ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم ۱۳۳ سال زندان ۸ فعال فیس‌بوکی تایید شد

حکم ۱۳۳ سال زندان برای ۸ فعال فیسبوکی در دیوان عالی کشور به تایید رسید. آنها به‌ جرم توهین به مقدسات و مسئولان نظام در فیسبوک بازداشت و محکوم شده‌اند.

حکم ۱۳۳ سال زندان برای ۸ فعال فیسبوکی در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته دیوان عالی کشور محکومیت مسعود سیدطالبی، فریبرز کاردارفر، امین اکرمی‌پور، امیر گلستانی، مسعود قاسم خانی، مهدی ری شهری، رویا صابری‌نژاد نوبخت و نغمه شاهسوندی را به تایید رساند.

در حکم جدید دیوان ابهامات زیادی وجود دارد و تجمیع پرونده‌های محکومین مورد قبول واقع نشده و در ‌‌‌نهایت مشخص نشده هرکدام از محکومین چه میزان زندان را باید تحمل نمایند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طبق حکم دیوان تعیین مدت قطعی مجازات طبق ماده ۱۳۴ به قاضی اجرای احکام سپرده شده است که این امر خلاف قانون است.»

گفتنی است، مسعود سیدطالبی ابتدا در شعبه بدوی (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه) به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که پس از چند ماه اتهام توهین به مقدسات نیز به آن اضافه شد و حکم در‌‌‌ همان شعبه بدوی به ۲۰ سال افزایش یافت.

اتهامی که این افراد به خاطر آن محکوم شده اند  «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص» عنوان شده است.

گفتنی است، این افراد شهروندان عادی‌ای هستند که به‌دلیل توهین به مقدسات و مسئولان نظام در فیسبوک بازداشت و محکوم شده‌اند.  مسن‌ترین متهم این پرونده یک زن ۴۲ ساله و جوان‌ترین یک مرد ۲۱ ساله است.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    سخنان نایب رییس مجلس آلمان کلاودیا روت: پس از بازگشت از ایران به بخش فارسی رادیو آلمان گفته: در سفر به ایران ما متوجه شدیم که نیروهای امنیتی همه جا حضور دارند و گفت‌وگو و ملاقات​هایی که در نظر داشتیم انجام نگرفت. با فعالین حقوق بشری نتوانستیم دیدار کنیم. ترس و کنترل شدیدی حاکم بود. مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان گفته است با وجود وعده‌هایی که حسن روحانی برای بهبود وضعیت حقوق بشر و شهروندی داده، در این حوزه عملا تغییری حاصل نشده است شما در صحبت​هایتان اشاره کردید که از دریاچه ارومیه هم بازدید کردید. وضعیت این دریاچه را چگونه توصیف می​کنید؟ کلاودیا روت: من دریاچه ای را دیدم که ۸۸ درصد آن نابود شده، وقتی به دریاچه ارومیه نزیک شدیم، آبی ندیدیم و سفید به نظر می​رسید. اول فکر کردم برف است ولی وقتی نزیک​تر شدیم مشاهده کردیم که نمک بوده. دریاچه ارومیه بزرگ​ترین فاجعه زیست محیطی است که زندگی میلیون​ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. زمانی این دریاچه بهشتی برای پرنده​های مهاجر و فلامینگو بود، حالا همه این‌ها مورد تهدید قرار گرفته و برای همیشه نابود می​شود. من در تبریز اطلاع پیدا کردم که نمک​های ریزگرد حتی باعث آب شدن برف شده. این نمک زندگی انسان​ها و طبیعت را در معرض خطر قرارداده است..