ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتیش پترولیوم نزدیک ۱۴ میلیارد دلار غرامت به آمریکا می‌پردازد

کنسرن نفتی «BP» باید برای آلودگی ناشی از انفجار چاه نفت در خلیج مکزیک، میلیاردها دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازد.

کنسرن نفتی بریتش پترولیوم (BP) باید برای آلودگی ناشی از انفجار چاه نفت در خلیج مکزیک، میلیاردها دلار به دولت آمریکا بپردازد. مبلغ تعیین شده از میزان درخواستی آمریکا ۴ میلیارد دلار کمتر است. دولت آمریکا پیش‌تر تقاضای ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت کرده بود.

یک دادگاه ایالتی آمریکا کنسرن بریتیش پترولیوم را به پرداخت ۱۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار جریمه برای خسارات وارده به محیط زیست خلیج مکزیک محکوم کرد. این مبلغ هنگفت است اما از ‌آنچه پیش‌تر تخمین زده می‌شد، کمتر است.

تفاوت خسارت درخواستی و حکم دادگاه‌، به بر‌آورد قاضی پرونده از مقدار نفتی باز می‌گردد که در سال ۲۰۱۰ به خلیج مکزیک نشت کرد. طبق تشخیص قاضی کارل باربیر، در این انفجار‌، ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه نفت به خلیج مکزیک نشت کرده‌ در حالی که دولت ‌آمریکا این میزان را ۴ میلیون و یکصد هزار بشکه تخمین زده بود.

دولت ‌آمریکا خواستار ‌آن شده بود که بریتیش پترولیوم برای هر بشکه نفت (۱۵۹ لیتر)، ۴۳۰۰ دلار غرامت پرداخت کند.

روز ۲۰ آوریل ۲۰۱۰ انفجاری در سکوی نفتی "دیپ واتر هوریزون" در خلیج مکزیک روی داد که پیامدهای زیست محیطی بسیار به دنبال آورد. ۱۱ نفر در اثر انفجار و آتش‌سوزی کشته شدند و میلیون‌ها لیتر نفت از اعماق چاه نفتی«ماکوندو» وارد آب‌های خلیج مکزیک  شد.

محیط زیست منطقه در پی این انفجار به شدت آسیب دید و صنعت ماهیگیری و گردشگری در ۵ ایالت آمریکا برای مدت‌ها از کار افتاد. بیشترین آسیب‌ها متوجه ایالت‌های آلاباما، می‌سی‌سی‌پی و لوئیزیانا شده بودند. با ‌آلودگی وسیع کرانه‌های این ایالات، عده کثیری از مردمی که معیشت‌‌شان از طریق ماهیگیری، هتل‌داری‌‌، رستوران و گردشگری تأمین می‌شد، کسب و کار خود را از دست دادند.

در بهار سال ۲۰۱۲ و بر اساس توافق انجام شده میان وکلای  بریتش پترولیوم و شاکیان خصوصی، ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به خسارت دیدگان نشت نفت پرداخت شد تا پرونده شکایات خصوصی، برای پرهیز از درگیر شدن در یک دعوی طولانی قضایی بسته شود.

انفجار سکوی «دیپ واتر هوریزون» بزرگترین فاجعه زیست‌محیطی آمریکا محسوب می‌شود. ۸۷ روز طول کشید تا محل نشت ترمیم و مسدود شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.