پای مجوزهای خود ايستاده» اما آن‌چه که در عمل اتفاق می‌افتد ظاهراً نشان می‌دهد کنسرت‌های موسيقی که دارای مجوز هستند، با فشار تندروها لغو می‌شوند. از جمله هفته گذشته کنسرت ليان در شهرهای بوشهر و شيراز با تجمع بسيجيان لغو شد.

جنتی گفته است يکی از معيارها و ملاک‌های عمل وزارت ارشاد سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است و این وزارتخانه براساس نظر وی عمل می کند. وی افزوده است: «از نظر رهبری آن نوع موسيقی حرام است که در آن لهو و از نظر محتوا فرد را از راه خدا دور کند اين درحالی است که موسيقی اصيل ايرانی و به خصوص استان بوشهر برگرفته از اشعار نامداران ايرانی و با مفاهيم عرفانی عجين شده است.»

بر پايه گزارش شرق «زنان نوازنده پشت چراغ‌ قرمز ايستاده‌اند؛ معلوم نيست چه زمانی قرار است چراغ ‌سبز برای آن‌ها روشن شود. حلقه حضور بانوان نوازنده در شهرستان‌ها هر روز تنگ‌تر می‌شود و بر اساس يک ‌قانون نانوشته آن‌ها اجازه حضور روی سن را ندارند.»

علی‌رضا قربانی، خواننده ارکستر ملی نيز مدتی پيش در اعتراض به حذف شش‌نوازنده زن گروهش گفته بود: «همه آن‌ها خواهران خودمان هستند. اين خانم‌ها در عرصه‌های زندگی کار می‌کنند و در اداره، کارخانه و در صحنه‌های اجتماعی مشارکت ۱۰۰ درصدی جدی دارند. اين‌که چطور می‌توانيم آن‌ها را از موسيقی حذف کنيم، به نظر من يک‌ مقدار برخورنده است و جای تفکر و اعتماد بيشتری دارد.»

مهرماه امسال نيز اجرای گروه موسيقی «عرفان» که قرار بود در اصفهان روی صحنه برود، به‌ دليل حضور نوازندگان زن در آن لغو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.