ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه جدید یونان ائتلاف چپ و راست خواهد بود

حزب سیریزا به دلیل دست نیافتن به اکثریت مطلق آراء، برای تشکیل کابینه با حزب دست راستی «یونانی‌های مستقل» ائتلاف می‌کند.

کابینه جدید یونان، ترکیبی از اکثریت چپ و اقلیت راست خواهد بود. حزب سیریزا به دلیل دست نیافتن به اکثریت مطلق آراء، با حزب دست راستی «یونانی‌های مستقل» ائتلاف می‌کند.  

گفت‌وگو بر سر تشکیل دولت در یونان آغاز شده است. نخستین تلاش‌ها در راستای ائتلاف با حزب دست راستی «یونانی‌های مستقل» است.

پانوس کامنئوس، رئیس حزب یاد شده پس از ملاقات با الکسی سیپراس، از توافق بر سر این ائتلاف خبر داده است. سیپراس هنوز کنفرانس مطبوعاتی معمول را برگزار نکرده است. او با ۴۰ سال سن، جوان‌ترین رئیس دولت یونان در ۱۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

مذاکرات سیپراس و پانئوس برای تشکیل دولت ائتلافی شروع شده است

حزب سیریزا برای تشکیل کابینه غیرائتلافی، تنها دو کرسی کم داشت. سیریزا در شمارش ۹۵ درصد کل آرا ۳۶/۴ درصد رای آورد و  ۱۴۹ یا ۱۵۰ نماینده به مجلس می‌فرستد. برای اکثریت مطلق، ۱۵۱ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان لازم بود.

حزب محافظه‌کار دمکراسی نو ۲۷/۸درصد آرا را به دست آورده و ۷۶ کرسی خواهد داشت. حزب سوسیالیست «پاسوک» نیز با کسب ۴/۷درصد آرا باید به داشتن ۱۳ کرسی بسنده کند.

سیپراس پس از روشن شدن پیروزی حزب سیریزا وعده کرد که به «پنج سال رنج و تحقیر» ناشی از بدهی‌های بین‌المللی به این کشور، پایان خواهد داد. او در میان هوادارانش گفت که درباره بدهی‌های بین‌المللی یونان با اتحادیه اروپا وارد مذاکره خواهد شد.

آلکسیس سیپراس روز یکشنبه در میان هوادارانش گفته بود با منطقه یورو برای یافتن یک راه حل درست همکاری خواهد کرد اما برای او مردم یونان و بازگرداندن کرامت از دست رفته آن‌ها در درجه اول قرار دارد. او به هوادارانش قول داد که بسیاری از سخت‌گیری‌های اقتصادی را لغو کند.

سیپراس در آتن به هواداران شادمانش گفت که رای دهندگان یونانی با رای خود به او مجوز قوی و روشنی برای اداره کشور داد‌ه‌اند.

با اعلام نتایج شمارش بخشی از آرا، آنتونیوس ساماراس نخست وزیر یونان و رهبر حزب «دموکراسی نو»، شکست در انتخابات را پذیرفت و به رهبر سیریزا، تبریک گفت.

نخست وزیر یونان گفت در سال ۲۰۱۲ یونان را در «آستانه فاجعه» تحویل گرفته اما اکنون کشور بحران را پشت سر گذاشته است. او همچنین گفت نتیجه این انتخابات جلوه آرزوهای مردم این کشور است و به آن احترام می‌گذارد.

ساماراس در عین حال تاکید کرد که حزب دموکراسی نو در تحولات آینده و برای باقی‌ ماندن یونان در منطقه اروپا نقش مهمی خواهد داشت.

یونان برای بازپرداخت بدهی سنگین بین‌المللی، وارد یک دوره ریاضت اقتصادی شدید شده بود. رای‌دهندگان از این سیاست ناراضی بودند و این نارضایتی‌ها از دلایل اصلی پیروزی حزب سیریزا در انتخابات دیروز بود.

با پیروزی سیریزا در انتخابات یونان، نگرانی‌ها درباره آینده این کشور در اتحادیه اروپا بیشتر شده است. رهبران اروپا پیش از این گفته‌اند که یونان باید به شرایط ۲۴۰ میلیارد یورو وامی که دریافت کرده احترام بگذارد، اما این حزب مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی یونان برای بازپرداخت بدهی‌هاست.

در واکنش به این پیروزی، ارزش یورو در مقابل دلار به پایین‌ترین حد در ۱۱ سال گذشته رسیده است.

۲۸ فوریه معامله نجات یونان با منطقه یورو به پایان می‌رسد و نخستین چالش سیپراس پرداخت ۷ میلیارد یورو قسط بعدی این کشور به اتحادیه اروپا خواهد بود.

قرار است وزرای دارایی کشورهای اتحادیه اروپا، دوشنبه ۲۶ ژانویه در بروکسل در این باره گفت‌و‌گو کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    پوپولیسم چپ و راست متحد می شوند همچون المان سال 1933. بر امدن توتالیتاریسم احتمالا غیرممکن است اما برای شرایط شکل گیری جنبش پوپولیسم و شکست احزاب دیگر بار دیگر کتاب "توتالیتاریسم " هانا ارنت را بازخوانی کنیم !