ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در شرق اوکراین بیش از پنج هزار نفر کشته شده‌اند

همزمان با آغاز دور تازه درگیری‌ها در اوکراین، سازمان ملل برآورد کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین از سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که از زمان آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین از سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر کشته شده‌اند. همزمان درگیری‌های جدیدی در این منطقه آغاز شده است.

تنها در ۹ روز گذشته ۲۶۲ نفر در درگیری‌های نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌خواهان کشته شده‌اند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق سازمان ملل برای حقوق بشر در ژنو از بالا بودن این تعداد کشته اظهار نگرانی کرده است.

آخرين گزارش سازمان ملل حاکی از آن بود که بيش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر در جنگ اوکراين کشته شده‌اند.

تنها در ۹ روز گذشته ۲۶۲ نفر در درگیری‌های نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌خواهان جان خود را از دست داده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان تدابیر جدید امنیتی اوکراین را مورد انتقاد قرار داد که مانع از ارسال کمک‌ها به منطقه بحران‌زده می‌شود و زندگی مردم آواره از جنگ را دشوارتر می‌سازد.

در همین حال الکساندر ساخارچنکو، رهبر جدایی‌خواهان به رسانه‌های محلی گفته است شورشیان طرفدار روسیه حملات گسترده‌ای را آغاز و کل منطقه بحرانی، حتی فراتر از منطقه مرزی دونتسک را تصرف کرده‌اند. بر این اساس نیروهای مسلح وابسته به آن‌چه شورشیان «جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک» می‌نامند، در مناطق مختلف «دُنباس» پیش‌روی کرده‌اند.

ساخارچنکو گفت در حال حاضر پیشنهادی مبنی بر آتش‌بس به دولت مرکزی کی‌یف ارائه نخواهد داد و تنها مذاکره در مورد تبادل زندانیان را پی خواهد گرفت.

وی افزود تنها طرف مورد قبول مذاکره‌، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین است و مذاکره با گروه تماس اوکراین متشکل از نمایندگان دولت اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مینسک، پایتخت بلاروس، «بی‌معنی» است.

«گروه تماس» از اوت سال ۲۰۱۴ نشست‌هايی را درباره بحران اوکراین در مينسک برگزار کرده است. اين مذاکرات به توافقاتی در مورد حل بحران شرق اوکراين از جمله توافق آتش‌بس انجاميد اما این آتش‌بس پایدار نماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 84

    […] اوکراین شرقی حمله مرگبار به تراموا در دونتسک در پی پایان آتش بس ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ عفو بین الملل اعلام کرد که حمله خمپاره به تراموا که دست کم ۱۵ غیرنظامی را در منطقه زیر کنترل جدایی خواهان طرفدار روسیه کشت به احتمال نقض حقوق بین المللی بشردوستانه است و باید فوری و مستقل مورد تحقیق قرار گیرد. معاون بخش اروپا و آسیای مرکزی عفو بین الملل گفت: «از خمپاره نباید در مناطق پرجمعیت غیرنظامی استفاده کرد. همه طرف ها از بهایی که با جان غیرنظامیان در نتیجه استفاده نادقیق از سلاح های انفجاری در شهرها پرداخته می شود به خوبی آگاه هستند. این حمله بی توجهی بی رحمانه به زندگی غیرنظامیان و حقوق جنگ را نشان می دهد.» مسؤولان در شهر دونتسک ادعا کردند که نیروهای طرفدار کیف از خمپاره در شهر استفاده کرده اند، اما کیف مسؤولیت این حمله را تکذیب کرد. عفو بین الملل در بیانیه دیگری از هر دو طرف خواست در جنگ از غیرنظامیان محافظت کنند. گزارش خبری: در شرق اوکراین بیش از پنج هزار نفر کشته شده‌اند […]