ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش برای ‌آزادی دو گروگان ژاپنی ۲۰۰ میلیون دلار باج می‌خواهد

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به دولت ژاپن ۷۲ ساعت مهلت داده‌اند. یکی از گروگان‌ها که در سوریه به چنگ داعش افتاده‌اند، روزنامه‌نگار است.

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به دولت ژاپن ۷۲ ساعت مهلت داده‌اند تا ۲۰۰ میلیون دلار باج به آنها پرداخت کند وگرنه دو گروگان خود را خواهند کشت. یکی از این دو که در سوریه به چنگ داعش افتاده‌اند، روزنامه‌نگار است.

تروریست‌های داعش در یک فیلم ویدئویی که سه‌شنبه ۲۰ ژانویه در اینترنت منتشر شده، تهدید کرده‌اند که دو گروگان ژاپنی خود را در صورت پرداخت نشدن ۲۰۰ میلیون دلار گردن می‌زنند.

این ویدئو در وب‌سایتی منتشر شده که به داعش نزدیک است و خبرهای مربوط به این گروه را پوشش می‌دهد. در این فیلم، گروگان‌های ژاپنی با لباس نارنجی دیده می‌شوند و یک شبه‌نظامی نقاب‌زده که انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می‌زند، عنوان می‌کند که این دو به خاطر حمایت ژاپن از کارزار ضد داعش، اسیر شده‌اند.

کسی که در ویدئو صحبت می‌کند، همان است که در فیلم‌های دیگر داعش و صحنه گردن زدن گروگان‌ها حضور دارد. لهجه و تن صدای او مربوط به همان کسی است که جیمز فولی، استیون ساتلف، دیوید هنس و الن هنینگ، شهروندان بریتانیای و آمریکایی را گردن زد.

نام دو گروگان «کنجی گوتو» و »هارونو یوکاوا» عنوان شده است. این دو در سوریه به چنگ داعش افتاده‌اند؛ گوتو ژورنالیست است و از وضعیت جنگ داخلی سوریه گزارش می‌داده اما دلیل حضور یوکاوا در سوریه نامعلوم است. تنها روشن است که او در ماه اوت اسیر شده و احتمالا از نظر روحی نیز بیمار است. گفته می‌شود که یوکاوا در آوریل ۲۰۱۴ با تصمیم شخصی به حلب سفر کرده است.

باج‌خواهی داعش از دولت ژاپن در حالی اعلام شده که شینزو آبه، نخست وزیر این کشور در شروع سفر به خاورمیانه در ۱۷ ژانویه از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به کشورهای منطقه در مقابله با داعش خبر داد. شینزو آبه در قاهره گفت این مبلغ باید برای مصارف غیرنظامی و ایجاد ساختارهایی در مواجهه با داعش به کار گرفته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.