ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولتیماتوم ۲۴ ساعته داعش به ژاپن و اردن

داعش اولتیماتوم جدیدی به اردن و ژاپن داده و تهدید کرده که در صورت ‌آزاد نشدن زندانی مورد نظر خود در امان، روزنامه‌نگار ژاپنی و خلبان اردنی را گردن می‌زند.

داعش اولتیماتوم جدیدی به اردن و ژاپن داده و تهدید کرده که در صورت ‌آزاد نشدن زندانی مورد نظر خود در امان پایتخت اردن، روزنامه‌نگار ژاپنی و خلبان اردنی را گردن می‌زند.

شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» سومین ویدئوی تهدیدآمیز خود علیه دولت ژاپن را منتشر کرده‌اند. پیام این است که گروگان ژاپنی کنجی گوتو و خلبان اسیر اردنی، در صورت آزاد نشدن زندانی مورد نظر داعش، گردن زده می‌شوند.

مهلتی ۲۴ ساعته برای این تهدید تعیین شده که بعد از ظهر چهارشنبه ۲۸ ژانویه به پایان می‌رسد. زندانی مورد نظر، ساجده الریشاوی نام دارد که به دلیل عملیات انتحاری و بمب‌گذاری در هتل رادیسون در امان، از ۹ سال قبل در اردن زندانی است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ضرب‌الاجل داعش را اقدامی بیشرمانه خوانده و آن را تقبیح کرده است.

نخستین ویدئوی داعش برای باج‌گیری از دولت ژاپن، یک هفته قبل منتشر شد. در این ویدئو تهدید می‌شد که اگر دولت ژاپن ۲۰۰ میلیون دلار به داعش نپردازد، دو گروگان ژاپنی گردن زده می‌شوند. این تهدید چند روز بعد در مورد یکی از گروگان‌ها عملی شد.

در دومین ویدئو، گروگان ژاپنی گفت که مسئله بر سر پول نیست بلکه باید زن اسیر آزاد شود. با انتشار ویدئوی سوم و تهدید به کشتن خلبان اردنی اسیر، پیچیدگی این باج‌خواهی بیشتر شده است. ملک عبدالله، پادشاه اردن گفته است حفظ جان این خلبان در صدر همه اولویت‌هاست.

خلبان اسیر اردنی

معاذ الکساسبه، ستوان ۲۶ ساله ارتش اردن از چهارشنبه ظهر (۲۴ دسامبر) در شهر رقه به اسارت داعش در آمد و از آن به بعد از سرنوشت او خبری نیست.

او هدایت جنگنده‌ای را بر عهده داشت که در نزدیکی رقه سرنگون شد. داعش مدعی شد که جت اف-۱۶ اردنی را با موشک ره‌یاب هدف قرار داده است. این نخستین مرتبه بود که داعش فردی از نیروهای ائتلافی را به اسارت خود در آورد. همان زمان گفته شد که اسارت خلبان اردنی، سناریویی برای مبادله زندانی و اسیر است.

پدر خلبان اردنی گفته است پسرش قرآنی همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی، باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

گروگان ژاپنی، کنجی گوتو نام دارد و خبرنگار است. مادر او بابت دردسری که پسرش برای ژاپن فراهم کرده، عذرخواسته است. او از داعش تمنا کرده که پسرش را نکشند زیرا او دشمن مسلمانان نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.