ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی در برابر سفارت فرانسه در تهران

شرکت‌کنندگان در تجمعی که با فراخوان تشکل‌های «بسیج دانشجویی» در برابر سفارت فرانسه در تهران برگزار شد، شعارهایی چون «داعش، شارلی پیوندتان مبارک» سر دادند.

گروهی از «دانشجویان بسیجی» بعد از ظهر دوشنبه ۲۹ دی در برابر سفارت فرانسه در تهران جمع شدند تا به حمایت دولت‌های غربی از اقدام نشریه شارلی ابدو اعتراض کنند. خبرگزاری فارس گزارش داد که حاضران با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس»، خواستار اخراج حامیان تروریسم بودند.

خبرگزاری تسنیم نوشت تجمع‌کنندگان با شعارهایی چون «مرگ بر هتاکین» و «داعش، شارلی پیوندتان مبارک» خواستار پیگیری اهانت به پیامبر اسلام از سوی وزارت خارجه شدند. تعداد حاضران در این تجمع اعلام نشده است.

احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس در این جمع سخنرانی کرد و با انتقاد از سکوت وزارت خارجه نسبت به «اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام» گفت: «حمله به روزنامه فرانسوی ثمره کار خود غربی‌هاست. آیا اهانت صورت گرفته حتی یک آه نیز نمی‌خواست؟ رفتاری که شما انجام دادید خوش‌آیند نبود.»

این تجمع با مجوز قانونی برگزار شد. ناصر آراسته، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی صبح دوشنبه گفته بود: «تمامی مراحل قانونی برای اخذ مجوز جهت برگزاری این تجمع از روزهای گذشته انجام شده و روز یک شنبه مجوز برگزاری این تجمع در برابر سفارت کشور فرانسه صادر شد.»

این در حالی است که در روزهای گذشته تلاش برای برگزاری تجمع در حمایت از قربانیان حادصه تروریستی پاریس و محله شارلی ابدو با ممانعت ماموران امنیتی روبه رو شد و از جمله این نیروها مانع برگزاری تجمعی شدند که جمعی از روزنامه‌نگاران ایرانی بنا داشتند در مقابل انجمن صنفی تعطیل شده روزنامه‌نگاران ایرانی شکل دهند.

در روزهای گذشته موج حملات مقامات رسمی و محافظه‌کاران نسبت به وقایع روزهای گذشته در اروپا به ویژه کاریکاتور جدید مجله شارلی ابدو افزایش یافته است.

در جریان این واکنش‌ها، روزنامه مردم امروز به دلیل انتشار عکسی با تیتر «من شارلی هستم»، از زبان جورج کلونی بازیگر سینما، توقیف و لغو امتیاز شد.

همچنین، جمعی که خود را اصحاب رسانه معرفی کرده‌اند با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اعمال تروریستی در همه جای دنیا، توهین به پیامبر مسلمانان را محکوم کردند.

روز جمعه گذشته گروهی از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه نیز در اعتراض به کشیده شدن کاریکاتور پیامبر مسلمانان تظاهرات کردند و آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه تهران، این کاریکاتور‌ها را جرم دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

     ترور در آرژانتین؛ دادستان ترور شد به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان آرژانتین که پرونده تروریستی حکومت  ایران را دنبال می‌کرد، ترور شد. وی درست چند ساعت پیش از آنکه قرار بود در جلسه استماع کنگره حضور یابد، ترور شده است!!. این دادستان شجاع که از سال 2004 تا کنون مسئول رسیدگی به این پرونده بوده است، حکومت ایران را متهم کرده بود که در بمب‌گذاری سال 1994 مرکز یهودیان در بوینس آیرس دست داشته و گفته بود رئیس جمهور آرژانتین در این تحقیقات مانع ایجاد کرده تا به نفع رژیم ایران عمل کند. برخی رسانه های آرژانتین به‌ نقل از منابع قضايی اعلام کردند، جسد آلبرتو نیسمن در طول شب در آپارتمان وی در بوینس آیرس پیدا شده است. گزارش رادیو فرانسه: دادستان فقید آرژانتینی هفتۀ گذشته با استناد به شنود گفتگوهای تلفنی رییس جمهوری آرژانتین خواستار تحقیق در مورد نقش بازدارندۀ او در خصوص سوءقصد تروریستی سال ۱۹۹۴ علیه انجمن همیاری یهودیان بوینس آیرس شده بود که در نتیجۀ آن ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند. آلبرتو نیسمان در توجیه درخواست اش، خانم فرناندز را متهم کرده بود که تلاش دارد برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک و تجاری با رژیم ایران مانع از تحقیق در مورد نقش جمهوری اسلامی در سوءقصد تروریستی سال ۱۹۹۴ علیه یهودیان آرژانتین شود. رییس جمهوری آرژانتین و وزیر امور خارجۀ این کشور تلاش کرده اند که احکام جلب پنج تن از رهبران جمهوری اسلامی به اتهام دست داشتن در سوءقصدهای بوینس آیرس را لغو کنند!!.

  • Behrouz

    "خبرگزاری فارس می‌نویسد این دانشجویان با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس»، خواستار اخراج حامیان تروریسم شده‌اند." تصور کنید در یک کشوری دانشجویان علیه ایران شعار مرگ بر بدهند، ما آنها را وحشی، دون مایه،........خوانده وچه قشقرقی نه تنها درداخل بلکه درخارج به راه انداخته وخواهان اشد مجازات برای آن کشور میشویم. مشکل ما اینست که فیس و افاده نمی گذارد زشتی رفتار خود را ببینیم.

  • بهنام

    پیام به بسیجیان و مزد بگیران سیاهی لشکر دربار : بسیار مواظب باشید بر احساسات خود غلبه کنید و مبادا مانند گذشته از در و دیوار سفارت بالا بروید و آبروی نظام را ببرید ، پرچم هم اگر میخواهید آتش بزنید اشکالی ندارد ولی چون تا بحال پرچم فرانسه آتش نزده ایم ، بهتر است سنت شکنی نکرده و همان پرچم آمریکا و انگلیس و اسرائیل را آتش بزنید ، کسی هم در این گیر و دار نمیفهمد که پرچم کجا بود آتش زدیم . دستور اکید دادم ساندیس و کیک به میزان کافی فراهم شود ، لذا مانند سابق و جلوی دوربینهای تلویزیونی آبروی نظام را نبرید و مانند وحوش به کامیون توزیع ساندیس حمله نکنید . شعار انرژی هسته ای حق مسلم ما ست فراموش نگردد ، هر چند که خود نیز باور نداریم ولی برای تبلیغات بد نیست . شعار بر ضد موسوی و کروبی و این اواخر مطهری نیز فراموش نگردد . اجرکم عند الشیطان . ولی امر معتادین جهان علی خامنه ای