ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

• دیدگاه

کاش خامنه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی پیام نمی‌داد

اکبر گنجی- کافی است صفحه‌ای در مورد واکنش‌های جوانان غربی به پیام خامنه‌ای در فیس‌بوک باز شود که ادمین آن از دفتر "مقام معظم رهبری نباشد، تا پاسخ‌های آنان را همه بخوانند.

پیام ۱۳۹۳/۱۱/۱ آیت‌الله خامنه‌ای "به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی" جالب است و نیازمند ارزیابی ناقدانه. برخی از نکته‌ها به شرح زیرند:

یکم- جوانان غربی مخاطب پیام او هستند، برای این که الف: آینده در دست آنان است. ب: حس حقیقت‌جویی در آنان زنده است. پ: سیاستمداران غربی "آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند."

آیا آیت‌الله خامنه‌ای داوری بعدی آنان را خواهد پذیرفت؟ کافی است صفحه‌ای در مورد واکنش‌های جوانان غربی به این پیام در فیس‌بوک بگشاید، که ادمین آن از دفتر "مقام معظم رهبری" نباشد، تا پاسخ‌های آنان را همه بخوانند.

دوم- "حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی" او را متقاعد کرده تا این نامه را خطاب به جوانان غربی بنویسد. کدام حوادث؟ عملیات تروریست‌های مسلمان؟ یا دامن زدن رسانه‌های غربی به "اسلام‌هراسی" و "اسلام‌ستیزی"؟

آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون به صراحت جنایت تروریستی فرانسه را محکوم نکرده است. آری او در ۱۳۷۲/۰۱/۰۴ گفته بود: «هرکس که در گوشه‌ای از دنیا؛ در شهری، در روستایی، در خیابانی، در هرجایی بمب‌گذاری کند و مردم بی‌پناه، مردم بی‌گناه، زن و مرد و غیر نظامیان را از بین ببرد، تروریست است. ما از چنین کسانی هرگز حمایت نکرده‌ایم و نمی‌کنیم.»

اما منظور او در اینجا "اسلام‌هراسی" گسترده کنونی است، نه ترورهای پاریس.

سوم- آیت‌الله خامنه‌ای از زمان وقوع جنایت‌های پاریس تاکنون، به صراحت و با ذکر مورد، این جنایت را محکوم نکرده است. چرا؟ برای این که جنایت تروریستی پاریس و موارد مشابه را توطئه خود غربی‌ها علیه اسلام و مسلمانان به شمار می‌آورد. در همین نامه به جوانان غربی می‌گوید: «اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند.»

رسانه‌های امنیتی و نظامی اصول‌گرایان نیز، رسانه‌هایی چون خبرگزاری فارس که به سپاه و بسیج متصل است، اشکالات فراوانی بر خبرهای حادثه تروریستی پاریس وارد آوردند تا بگویند خود دولت فرانسه پشت این عملیات قرار داشته است. از جمله گفتند و نوشتند:

الف- مگر امکان دارد که یکی از تروریست‌ها کارت شناسایی خود را جا بگذارد تا شناسایی شود؟

ب- لباس‌های تروریست‌ها و نوع عملیات آنان نشان می‌داد که کاملاً حرفه‌ای هستند و باید از نیروهای پلیس مخفی خودشان باشند.

پ- از همه مهم‌تر، یکی از تروریست‌ها به سر پلیس زخمی مسلمان افتاده روی زمین شلیک می‌کند، اما فیلمی که هزاران بار از همه شبکه‌ها پخش شد، نشان می‌دهد که هیچ قطره خونی بر زمین جاری نمی‌شود. این بخش ساختگی بودن کل ماجرا را اثبات می‌کند.

به احتمال زیاد خامنه‌ای چنین نظری دارد. اما احتمال دیگر این است که چون کل گروه‌های تروریستی تکفیری را مزدوران غرب می‌داند، در اینجا نیز همین موضع را اتخاذ کرده است. بدین ترتیب باید به جوانان غربی بگوید که غرب با این توطئه به دنبال زدن اسلام بود.

چهارم- غرب- یعنی دولت‌های غربی- همیشه به دشمن نیاز دارد. در دوران جنگ سرد کمونیسم و شوروی دشمن به شمار می‌رفت، اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنان اسلام را به عنوان "دشمن ترسناک" جدید قلمداد کردند. می‌گوید: «من می‌خواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟»

به آنان می‌گوید که به دنبال انگیزه‌ها و منافع "سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام" باشید. پاسخ او این است که نفوذ اسلام از یک سو، و به خطر انداختن منافع جهانخوران از دیگر سو، موجب دامن زدن به اسلام هراسی است. در ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ در همین مورد گفت: «امروز یکی از کارهای اساسی و مهمی که در شرکت‌های هنری معروف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت است از ترساندن مردم از اسلام. چرا؟ اگر اسلام منافع جهان‌خواران را تهدید نکرده بود، در مقابل آن، این واکنش‌ها نشان داده نمی‌شد. این که می‌بینید گروه‌هایی را به نام اسلام و به نام حکومت اسلامی می‌سازند، می‌تراشند، مسلّح می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند، به جان انسان‌ها می‌اندازند و کشورها را به‌وسیله‌ی آنها ناامن می‌کنند، این نشان‌دهنده‌ نفوذ پیام اسلام است. از اسلام حقیقی می‌ترسند.»

پنجم- او جوانان مغرب زمین را دعوت می‌کند تا به طور مستقیم به قرآن، زندگی پیامبر اسلام، آموزه‌های انسانی و اخلاقی او، رجوع کنند و از خود بپرسند که: «همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزش‌هایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟»

در گام بعد، خواسته‌ای ناممکن را مطرح می‌سازد. خوانش مستقیم قرآن و سنت، بدون تأثیرگیری از "پیش داوری‌ها"، "تبلیغات منفی" و "چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف" که مانع شناخت اسلام حقیقی شده و "امکان داوری بی طرفانه را از شما سلب" می‌کند.

مقام علمی آیت‌الله خامنه‌ای با همین درخواست روشن می‌شود. او هنوز نمی‌داند- یا انکار می‌کند- که هر گونه فهم و تفسیری از متون مقدس دینی، متکی بر "پیش انگاشت‌ها" و "پیش داوری‌ها" است. بدون پیش فرض‌ها و پیش داوری‌ها نمی‌توان هیچ متنی را خواند. ذهن آینه شفاف نیست، عینکی رنگارنگ از تئوری‌هاست. خواننده هم نمی‌تواند از "سد احساسی و عاطفی" عبور کند. همه اینها با خواننده و مفسر همراهند و این گونه است که تفسیر زاده می‌شود. اینها جزء ابتدایی‌ترین اصول دانش هرمنوتیک‌اند.

پیام رهبر به جوانان غرب − طرح از مانا نیستانی

ششم- آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان مغرب زمین می‌گوید: «من اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود.»

او در ابتدای زمام‌داری سیاسی منکر قرائت‌های متفاوت از دین شد و روحانیت را مفسر رسمی دین معرفی کرد. تحولات زمانه او را مجبور کرده تا حتی به روایت‌های بی طرفه و مستقیم جوانان مغرب زمین از اسلام رضایت دهد.

پیش از این بارها و بارها گفته بود که اسلام‌شناسی کار تخصصی و مربوط به فقیهان است، اما اینک می‌پذیرد که اگر صدها میلیون جوان غیر مسلمان غربی، متن انگلیسی قرآن و دیگر منابع اصیل اسلامی را بخوانند، می‌توانند به فهمی صحیح از اسلام دست یابند. می‌گوید: «این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.»

عجیب است. رژیم خودکامه‌ای که مدعی است نه تنها نواندیشان دینی ایرانی اسلام را نمی‌فهمند، بلکه فقیهی چون آیت‌الله صانعی را به دلیل فتواهای نوگرایانه- در محدوده سنت فقیهان- توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (فقیهان درباری) از مرجعیت خلع می‌کند، حالا کارش به کجا رسیده است!

محمد مجتهد شبستری و مصطفی ملکیان، به دلیل دگراندیشی دینی، از همه دانشگاه‌ها اخراج شده و از حق تدریس محرومند، اما جوانان غربی دعوت به خوانش مستقیم متن و رسیدن به "فهم صحیح از اسلام" می‌شوند. شبستری و ملکیان و احمد قابل و...اسلام را نمی‌فهمند، اما "جوانان غربی" خواهند فهمید.

هفتم- "صنعت اسلام‌هراسی" خامنه‌ای را به شدت نگران کرده، چرا که به افزایش شکاف میان جهان اسلام و جهان غرب منتهی شده است. تک تک جوانان غربی را به کمک می‌طلبد تا با رجوع مستقیم به کتاب و سنت، «پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکاف‌ها بسازند

"صنعت اسلام‌هراسی" یک واقعیت مسلم است. اما آن کارخانه‌های عظیم- نهادها و بنیادها- برای تولید محصول به "مواد خام" نیاز دارند. مواد خام توسط بنیادگرایان مسلمان، خصوصاً گروه‌های تروریستی اسلام‌گرا، تأمین می‌شود.

براساس جدیدترین تحقیق، رسانه‌های غربی- به ویژه رسانه‌های آمریکا و بریتانیا و آلمان- چهره‌ای خشن، بی رحم و تروریستی از اسلام و مسلمانان به تصویر می‌کشند. اما مواد خام تولید این تصویر را گروه‌هایی چون داعش و بوکوحرام و... فراهم آورده‌اند.

جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای نیز نقش مهمی در صادرات مواد خام برای "صنعت اسلام‌هراسی" و "اسلام‌ستیزی" داشته‌اند. به مواردی که آیت‌الله خامنه‌ای و جمهوری اسلامی انکار خواهند کرد، نمی‌پردازیم. به آن چه آنان قبول دارند بنگرید:

■ رفتار جمهوری اسلامی با بهائیان که آنان را از همه حقوق ابتدایی انسانی محروم کرده‌اند.

■ حصر پنج ساله آیت‌الله منتظری به دستور آیت‌الله خامنه‌ای.

■ حصر پنج ساله مهندس موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد به دستور آیت‌الله خامنه‌ای.

■ سرکوب جنبش سبز تحت عنوان "فتنه": شکنجه بازداشت شدگان، قتل سه تن از بازداشت شدگان زیر شکنجه، به شهادت رساندن ده‌ها تن از معترضان انتخابات در خیابان‌ها.

■ گازگرفتن عیسی سحرخیز توسط محسنی اژه‌ای- معاون اول قوه قضائیه- با دندان.

■ مسئولیت‌های بالای عاملان و مجریان قتل عام حدود ۳۸۰۰ تن از زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، به دستور آیت‌الله خامنه‌ای.

■ اجرای احکامی- از جمله قصاص- که جوانان و مردم امروز غرب آنها را وحشیانه به شمار می‌آورند. نکته جالب توجه این است که پیام آیت‌الله خامنه‌ای درست با اعلام این خبر که هیچ پزشک ایرانی حاضر به اجرای حکم قصاص اسیدپاشان نیست، مقارن و همراه شد.

این فهرست را با چندین جلد کتاب می‌توان تدوین کرد. کافی است جوان غربی فقط یک مورد اجرای قصاص اسیدپاشی را ببیند. وقتی پزشکان ایرانی زندگی کرده در جمهوری اسلامی این عمل را وحشیانه می‌دانند، غربیان چه تصوری خواهند داشت؟

از سوی دیگر، آیت‌الله خامنه‌ای طی دوران بلند زمام‌داری سیاسی اش، دائماً کوشیده است که شکاف جهان اسلام با جهان غرب را عمیق تر سازد. حتی در ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ خطاب به علمای شیعه و سنی از خطرات غرب گفت، پلورالیسم دینی را نفی کرد و تأکید کرد که رحمت متعلق به مسلمین است و با دیگران باید سخت‌گیری کرد (رجوع شود به مقاله "آيت‌الله خامنه‌ای؛ سخت‌گيری بر "کفار" به جای محکوميت تروريسم"). کافی است جوانان غربی فقط همین سخنان را بخوانند.

هشتم- اگر مسلمانان اینک رهبرانی چون گاندی، نلسون ماندلا، مادر ترزا، مارتین لوترکینک و... داشتند، و او جوانان غربی را به خوانش اسلام و نفی "اسلام هراسی" و "اسلام ستیزی" فرا می‌خواند، این صدا تا حدی زیادی گوش شنوا پیدا می‌کرد. اما دعوت آیت‌الله خامنه‌ای نقض غرض است.

مگر خامنه‌ای مدعی نیست که اسلام را به اجرا گذارده و در حال پیاده کردن اسلام است؟ همه به عمل می‌نگرند و اقدامات فقیهان را به پای خدا، اسلام و کل مسلمین گذاشته و همه مسئول می‌شمارند. (رجوع شود به مقاله "تعیین محل نزاع در موضوع تروریسم و کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام")

اگر در آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر فقیهان کمترین نگرانی نسبت به اسلام وجود داشت، به سرعت به حکومت جمهوری اسلامی/ولایت فقیه پایان می‌بخشیدند و راه یک نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر را که حکومتی سکولار خواهد بود، هموار می‌ساختند. قدرت سیاسی و اقتصادی را رها کرده و شعار "عبادت به جز خدمت خلق نیست" را بر می‌گزیدند و همچون مادر ترزا به محرومان کمک می‌کردند. در این صورت دعوت‌شان گوش شنوایی می‌یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منوچهر

    آقای گنجی یه سوال دارم *** یه سوال دیگه در مورد دموکراسی و حکومت غیر دینی، وقتی که دوست شما آقای مهاجرانی پیشنهاد ریرییس‌جمهوری مادام العمر دادند موضع شما چی بود؟

  • محمد

    این آقا بسیار ساده لوحانه و ابتدایی انتقاد کرده ودر حد آقای خامنه ای و علم و گفته ایشان نبود

  • Лучше бы Хаменеи не отправлял послание молодежи Европы и Северной Америки | Лента новых новостей

    […] Оригинал публикации: کاش خامنه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی پیام نمی‌دا… […]

  • محمد

    باسلام من فکرمیکنم ازقران پیروی کنیم بهترین راه  برای ما انسانهاست ۰ ۰ ۰

  • abbas naderi

    باسلام قبل از هرچیز بهتراست خودم را معرفی کنم من یک جوان ایرانی هستم متولدتهران ود رحال حاضر درتهران زندگی می کنم دارای لیسانس مدیریت صنعتی ولیسانس حقوق ودانشجوی فوق لیسانس حقوق جزا هستم. آقای خامنه ای نامه برای جوانان اروپایی می نویسد واسم آنرابیداری می گذارددرحالی که درایران عزیز ما ما ایرانی ها از کمترین حقوق بشر محرومیم. حقوق بشر یعنی حق انتخاب وبرابری در داشتن شغل ،نام مناسب ،مسکن وامکانات رفاهی و...است درایران ما حتی حق نداریم نام خود راعوض کنیم چه برسد به داشتن شغل ویابقیه امکانات. اگر نام شما یک اسم عربی مانند عباس ،حسن، حسین ،علی وسایر اسامی باشد وبخواهید آنهارا به یک نام ایرانی عوض کنید به شما انگ مرتد بودن می زنند وبخاطر تعویض یک نام ممکن اسن جان خود راازدست بدهید. طبق قانون اساسی ونیزماده 961 قانون مدنی ایران درمورد حق افراد خارجی :درایران کسانی می توانند منسب های بالای دولتی مانند رهبری ریاست جمهوری مجلس مناسب نظامی راداشته باشند که اصالتا ایرانی باشند درحالیکه خامنه ای خود اصالتا عرب است (سید ها ازنسل امام حسین هستند و فرای اینکه ایشان انسان بزرگی بوده درهر صورت ایشان یک عرب بودند )این تعارضی بزرگ است. دراسلام آمده که انتخاب دین ومذهب آزاد است درحالیکه درایران طبق ماده 225 هرکس حتی از مذهب شیعه به سنی گرایش پیدا کند مرتد بوده واگرمردوپدریامادرش شیعه باشند او مرتد ملی میگویندتوبه او پذیرفته نبود واعدام میگرددواگر زن باشد با این شرایط اورا از صبح تاشب شلاق میزنند تا توبه کند واگر فرد چه مرد وچه زن پدرومادرش شیعه نباشد وخود اسلام آورد واز اسلام بازگردد مرتد فطری واز صبح تاشب شلاق میخورد تا توبه کند. درقانون مجازات 92 مواد گنجانده شده مانند قسمت اول ماده 187که براحتی هرفردی رامی توان مفسدفی الارض کرد واورا محکوم به اعدام نمود.کافی است به بگوییم تو قصد براندازی داشتی وطبق بند ب ماده 189 باشهادت دونفرانرا اثبات می شود.طبق مواد 498 499 500 قانون تعزیرات هرکس علیه آخوندها حرفی بزند اگر محارب نشود مجازاتهای سنگینی درانتظارآنهاست. آقای خامنه ای و خانواده اش ثروت مملکتی را به غارت می برند.احمدی نژاد مرتکب جرم توهین به رییس مجلس وضبط وپخش صدا ورانتهای مالی فراوان می شودوبرای اینکه اسرار فاش نشود به دستور خامنه ای به مجمع تشخیص مصلحت میرود تا از گزند قضات دور بماندو فرزند خامنه ای مجتبی خامنه ای باکمک سپاه میلیونها دلار ثروت این مملکت را می دزد ودرهرمحله ای یک خانه سپاه می خرد وکل محله راکنترل می کنند وتمام مکالمات شهروندان شنود می شود بدون وضع هیچ قانونی ودر انتخاباتها تقلب های فراوان میشود وافرادی که چاپلوس نیستند رد صلاحیت میشوندو در زندان هزاران بلا برسر زندانیان سیاسی می آورند.هرگز این موارد را بیان نمی کند حال چطور به خود جرات داده که نامه به اروپاییان بنویسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! من به شما جوانان اروپایی وآمریکایی می گویم شیطان گاهی به صورت فردی خشن وسلاح بدست درجلوی شما می ایستد وگاه به صورت روحانی ودرلوای انسانی خوب این فرد خود شیطان است که میخواهد دربین شما تفرقه بیندازد وزندگی وکشورتان را غارت کنند.مطمن باشید اسلامی که اینان معرفی می کنند دروغی بزرگ است چراکه با پنهان شدن درپشت دین واسامی پیامبران وامامان به مانند معاویه که نه 1000برابر بدتر هرعملی را انجام می دهند اگر دنبال روی اینان باشند هرگز نمی توانید زندگی آرام وبدون ترسی را داشته باشید.فریب چنین افرادی را نخورید که سالها باید خون جوانانتان راازروی زمین جمع کنید.

  • faryad

    حکم ۱۳۳ سال زندان ۸ فعال فیسبوکی تایید شد!! خبرگزاری هرانا – حکم ۱۳۳ سال زندان برای ۸ فعال فیسبوکی در دیوان عالی کشور به تایید رسید. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته دیوان عالی کشور محکومیت مسعود سیدطالبی، فریبرز کاردارفر، امین اکرمی‌پور، امیر گلستانی، مسعود قاسم خانی، مهدی ری شهری، رویا صابری‌نژاد نوبخت و نغمه شاهسوندی را به تایید رساند مسعود سیدطالبی ابتدا در شعبه بدوی (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه) به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که پس از چند ماه اتهام توهین به مقدسات نیز به آن اضافه شد و حکم در‌‌‌ همان شعبه بدوی به ۲۰ سال افزایش یافت. اتهامی که این افراد به خاطر آن محکوم شده اند «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص» عنوان شده است.!! گفتنی است، این افراد شهروندان عادی‌ای هستند که به‌دلیل توهین به مقدسات و مسئولان نظام در فیسبوک بازداشت و محکوم شده‌اند. مسن‌ترین متهم این پرونده یک زن ۴۲ ساله و جوان‌ترین یک مرد ۲۱ ساله است !!

  • ایرانی

    یادداستی بر نامه خامنه ای به جوانان اروپا وامریکای شمالی –جنایتکاران ریاکار چاپلوسان اطراف چنان کردند که نه تنها خوی شیطانی و جنایات و ظلمها به باد فراموشی سپرده شده بلکه خود را نماینهد باری تعالی میداند. لازم دیدم واقعیتها را در فحوای نامه ای از طرف خودش به خودش و اطرافیان و مریدان جنایتکارش بنویسم شاید متوجه تعفن خود و اطرافیانش شود. هدف از این پیام به جوانان و نه به پدران و مادران این است که همچون بنیانگذار قدرت طلب جنایتکاراین انقلاب فلاکتبار، از جوانان پاک و ساده شروع کند، که 35 سال پیش نطفه اختلاف و فتنه را در میان خانواده های پاک ایران زمین کاشت و باعث اشاعه جنایت، دروغ، فساد، بیکاری، فقر، اعتیاد، دزدی، اختلاس، ریا و تظاهر در بین مردم شد و حس عطوقت، مهربانی، همدردی، کمک، تلاش برای رزق حلال را از بین برد، صفات رذیله و ناپسند را جایگزین صفات حمیده و پسندیده کرد، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرد. نامه خامنه ای به خودش و اطرافیانش، حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره آنها مستقیما" با خودم و اطرافیانم سخن بگویم. من خودم را خطاب قرار میدهم چرا که آینده ی ملت و سرزمین ایران در دست ما بود و حس حقیقت جویی را در قلبهای ملت از بین بردیم و بواسطه سیاستمداران و دولتمردان فاسد، کشور را از مسیر عدالت، صداقت و درستی جدا کردیم. سخن من درباره اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه است و ارائه چهره اصلی آن به مردم. تلاشهای زیادی کردیم تا ولایت فقیه را زیبا جلوه دهیم ولی متاسفانه باعث تشدید احساس رعب و نفرت در بین مردم شد. ما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر میبینیم، رفتارهای غیرصادقانه و مزورانه ما با مردم و کشورهای دیگر در تاریخ نگاریهای جدید نکوهش شده است. تاریخ از برده داری و استعمار ولایت فقیه شرمسار است، از قتل و شکنجه و ستم بر غیر خواص و کسانی که به ولایت ما اعتقاد ندارند خجل است، محققین و مورخین از خونریزیهایی که بنام مذهب و بهانه ضدیت با ولایت فقیه ما در این 35 سال صورت گرفته است عمیقا" ابراز سرافکندگی میکند (همانند ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان و خونریزی‌های مذهبی بین کاتولیک و پروتستان و یا جنگهای صلیبی و انجام جنایات فروان توسط مسیحیان زیر پرچم ولایت پاپ یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی). هدف من از بازگو کردن بخشی از این فهرست بلند جنایاتمان سرزنش نیست بلکه میخواهم با تلاش ریاکارانه بیشتر وجدان و افکار عمومی را به گذشته های دور و عزاداری و سوگواری برای جنگهای 1400 سال پیش منحرف نماییم. باید در موضوع مهمی همچون ولایت فقیه، همچون گذشته از شکل گیری آگاهی عمومی جلوگیری کرد. ما بخوبی میدانیم که تحقیر و ایجاد ترس و وحشت و نفرت از همدیگر در بین مردم زمینه مشترک تمام سودجوییهای ستمگرانه ما بوده است. اکنون میخواهم درخواست کنم که سیاستهای قدیمی هراس افکنی و نفرت پراکنی را با شدتی بیسابقه ولی دقت بیشتر و مزورانه تر ادامه دهید. باید ساختار قدرت ولایت فقیه را از طریق جوانان و فشر مستضعف در جهان اشاعه داد. استفاده از عقل، تفکر و علم باعث انفعال تفکر ولایت فقیه و از بین رفتن خرافات میشود لذا خواسته اول من این است در باره انگیزه های عاشورا و تاسوعا و وفات ها بیش از بیش تبلیغات و سیاه نمایی کنیم. خواسته دوم من این است در واکنش به سیل تبلیغات منفی سعی کنید از آگاهی مردم جلوگیری کرده و بیش از بیش توسط مداحان و قدرت حوزه های علمیه با سوء استفده از نادانی مردم خرافات را اشاعه دهید و در صورت نیاز توسط سپاهسان و بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان با رعب و وحشت بین مردم و شکنجه و قتل دگراندیشان با تیرهای غیب الهی اقدام نمایید و یا با اشاعه فساد و اعتیاد بین جوانان و دانشجویان و تهمت و پرونده سازی مانع پیشرفت دگراندیشان شوید. نباید اجازه داد اخبار، اطلاعات و ارزشهای اسلام و ولایت فقیه بجز از رسانه های مورد نظر داخلی باطلاع مردم برسد. باید به مردم بقبولانیم ارزشهای ولایت فقیه بزرگترین تمدن علمی و و فکری جهان را پرورش داده و برترین دانشمندان و متفکرین را تربیت کرده است. بدین منظور در جذب روشنفکران، هنرمندان و شخصیتهای معروف علمی و تبلیغاتی جهان استفاده شود وبهر نحو مادی و معنوی همکاری آنها جبران گردد. نباید اجازه داد چهره اصلی موهن و سخیف ولایت فقیه آشکار شود. باید بین مردم و واقعیت سدی از خرافات ایجاد کرد و امکان داوری بیطرفانه را سلب کرد. امروز که ابزارهای ارتباطی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهیم مردم از مرزهای ساختگی و ذهنی خارج شوند. فرصت ندهیم فهم صحیح و درک واقعی از ولایت فقیه صورت گیرد که بدنبال آن مسولیت پذیری مردم در برابر حقیقت سبب ویرانی پایه های حکومت میشود.امکانات و سرمایه های مملکت نباید بجز برای خواص و معتقدان ولایت فقیه استفاده گردد. حضرت آیت الله العظمی دکتر مهندس حضرت آغا مشاور و جانشین برحق خدا سید علی خامنه ای

  • علیرضا

    سلام ، عجب شماها عناد دارید با این نظام اسلامی !!! یه کمی هم نصف لیوان پر را هم ببنید مشکلات هست ولی نه آنقدر که تحمل نکرد

  • امیر

    از وقتی داعش اومد از وقتی که مردم در جنگ دیدن ما پاسخ توحش صدام رو در غالب حکومت دینی به نرمی میدهیم حق اسیران را رعایت میکنیم غیره نظامیان را بمباران نمیکنیم و همون غرب و فرانسه دموکراتیک هواپیمای میراژ به صدام داد دشمن حکومت دینی خمینی شد وقتی همه دیدن مخالفان حکومت دینی ایران در منطقه یکی یکی از بین رفتن و حکومت ایران باقی ماند. از وقتی که طالبان و داعش حکومت دینی تشکیل دادند و تحجر و واپس گرایی و خشونت جامعه را فراگرفت و با همه اینها دیدن حکومت دینی ایران در قلب خاورمیانه دیکتاتور پرور سیدمحمد خاتمی را به جهان معرفی کرد سینمایش بجای تعطیلی و ممنوع شدن جایزه اسکار گرفت دانشگاهش بجای تعطیلی تقریبا همگانی شد و تولید علمش در سرزمینهای اسلامی سکولار و غیره سکولار نمونه شد همه فهمیدن که........................................

  • قنبر

    من ماندهام چرا انتقال فرهنگ غرب به ایران گفته میشود تهاجم فرهنگی … و انتقال اسلام به غرب هم میشود اسلام هراسی ویا اسلام ستیزی … من میگم بگذاریم هم فرهنگ غرب بیاد ایران وهم فرهنگ اسلامی برود غرب انتخاب را به عهده مردم بگذاریم و این همه که به فکر جوانان غربی هستی به فکر جوانان کشورت هم باش که میخواهند فرهنگ غربی داشته باشند .. پس انتخاب را بگذار به عهده مردم... هم غربی ها وهم ایرانی ها

  • ali manly

    حسین آقا! ۱-شما ظاهرا از نوعی «من دانم گرایی» دفاع میکنید که محصولش در دنیا صاحبان ایدیولوژیهای سانترالیسم دموکراتیک و یا مشابه آن ولایت فقیه مطلقه٬ خلافت و ذیکتاتوری بوده است! با احتساب اینکه شما مدعی اهل تحقق وتفحص هستید بفرمایید در دو سده اخیر حداقل یک نمونه خلاف این را که به نظر شما موفق بوده است در هر جای دنیا ارایه دهید. ۲-جالب است که وقتی از ایمان میگویید آنرا طبقه بندی کرده به ایمان درست و غیر درست! یعنی اینکه ایمان نمیتواند یکتا و یکسان باشد و متکثر است. ۳-حق منشا و منبع است! بسیار خوب ٬ این یک بحث انتزاعی است ولی برداشت از حق را تصدیق می فرمایید که بتعداد انسانهای هستی متنوع و متکثر است. نحوی که شما میگویید یک دیکتاتوری دیگر اینبار «در پناه حق» ببار می آورد. بجز آنکه به مثابه فلاسفه با هوشتر حق را متکثر در تمام اجزای وجود و هستی تلقی کنید اگر اینطور است باید حق داد ُهر کسی از ظن خود شد یار اوُ بر خلاف نظر شما درست است. ۳-اثبات شی نفی ما عدی نمیکند! اینکه گفته شد مصادیق فعلی دین اسلام و در دنیا در مقام حکومت و سیاست غیر علمی و بالنتیجه غیر اخلاقی هستند دلیل بر استنتاج شما مبنی بر پوچگرایی گوینده نیست. آنچنانکه گفته شده نظر بر تایید و تاکید روش علمی در مدیریت وکشورداری است و وجه منشعب آن روش دموکراتیک در امور اداره یک جامعه در مقابل حکومت دینی است. جوانان دنیا داراییهای بالاتر که نقد است را حاضر نیستند با نسیه خلاف عوض کنند.

  • حسین

    حمید آقا ! : شما ظاهرا از نوعی " ندانم گرایی " دفاع می کنید و توصیه می کنید !؟ چنین چیزی عملا و درنهایت فرقی با بی ایمانی نخواهد کرد. منظورم از ایمان هم طبعا ایمان درست است ، که همان ایمان به حقیقت است. دیگر نوشته های من در این صفحه را بخوانید . ظمنا فکر نکنم من بدون تحقیق و تفکر تصمیم گرفته باشم و ایمان آورده باشم !! همانطور که گفته شد اینجا جای بحث طولانی نیست ، پس دنبال جدل و مناظره نباشیم. در پناه حق !

  • حمید

    "حسین خان" یادمان نرود که مادی گرایی نیز خود یک دین است که بدون هیچ شک و تردیدی به سرگردانی و پوچی می انجامد. بدی آن پیشکش و اثبات هم لازم ندارد. دین هم اگر بصورت قانونگذاری و حکمرانی در آمد میشود حکومتهای عربستان و ایران و تولید دیندار که حرفه اش میشود اجبار به دیگری  و انتصاب خلیفه و یا ولایت بر فرق سر ملتهایشان. ایمان هم  میتواند ایمان به باطل باشد همچون ایمان به خود و ایمان به تئوری داروین و تئوریهای دیگر. پس بجای انتخاب به تفکر بپردازیم و از تاریخ پند گیریم و بهترین را برگزینیم.  با تقدیم احترام.

  • farid

    علی حسین‌زاده، امام جماعت روستای خانکندی از توابع میاندوآب، چندی پیش و به دنبال برگزاری مجلس مولودی خوانی در مسجد روستای مذکور، به اداره اطلاعات بوکان احضار شد اما به دلیل عدم وجاهت قانونی احضار شفاهی از حضور در اداره اطلاعات سرباز زده بود. تاکید این امام جماعت اهل سنت به اینکه، برای احضار مجدد، نیاز به احضاریه کتبی جدید هست، با فحاشی و تهدید ماموران اداره اطلاعات مواجه می‌شود. گزارش منابع محلی حاکی از آن است که نهایتا روز دوشنبه (مورخ ۲۹/۱۰/۹۳) حوالی روستای داشبند (جادهٔ بوکان – می‌اندوآب) نیروهای مسلح لباس شخصی با دو ماشین (پژو وسمند پلاک شخصی) کاکه علی حسین‌زاده را تعقیب، و در نزدیک روستای انبار دستگیر می‌کنند. مأموران لباس شخصی بلافاصله با چشمان بسته، بازجویی صحرایی را آغازکرده و در مقابل عدم پاسخگویی و اعتراض این روحانی اهل سنت به بازجویی صحرایی، او را وحشیانه مورد ضرب وشتم شدید قرارداده و تا سرحد خفگی سرش را در گل و لای فرو می‌برند و جسم نیم جان و بی‌رمق وی را –پس از تزریق آمپول-‌‌ رها می‌کنند. این گزارش می‌افزاید، پیکر بیهوش این روحانی، پس از چند ساعت جستجوی فامیل و دوستان، با بدنی زخمی و گل آلود پیدا، و به بیمارستان شهرستان بوکان منتقل می‌شود. علی حسین‌زاده پس از به هوش آمدن، تاکید کرده است که: «۵ نفر مسلح که در صحنه واقعه، ۴ نفر آنان فارس زبان و یکی کُرد بوده است به وی حمله کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم و آزار وحشیانه قرار داده‌اند، ضمناً پس از تزریق آمپول مذکور با لحنی تهدیدآمیز به او می‌گویند که نتیجهٔ این تزریق را فردا خواهی دید!

  • زرتشتی

    لعنت بربغدادی وخامنه ای وهمه دیکتاتورهای جهان .لعنت براسلام کثیف که باشمشیرپدرانمان به ان ایمان اوردند لعنت برفیلترکردن برای دیگران ورفع فیلتربرای دیکتاتورلعنت برخمینی وجنگ 8ساله اش وتحریم20ساله اش لعنت برنژادسربزیرترسو..................

  • حسین

    آقای " ali manly " ! : اتفاقا اگر بخواهیم بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کنیم باید دین و ایمان را انتخاب کنیم، نه مادی گرایی و سرگردانی پوچی !! جای بحث اینجا نیست اما کاملا میشه ثابت کرد .

  • حسین

    جواب سوال های آقا مجید ( از نظر من! ) : در مورد سوال اول که جواب واضحه! حقیقت یعنی همان چیزی که اصل و منبع و منشا است . مراد ما از حقیقت قطعا چیزی جز این نیست و قطعا چنین چیزی پایه و اساس هر چیز دیگری است و چنین چیزی دو تا یا سه تا یا چند تا نمی تواند باشد . باید یکی باشد. اگر کسی بگوید من به حقیقتی دست یافتم کاملا جدا از آن چه شما دست یافته اید ، یا هر دو اشتباه رفته اید و اصلا در باره چیزی صحبت می کنید که حقیقی نیست و ساختگی و مصنوعی است . یا قطعا یک کدام از شما اشتباه می کنید . غیر ممکن است هر دو درست بگویید . حقیقت نمی تواند چند تا باشد چون خدا نمی تواند چند تا باشد. وقتی می گوییم خدا پرست باشد منظورمان از خدا چیزی نیست در آسمان ها!! خدا همان حقیقت است. سوال دوم هم جوابش بسیار و مفصل و متنوع است . باید بحث و بررسی شود. در پناه حق !

  • ali manly

    لطفادر بالا کلمه تورات را با انجیل عوض کنید. با عذر خواهی.

  • ali manly

    آقای خامنه ای از اصحاب مذبذبین زورگو و فراموشکار هم شده است: ۱-او فراموش کرده است که خوانش مستقیم از قران بر کثرت برداشتهای شخصی و بی اعتباری حضور دین در سیاسیت منجر خواهد شد٬ انچنانکه در میان مسیحیان با اختراع ماشین چاپ توزیع تورات از دست فقهای دین حضرت مسیح خارج شده در اختیار عموم قرار داد تا پیروان نه فقط وجوه مثبت بلکه وجوه منفی و غیر علمی آنرا کشف کنندو نهایتا موجب جدایی دین در امر مدیریت علمی کشوری شد. ۲-او همین چند ماه پیش حضور زنان در صحنه های اجتماعی٬ اقتصادی و فنی و سیاسی را بر اساس جهالت خود از برداشتهای دینی مبری دانست٬ حالا به جوانان دنیا که نصفشان زنان هستند پیغام میدهد که اسلام حقیقی چیز دیگری است؟ و از آنها میخواهد آزادی خود را رها کنید و ساندویچ سیاه اسلامی شوید؟ ۳- اسلام اگر گفته نشود که در مقاطع مختلف _ نه در مقام فرد که افراد خوب در آن مثل هر دینی زیادند-بلکه در مقام مدیریت عموم دچار کجروی شده است. چرا که اصل خدعه و زور هم در دل آن است- خدا خودش راس خدعه گران است(قران) یا در راه خدا با مال و جان خود غیر معتقدین به اسلام(کافران) را بکشید(قران). اسلام با وجود مصادیق فعلی دنیا بله ثابت کرده است که هراسناک است. و جوانان بین دو بد و بدتر مطمیننن بدتر را انتخاب نخواهند کرد. با احترام از ینگه دنیا

  • Majid

    حسین آقای گرامی، با تشکر از سلام(!) و از خلوص نیت شما فقط ۲ سئوال : ۱- آیا «حقیقت» فقط یک چیزی است در این جهان و  یا آنکه بدون آن همه چیز در این جهان«باطل» است؟!؟ ۲- درجه بندی پی بردن به حقیقت را چگونه میتوان حقیقتأ اثبات نمود و حقیقت را چگونه میتوان انتقال داد بطور مثال به گروه و یا به ملتی که مغزهاشان شستشو شده و بهیچ  وجهی حق را از باطل نمیتوانند تشخیص دهند؟ با سلام(!) و تشکری دیگر و با امید به قیام حق و پیروزی آن بر باطل.  

  • بهنام

    با درود فراوان بر استاد گنجی به خاطر زحمت انتشار مقاله خوب و روشنگرانه . این هم نوعی فرا فکنی مسائل و موضوعات داخلی توسط خامنه ایست و سعی در دور کردن اذهان عمومی از مسائل و مفاسد زیادیست که دامن نظام پوسیده اسلامیشان را گرفته است . شرط میبندم کسی توجه ای به این افاضات بیهوده نخواهد داشت و معلوم است که خامنه ای هیچ درک درستی از نحوه زندگی جوانان غربی ندارد ، چون اکثریت غریب به اتفاق این جوانان به کار و زندگی خود مشغولند و هیچ علاقه ای به مذهب به خصوص مذاهب توام با سیاست ندارند . عکس جالبی چاپ شده و انسان را به یاد هیتلر با آن سلام نظامی مسخره اش می اندازد . شاید هم این دیکتاتور از همان هیتلر که او هم دیکتاتوری بیش نبود تقلید کرده است .

  • حمید

    از ابوسعید ابوالخیر به ابوسیدعلی ابوالشر او درین فکر تا به ما چه کند ما درین فکر تا خدا چه کند

  • حسین

    با سلام (!) خدمت آقا مجید گرامی : حالا روح یا نفس ، ایمان یا معنویت خیلی مهم نیست ولی چشم همونجور که شما گفتید ما هم قبول میکنیم. به هیچ عنوان قصد مناظره راه انداختن ندارم از شما هم می خواهم اینچنین نکنید چون اینجا اصلا جاش نیست . ولی فهم و اعتقاد کلی من این است : در این دنیا یک چیزی هست به نام حقیقت! پیغمبران کسانی بودند که به نوعی به این حقیقت پی بردند و پس از فهم آن را سعی کردند از طرقی به ما منتقل کنند . چنین چیزی در دجه ی اول برای انبیا اتفاق افتاد در درجه دوم اولیا و عرفا در درجه بعدی متفکرین و فیلسوفین و شاید در درجه آخر برای دانشمندان نیز در حد خفیفی ! شاید کسی با برخی روش های پیغمبران مشکل داشته باشد . اما با هدف و اصل پیام آنها نمی تواند مشکل داشته باشد چون غایت چیزی نیست جز حقیقت . در پناه حق!

  • Behrouz

    «اسلام هراسی» ساخته و پرداخته اخوان المسلین مادر تروریسم جدید اسلامی است و هدف خاموش کردن صدای دوستداران دموکراسی است که خطر اسلام را برای آزادی و جهان متمدن گوشزد میکنند. مسلمان «افراطی » سر میبرد و مسلمان «معتدل» با شعار «اسلام هراسی» مسلمان «افراطی » را روانه سر بریدن میکند.

  • Majid

    حسین عزیز: گفته شما از نظر قرآن که اینجانب بر خلاف آقای گنجی به آن در اینکه که نازل شده از خداوند و احیا کننده دین ابراهیم حنیف است کوچکترین شکی ندارم اشکال دارد. ایمان را خداوند در قلب انسان ماوا میدهد و معنویت همچون مذهب در قرآن تعریف نشده و تنها دین اسلام در  قرآن بعنوان دین تمامی پیام آوران خداوند از نوح تا محمد مشخص و ذکر شده و نه هیچ دین و مکتبی؟!؟ دیگر. بجای درود هم که کلمه ای فارسی است سلام شایسته است بر جمیع انبیا. پاکی را هم فقط  خداوند تعیین میکند و روح هم نه معتلق به احدی است غیر از خدا. و نفس است که خداوند به هر بشری هدیه نموده که با دمیدن از روح خود به آن حیات بخشیده و یا آنرا باز میستاند. پس سلام بر شما  و سلام بر جمیع خوانندگان و بر آقای گنجی و بر رادیو زمانه.

  • امیر

    آقای خامنه ایی که ، داعش ، جبهه النصر ، بوکوحرام ، حکومت وهابی سعودی ، طالبان ، القاعده و شخص بن لادن و تروریستهای مهاجم پاریسی و ...... بسیاری دیگر را اسلامی و یا حداقل "اسلام حقیقی " نمی داند ، میتواند بگوید که ، " اسلام حقیقی و واقعی " در کجای این کره ارض موجود است ، که بتوان آنرا مطالعه و منبع و ماخذی برای شناخت و اندازه گیری بکار گرفت ؟ « اسلام هراسی که امروز غرب و شرق جهان را فراگرفته است ، محصول پیدایش و بنیان حکومت ترس و ترور و خفقان اسلامی و برخواسته از خمینی و خامنه ایی است »

  • Mohammad

    مقاله خوبی بود . مرسی

  • حسین

    ایمان ( معنویت ) و اخلاق محور مشترک همه ادیان و مکاتب است . از کنفسیوس گرفته تا بودا تا زرتشت تا محمد ( درود بر روح پاک همه شان ) .

  • حمید

    به موارد ذکر شده در بالا در جهت «اسلام هراسی» مهمترین مورد از قلم افتاد: جنگ ۸ ساله خونین بین دو کشور همسایه  و باصطلاح مسلمان ایران و عراق که در واقع جنگ بین شیعه ایرانی بود و سنی عراق. در ضمن در نطق خامنه ای طبق معمول سنواتی ذکر اسلام است و اسلام بدون ذکری از خدا. همان خدایی که ایشان را بزودی پذیرا خواهد بود در روز جزا.