ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران در یک دیدار پرفراز و نشیب در مرحله يک‌چهارم نهايی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی با شکست از عراق از دور مسابقات خارج شد.

در دیداری نفس‌گیر تیم ملی فوتبال ایران در مرحله يک‌چهارم نهايی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در حالی‌که ۸۰ دقيقه بازی را ۱۰ نفره بازی کرد در ضربات پنالتی از عراق شکست خورد. با این شکست ایران از دور مسابقات خارج شد.

آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی ایران توپ را از مقابل بازیکنان عراق دور می‌کند.

ديدار ایران و عراق در پايان ۱۲۰ دقيقه با تساوی ۳ بر ۳ به پايان رسيد و با زدن ظربات پنالتی در مجموع تيم ملی عراق موفق شد با نتيجه ۱۰ بر ۹ بر ايران پیروز شود.

این دیدار که یکی از بهترین مسابقات این دور از جام ملت‌های آسیا بود، در ورزشگاه اصلی شهر کانبرا استرالیا با حضور بيش از ۱۸ هزار تماشاگر که بیشتر آن‌ها را ایرانیان ساکن استرالیا تشکیل می‌دادند برگزار شد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی این بار برای سانسور چهره‌ ایرانیان حاضر در ورزشگاه یا صحنه‌های مسابقه را تکرار می‌کرد یا مدام چهره طرفداران تیم ملی عراق را که زنان آن‌ها باحجاب بودند نشان می‌داد.

ایران در دیدار با عراق با ترکيب علی‌رضا حقيقی، مرتضی پورعلی گنجی، جلال حسينی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، وريا غفوری، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعی (۴۶ وحيد اميری)، اشکان دژاگه (۸۴ رضا قوچان‌نژاد) و سردار آزمون (۶۲ عليرضا جهانبخش) به ميدان رفت.

تیم ایران بازی را خوب آغاز کرد و در یک بازی روان و سریع در دقیقه ۲۴ با سانتر وريا غفوری از جناح راست سردار آزمون، نوک حمله ایران با ضربه سر گل برتری را به ثمر رساند.

در حالی که پس از گل نیز ایران بازی را در دست داشت و می‌توانست به گل دوم نیز دست پیدا کند، در دقيقه ۴۳ مهرداد پولادی دفاع چپ ایران به خاطر تمارض در برخورد با دروازه‌بان عراق کارت زرد دوم را دريافت کرد و از بازی اخراج شد. بدین ترتیب ایران بازی را با ۱۰ نفر ادامه داد اما نیمه نخست با پیروزی ایران پایان یافت.

تماشاگران ایرانی، عاملی برای سانسورهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

دقایق نخست نیمه دوم نیز ایران خوب ظاهر شد و به‌رغم ۱۰ نفره بودن حملاتی را روی دروازه عراق ایجاد کرد تا این‌که در دقيقه ۵۶ در يک رفت و برگشت در درون محوطه جريمه ايران توپ به احمد ياسين رسيد و اين بازيکن که با دروازه ایران زاویه داشت از بين پاهای علی‌رضا حقيقی توپ را وارد دروازه ايران کرد.

با به ثمر رسیدن گل عراق شیرازه تیم ایران از هم پاشید و بازیکنان عراق که روحیه گرفته بودند روی دروازه ایران خیمه زدند و تا پایان وقت قانونی که چهار دقیقه نیز وقت اضافه داشت، حمله کردند.

سرانجام بازی با نتیجه یک بر یک در وقت قانونی پایان یافت و دیدار حساس دو تیم به وقت‌های اضافه کشید.

در نخستین وقت اضافی این دیدار عراق ۱۱ نفره به حملات خود ادامه داد و در دقيقه ۹۳ با ارسال توپ از جناح چپ يونس محمود گل دوم عراق را به ثمر رساند.

پس از این گل که دیگر امیدی به جبران آن نمی‌رفت عراقی‌ها کمی عقب کشيدند و ایران موفق شد در دقيقه ۱۰۳ بازی با ارسال يک ضربه کرنر و ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی از روی خط دفاع عراق دروازه عراق را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

ایران پس از این گل جان گرفت اما ۱۲ دقیقه بعد، در دقيقه ۱۱۵ روی خطايی که پورعلی گنجی، زننده گل دوم ایران، درون محوطه جريمه انجام داد عراق صاحب ضربه پنالتی شد که اين ضربه را اسماعيل به گل دوم عراق تبديل کرد.

سردار آزمون، پس از به ثمر رساندن گل نخست ایران

در حالی‌که پایان وقت‌های اضافی نزدیک بود در میان ناباوری در دقيقه ۱۱۹ ضربه کرنر آندرانيک تيموريان پس از يک رفت و برگشت جلوی دروازه عراق با ضربه سر رضا قوچان‌نژاد وارد دروازه عراق شد و ایران ۱۰ نفره بار دیگر مساوی کرد.

با پایان وقت‌های اضافی بازی به پنالتی کشید و در پنالتی نیز دو تیم پایاپای پیش رفتند. ابتدا احسان حاج‌صفی و عبدالامير هر دو پنالتی‌های نخست تیم‌هایشان را بیرون زدند و سپس تمام پنالتی‌های دو تیم به ثمر رسید تا این‌که پنالتی هشتم را وحید امیری به تیر دروازه زد اما شاکر، بازیکن عراقی آن را تبدیل به گل کرد.

پنالتی‌های دیگر ایران را به ترتیب مرتضی پورعلی گنجی، جواد نکونام، جلال حسینی، وریا غفوری، علیرضا جهانبخش وآندرانیک تیموریان به ثمر رسانده بودند.

تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۹ امتیاز و بدون گل خورده در مرحله گروهی به‌عنوان صدرنشین گروه خود راهی این مرحله شده بود. ایران برای رسیدن به این مرحله از سد بحرین، قطر و امارات گذشته بود.

شادی بازیکنان عراقی پس از پیروزی بر ایران

تیم ملی ایران تاکنون در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان و در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ تیم سوم مسابقات جام ملت‌های آسیا شده است.

عراق در مرحله نیمه‌نهایی حريف کره جنوبی خواهد بود. تیم‌ ملی استرالیا، میزان مسابقات نیز به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته است.

در دیدار دیگر مرحله یک‌چهارم نهایی تیم امارات متحده عربی موفق شد ژاپن، قهرمان دور قبل مسابقات را با ضربات پنالتی حذف کند و بدین ترتیب استرالیا در مرحله نیمه‌نهایی در مقابل امارات قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    ایرانیها که از جهنم ایران فرار کرده اند و استرالیا به آنها آزادی بیان، پوشیدن، پیشرفت،...... داده باید طرفدار استرالیا باشند. شگفت اینکه اینها با پرچم با علامت عنکبوت ــ پرچم آخوندی ــ تیم را تشویق میکنند. ایرانیان مقیم استرالیا وطن آنجاست که آزادید.

  • nader

    درود بر ایرانیهای مقیم استرالیا که  پلنگان ایرانی را تا اخرین لحظه حمایت کردند٬ علیرغم  اینکه فقدان  بازیهای تدارکاتی برای شناخت بازیکنان  و نا داوری تیم حذف شد.  مهم نظم تیمی و نمایش تاکتیک تیمی بود که مدتها ندیده بودیم .