ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نايب رئيس مجلس آلمان: چند قدم تا توافق نهايی بيشتر باقی نمانده است

کلوديا روت می‌گويد اگر توافق هسته‌ای صورت نگيرد، «شکستی وحشتناک» برای سیاستمداران خواهد بود. او می‌پرسد اگر ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز هم دست یابد با زباله‌های اتمی چه خواهد کرد.

کلودیا روت، نايب رئيس مجلس آلمان می‌گويد اگر توافق هسته‌ای صورت نگيرد، «شکستی وحشتناک» برای سیاستمداران ایرانی و غربی خواهد بود. او پرسید اگر ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز هم دست یابد با زباله‌های اتمی چه خواهد کرد.

کلاودیا روت: صنايع هسته‌ای صنايعی آلوده‌کننده و خطرناک با ضريب اطمينان پايين نه‌فقط برای ايران که برای همه دنيا هستند.

نايب‌رئيس مجلس آلمان در مصاحبه با روزنامه شرق چاپ تهران گفت: «بدون توافق، روابط بد خواهد بود. اين شکست است، يک شکست وحشتناک. برای همه سياستمدارانی که با وعده حل مسأله در مردم اميد ايجاد کردند.»

به‌گفته وی «مردم خواهان تغيير بودند که اين انتخاب سياسی را انجام دادند. ]اگر توافق نشود[ وضعيت مجموعاً وضعيت خوبی نخواهد بود برای کشور ما و وضعيت اقتصادی در اروپا هم پيامدهای منفی خود را خواهد داشت. روابط سياسی باز هم سخت می‌شود. واقعاً اميدوارم چنين نشود و اين شانس از دست نرود. به‌هرحال اين پنجره الان باز است.»

نايب‌رئيس مجلس آلمان ابراز اميدواری کرده که پايان پرونده هسته‌ای ايران «پايانی مثبت باشد.»

به گفته روت «همه اميدها به حسن روحانی بسته شده و مردم منتظر نوعی گشايش هستند.»

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران روز دوشنبه ششم دی در ديدار با معاون اول نخست‌وزير و وزير خارجه کرواسی گفت: «در يک سال و چند ماه گذشته مذاکرات بسيار خوبی داشته‌ايم و به توافق خيلی نزديک شده‌ايم.»

در همين حال رويترز نيز به نقل از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل گزارش داده که ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در هفته‌های آينده به توافق می‌رسند.

ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان پس از آن‌که در ٢۴ نوامبر ۲۰۱۴ / سوم آذر ۹۳ نتوانستند به توافق نهايی دست پيدا کنند، مذاکرات خود را تا اول ژوئيه ٢٠١۵ / ۹ تير ۱۳۹۴ تمديد کردند تا در چهار ماه نخست به توافق کلی يا سياسی دست يابند و در سه ماه بعدی، جزئيات توافق را نهايی کنند.

حجم غنی‌سازی اورانيوم، جدول زمانی لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق جامع، از مهم‌ترين اختلافات ايران و شش قدرت جهانی است.

کلاودیا روت که از حزب سبزهای آلمان است در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که «صنايع هسته‌ای صنايعی آلوده‌کننده و خطرناک با ضريب اطمينان پايين نه‌فقط برای ايران که برای همه دنيا هستند.»

وی با طرح این پرسش که اگر ایران به انرژی صلح‌آميز هم دست يافت، پس از آن با زباله‌های اتمی چه خواهد کرد، افزود: «از چشم من خيلی وحشتناک است که ما درباره انرژی اتمی البته صلح‌آميز صحبت کنيم و درباره پيامدها و نتايج آتی اين صنايع حرفی نزنيم.»

کلاودیا روت در سفر به ایران همچنین خواهان رفع حصر از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتايج انتخابات دهم رياست جمهوری و زهرا رهنورد، همسر موسوی شده بود. آن‌ها از زمستان سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    حزب سبزهای آلمان، کلودیا روت، یوشکا فیشر ـــ وزیر جارجه سابق آلمان ــ همراه با اسلامیها و کمونیستهای ایران دراین حزب، تبدیل به حزب لابی رژیم ملایان شده و افشاگریهای فراوانی در مورد این حزب و عوامل نفوذی ملایان ــ اسلامی وکمونیست ـــــ در این حزب در آلمان انجام شده است.

  • بهنام

    طبق اخبار موثق ، خامنه ای به اطرافیان خود گفته تا 22 بهمن مسئله را فیصله داده و به سرانجام برسانند . و خواست خداوند شاید چنین باشد که در سالگرد انقلاب کذائیشان ، خامنه ای باید جام زهر را بنوشد .