ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران آلوده‌ترین شهر دنیا از نظر ذرات معلق

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید مرگ‌ومیر شهروندان تهرانی به دلیل سکته در نیمه دوم سال که هوا آلوده‌تر است، در قیاس با نیمه اول سال تا ۴ برابر بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید مرگ و میر شهروندان تهرانی به دلیل سکته در نیمه دوم سال که هوا آلوده‌تر است، در مقایسه با نیمه اول سال، تا ۴ برابر بیشتر می‌شود.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید که معنای آلودگی هوا در جهان با آنچه در ایران گفته می‌شود، تفاوت دارد. خبرگزاری مهر به نقل از حقانی می‌نویسد: «درصورت اعمال استانداردهای جهانی در ایران، نه تنها هوای تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور بلکه هوای اغلب شهرهای کوچک نیمه غربی و نیمه جنوبی کشورمان در حد فاجعه است.»

سازمان بهداشت جهانی‌، استاندارد روزانه ذرات معلق کوچکتر از ۲/۵ میکرون را ۱۰ میکروگرم در هر متر مکعب هوای ‌آزاد تعیین کرده اما به گفته حقانی، استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای این ذرات، ۳/۵ برابر استاندارد جهانی است.

محمد حقانی تاکید کرده که افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از ۲/۵ میکرون، آثار مخربی بر روی سلامت افراد و افزایش بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی بر جای می‌گذارد. او می‌گوید: «آمار سکته‌های قلبی و مغزی منجر به مرگ که هر سال توسط سازمان بهشت زهرای تهران منتشر می‌شود، نشان می‌دهد مرگ و میر شهروندان تهرانی به دلیل سکته در نیمه دوم سال که هوای تهران آلوده‌تر است تا ۴ برابر بیشتر از نیمه نخست سال است.»

او اذعان کرده که طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی، حتی همان ۱۳ روزی که هوای تهران در سال ۱۳۹۳ در وضعیت پاک قرار داشت، جزء روزهای آلوده محسوب می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ۲۶ آذر ماه گفته بود که امسال تهران ۱۳ روز پاک، ۱۸۴ روز سالم و ۷۲ روز ناسالم داشته است، در حالی که پایتخت در سال ۱۳۹۲، سه روز پاک، ۱۶۷ روز سالم و ۱۰۰ روز ناسالم را تا همین تاریخ سپری کرده بود.

اورژانس تهران روز ۲۶ آبان اعلام کرده بود که نیروهای خود را در میدان‌های اصلی پایتخت مستقر خواهد کرد تا بتواند در صورت لزوم خدمات درمانی لازم را به شهروندان ارائه کند.

سهم عمده آلودگی‌ هوا در شهرهای ایران، به بنزین غیراستاندارد تعلق دارد. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در آبان سال ۱۳۹۲ گفته بود که ماهانه ۲۷۷ مرگ منتسب به آلودگی هوا در این شهر گزارش می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.