ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بابک اباذری، مدیر انتشارات نصیرا در دریا غرق شد

بابک اباذری بر اثر سانحه قایق در دریای خزر جان خود را از دست داد. از این شاعر و ناشر ایرانی مجموعه شعری به نام «گهواره‌ای روی گسل» به یادگار مانده است.

بابک اباذری، مدیر انتشارات نصیرا در دریای خزر غرق شد. این حادثه در ابهام قرار دارد و هنوز جزئیات آن مشخص نشده. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که پیکر این شاعر و ناشر ایرانی، ظهر پنجشنبه (۲بهمن/ ۲۲ ژانویه) با حضور بستگان او در بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

مرگ بابک اباذری، شاعر و ناشر ایرانی در ابهام قرار دارد

بنا بر خبرهایی که در رسانه‌های ایرانی منتشر شده، بابک اباذری ظاهراً همراه با دو تن از دوستانش به لنگرود سفر کرده بود. آن‌ها قایقی کرایه می‌کنند و به آب می‌زنند. قایق دچار سانحه می‌شود و بابک اباذری در دریای خزر غرق می‌شود. از سرنوشت دوستان او هم اطلاعی در دست نیست. جنازه اباذری را دو روز پیش یافتند.

از بابک اباذری که در سال ۱۳۶۳ متولد شده، مجموعه شعری با عنوان «گهواره‌ای روی گسل» منتشر شده است. او مدیریت نشر نصیرا را به عهده داشت.

خبرگزاری «فارس» اردیبهشت ماه سال جاری، همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ادعا کرده بود که انتشارات نصیرا کتابی از شاهین نجفی، هنرمند سر‌شناس ایرانی را به طور غیر قانونی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است. حراست ارشاد ۱۳ اردیبهشت ماه به انتشارات نصیرا اخطار کتبی داد و فهرستی از کتاب‌هایی را که می‌بایست از نمایشگاه جمع‌آوری شوند در اختیار ناشر قرار داد. حراست ارشاد گفته بود اگر کتاب‌های فهرست‌شده جمع‌آوری نشوند، غرفه انتشارات نصیرا را پلمب می‌کند. چنین بود که سرانجام غرفه انتشارات «نصیرا» با حکم هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران مسدود و تعطیل شد. در گفت‌وگویی که مهران جنگلی مقدم به این مناسبت‌ با بابک اباذری انجام داده بود، او گفته بود با پلمب شدن دفتر انتشارات نصیرا «اخم و تهدید» دیده است.

بابک اباذری پیش از درگذشتش، در اینستاگرام نوشته بود: «بعضی وقت‌ها مرگ درست مثل استکان چای توی برف می‌چسبه. خیلی دوست دارم حرف‌های آخرمو توی یک جای عمومی مثل اینجا بزنم تا دلم خنک بشه اما می‌ترسم صبح پاشم ببینم زندگی سگی هنوز ادامه داره.»

انتشارات نصیرا تنها در سال گذشته ۱۶۰ عنوان کتاب از شاعران جوان انتشار داده بود. «بعد از باران، قبل از تبعید»، مجموعه اشعار سید مهدی موسوی در میان این آثار جلوه ویژه‌ای دارد. در آذر ماه ۱۳۹۲ برخی رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و محافل اطلاعاتی سید مهدی موسوی را به آشنایی و دوستی با شاهین نجفی، برگزاری مهمانی‌های مختلط و برگزاری جلسات ادبی در سطح شهر تهران و در برخی از شهرستان‌ها و «گسترش ابتذال» و «تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی» متهم کرده بودند.

بابک اباذری پیش از غرق شدن در دریای خزر خبر داده بود که مجموعه تازه‌ای از اشعارش با عنوان «زن‌های دوست‌داشتنی» را در «ستایش مقام زن» در دست انتشار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهـــاد

    قلم را رها می کنم زین پس سخن خواهم گفت رو در رو با ماه ...