ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

القاعده یمن مسئولیت حمله به دفتر «شارلی ابدو» را بر عهده گرفت

در یک پیام ویدئویی، ناصر بن علی آل انسی، فرمانده القاعده یمن، مسئولیت حمله تروریستی به دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» را برعهده گرفت.

ناصر بن علی آل انسی، فرمانده القاعده یمن در یک پیام ویدئویی که بر روی یک وب‌سایت اسلامگرایان تندرو منتشر شده به‌شکل رسمی مسئولیت حمله تروریستی به دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» را برعهده گرفت.

پیام ویدئویی ناصر بن علی انسی، فرمانده ارشد القاعده یمن

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این ویدئو صبح روز چهارشنبه ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی‌ماه منتشر شده و در آن فرمانده ارشد القاعده یمن گفته است: «قهرمانان جذب [ما] شدند و دست به عمل زدند.»

القاعده یمن یا شبه‌جزیره عربستان، با پیوستن شبکه بین‌المللی تروریست‌های اسلامگرا در یمن و عربستان سعودی در ژانویه ۲۰۰۹ تشکیل شد و هدفش سرنگون کردن رژیم پادشاهی عربستان سعودی و دولت یمن و تاسیس خلافت اسلامی بود.

در حمله مسلحانه صبح روز چهارشنبه ۷ ژانویه / ۱۷ دی به دفتر نشریه «شارلی ابدو» چهار کارتونیست برجسته این نشریه و در مجموع نیمی از تحریریه آن به قتل رسیدند. این حمله توسط دو برادر به نام‌های شریف و سعید کواشی انجام شد که پس از دو روز تعقیب و گریز با پلیس هر دو کشته شدند.

ناصر بن علی آل انسی در این پیام ویدئویی گفته است: «ما، سازمان القاعده از جهادگران شبه‌جزیره عربستان، مسئولیت خود در این عملیات را به‌عنوان انتقام رسول خدا، برعهده می‌گیریم. ما به اطلاع امت می‌رسانیم کسانی که هدف را انتخاب کردند، عملیات را نیز برنامه‌ریزی و آن را به‌لحاظ مالی تأمین کردند.»

فرمانده القاعده یمن در پیام خود همچنین گفته است این عملیات تحت دستورات ایمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده و با احترام به خواست اسامه بن لادن، رهبر کشته‌شده القاعده انجام شده است.

پیش از این امدی کولیبالی، یکی از تروریست‌هایی که در حملات پاریس دست داشت در یک پیام ویدئویی اعلام کرده بود که مسئولیت عملیات وی با گروه «دولت اسلامی» (داعش) است. کولیبالی هفته گذشته ابتدا روز پنج‌شنبه در منطقه مونتروژ پاریس یک پلیس زن را کشت و فردای آن روز در یک فروشگاه مواد غذایی یهودیان چندین نفر را به گروگان گرفت و پس از کشتن چهار گروگان، به دست پلیس کشته شد.

فرمانده القاعده یمن در پیام ویدئویی خود از امدی کولیبالی نیز تقدیر کرد.

ناصر بن علی آل انسی گفته است: «این عملیات مبارک توسط دو قهرمان در میان قهرمانان اسلام، برادران شریف و سعید کواشی انجام شد. با برکت و رحمت خدا این عملیات همزمان شد با عملیات برادر مجاهد امدی کولیبالی. ما از خدا می‌خواهیم همه آن‌ها را در میان شهدا قبول کند.»

پیش از این، از اختلافات «دولت اسلامی» (داعش) و القاعده سخن می‌رفت و گفته می‌شد از آن‌جا که در یک سال اخیر داعش رشد فزاینده‌ای داشته، احتمال دارد که القاعده با دست زدن به چنین عملیات تروریستی‌ای حضور دوباره خود در عرصه جهانی را مطرح سازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasim

    گروه «انصار حزب الله» ایران از راه نشریه خود که «یالثارات الحسین» نام دارد، حملات اخیر در پاریس را که با حمله مسلحانه به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» آغاز شد، تبریک گفت. !! این نشریه در صفحه نخست خود با تبریک به کسانی که «امت محمدی» نامید، شعری درج کرد که در بیت دوم آن آمده است: «دشمن هتاک نبی روانه ور شد.» «یالثارات الحسین» سپس نوشته است: «اجرای کیفر مشروع سب النبی ربطی به عمل تروریستی و داعش ندارد.» این نشریه این سوال را مطرح کرد که «عادلانه است حکم فلان محکمه پیزوری غرب لازم الاجرا باشد اما حکم جعفر صادق بر زمین بماند.؟» «انصار حزب الله» افزوده است: «عملیات کیفر سب النبی از ماه‌ها قبل طراحی و با فریاد ما انتقام پیامبر را می‌گیریم اجرایی شد.