ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله شبه نظاميان بوکو حرام به اصلی‌ترين شهر شمال نيجريه

شبه نظاميان بوکوحرام حملات خود را از حاشيه شهر «انجيمتيلو» آغاز کردند. اين شهر پايتخت دولت محلی بورنو است و غنيمت بزرگی برای شورشيانی که در تلاش برای برقراری دولت اسلامی‌اند به شمار می‌رود.

مقامات محلی و دولتی نيجريه گفته‌اند که اندکی پس از نيمه شب يکشنبه ۲۵ژانویه/پنج بهمن، شبه‌نظاميان بوکوحرام به اصلی‌ترين بخش شمال شرقی نيجريه در استان مايدوگوری يورش برده‌اند.

تمام جاده‌های استان استراتژیک مايدوگوری در شمال نیجریه بسته شده و کسب و کار نیز تعطيل است

شبه نظاميان حملات خود را از حاشيه شهر «انجيمتيلو» آغاز کردند. اين شهر پايتخت دولت محلی بورنو است و غنيمت بزرگی برای شورشيانی که در تلاش برای برقراری دولت اسلامی‌اند به شمار می‌رود.

صبح يکشنبه، يک شاهد عينی به خبرگزاری رويترز گفته است: «صدای گلوله‌باران شديدی شنيده می‌شود و بالگردهای ارتش در شهر چرخ می‌زنند.»

همزمان يک منبع امنيتی گفته که تمام جاده‌ها بسته شده و کسب و کار تعطيل است.

تلاش برای تشکیل یک دولت اسلامی

پنج سال است که شورشيان بوکوحرام در پی ايجاد يک حکومت اسلامی در شمال شرق بزرگ‌ترين اقتصاد آفريقا هستند.

شبه نظاميان بوکوحرام مناطق وسيعی از دولت بورنو و حتی برخی از مناطق آداماوا و يوب در کشورهای همسايه را زير نفوذ خود دارند. آنها به تازگی از طريق درياچه چاد کنترل شهر باگا و ارتش آن را هم در اختيار گرفتند.

در حال حاضر ناتوانی ارتش به مشکل عمده گود لاک جاناتان، رئيس‌جمهوری نيجريه تبديل شده که به دنبال برگزاری انتخابات مجدد در ماه فوريه است.

راشل آدامو که در اطراف انجيتميلو زندگی می‌کند، به خبرگزاری رویترز گفته: «لطفاٌ برای ما دعا کنيد، ما در معرض خطر و حملات جدی قرار داريم.»

آخرين تلاش پیکارجویان برای گرفتن مايداگوری به دسامبر ۲۰۱۳ برمی‌گردد. در آن زمان پیکارجویان حملات سختی به پايگاه ارتش و نيروی هوايی آن شهر کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.