ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارتباطات: نمی‌خواهیم با فیلتر شبکه‌های اجتماعی مردم را به مشکل بیندازیم

وزير ارتباطات ايران در واکنش به اظهارات دادستان تهران که خواهان فيلتر شبکه‌های اجتماعی موبايلی است، می‌گوید که کميته فيلترينگ در اين باره تصميمی نگرفته است.

محمود واعظی، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران گفته که «تاکنون در کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه، در خصوص بستن شبکه‌های اجتماعی بحثی صورت نگرفته است.»

گفته می‌شود وزارت ارتباطات، حکم دستگاه قضايی در مورد فيلترينگ شبکه‌های اجتماعی را مسکوت گذاشته است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، محمود واعظی روز شنبه در خصوص اظهارات دادستان تهران در خصوص بستن شبکه‌های اجتماعی افزود: «در اين زمينه بحثی در کارگروه تعيين مصاديق صورت نگرفته است.»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، حدود دو هفته پيش گفته بود فيلترينگ برخی از نرم‌افزارهای موبايل همچنان پابرجاست و دستگاه‌های مربوط موظف هستند که اين دستور را اجرا کنند.

حکم دستگاه قضايی در مورد فيلترينگ شبکه‌های اجتماعی تانگو، واتس آپ و لاين اواخر دی ماه گذشته اعلام شد و گفته می‌شد که اين حکم به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به‌عنوان مجری نيز ابلاغ شده اما اين وزارت‌خانه آن را مسکوت گذاشته است.

به گفته واعظی «شبکه‌های اجتماعی خارجی که در ايران مورد بهره‌برداری قرار می‌گيرد به نوعی از اطلاعات اين ديتاها استفاده می‌کنند و از آن‌ها در خارج از کشور بهره‌گيری می‌شود.»

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «دانشگاه‌ها و بخش خصوصی بايد توليد محتوا را در اولويت قرار دهند تا مردم از شبکه‌ها و محتواهای داخلی استفاده کنند و توليد اطلاعات در داخل کشور متمرکز باشد.»

واعظی می‌گويد: «تا زمانی که اين محتوا ايجاد نشود بنا نداريم مردم را با مشکل مواجه و شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنيم.»

پیشتر وزارت ارتباطات قصد داشت دو اپليکيشن موبايلی «ساينا» و «بيسفون» راه‌اندازی کند که گفته می‌شد امکانات مشابه وايبر، واتس‌آپ و تانگو را زیر نظر ایران ارائه می‌داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.