ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست وزرای خارجه اروپا درباره امنیت این قاره

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، با نگاه به حملات اخیر درباره تهدیدهای تروریستی در اروپا و رابطه اروپا و روسیه گفت‌و‌گو خواهند کرد.

وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا امروز دوشنبه، ۱۹ ژانویه با یکدیگر دیدار می‌کنند تا با نگاه به حملات اخیر درباره تهدیدهای تروریستی در اروپا گفت‌و‌گو کنند. یکی دیگر از محورهای این گفت‌و‌گو‌ها رابطه اروپا و روسیه خواهد بود.

از هفته گذشته، بعد از حمله ناموفق تروریستی در بلژیک و حملات پاریس که به کشته شدن ۱۷ نفر انجامید، اروپا در وضعیت هشدار بالای امنیتی قرار دارد.

وزرای خارجه کشورهای اروپایی همچنین تلاش خواهند کرد تا خلا بزرگی را که میان دولت‌های اروپایی درباره چگونگی برخورد با رفتار روسیه در اوکراین وجود دارد،  برطرف کنند.

۲۸ وزیر خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل درباره نگرانی‌ها در مورد بازگشت نیروهای افراطی که برای جنگ به عراق و سوریه رفته بودند نیز گفت‌و‌گو خواهند کرد.

در این جلسات تصمیمی گرفته نخواهد شد اما مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای آمادگی در مقابل تروریسم برای برگزاری یک نشست ویژه در این زمینه در ماه آینده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفت‌و‌گوهای بروکسل به دنبال حملات هفته گذشته در باژیک، فرانسه و آلمان انجام می‌شود که در جریان آن بیش از ۲۰ نفر دستگیر شدند.

بلژیک از یونان خواسته که یکی از افراد مظنون را که در این کشور دستگیر شده، به دلیل احتمال ارتباطش با وقایع هفته گذشته تحویل دهد.

روز پنج‌شنبه نیز نشست کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش برگزار خواهد شد و محور آن تقسیم وظایف برای تنزل و شکست داعش خواهد بود. مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که جان کری، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌و‌گوهای لندن درباره داعش شرکت خواهد کرد.

روز یک‌شنبه، درگیری‌های شدیدی در شرق اوکراین و در شهر دونتسک روی داد و در جریان آن نیروهای دولتی عملیاتی علیه نیروهای نظامی تحت حمایت روسیه انجام دادند.

مقامات روسیه می‌گویند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هفته گذشته نامه‌ای به همتای اوکراینی خود پترو پروشنکو نوشته و در آن خواسته که درگیری‌ها در شرق اوکراین متوقف شود اما پروشنکو نپذیرفته است.

مقامات اوکراین می‌گویند که آن‌ها نیز تقاضایی به روسیه فرستاده‌اند و همچنان از آتش بس ماه سپتامبر حمایت می‌کنند.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا می‌خواهند اختلافات خود را با روسیه کاهش دهند. در دستور جلسه امروز «بررسی راه‌های انتخابی و تدریجی برای تعامل مجدد با روسیه به دلیل وجود نگرانی‌هایی درباره داعش و سوریه» نیز مطرح شده است.

اتحادیه اروپا روسیه را پس از حمایت این کشور از شورشیان اوکراین در سال ۲۰۱۴ تحریم کرد. اوکراین و متحدان غربی‌اش می‌گویند که روسیه برای شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین، نیرو می‌فرستد اما روسیه این اتهام را رد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.