ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوای اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان بر سر «شاگرد اول» کابینه

رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با حسن روحانی و تبانی با جبهه پایداری متهم کرده‌اند. روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس نسبت به تخریب وزیر بهداشت هشدار داد.

رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با حسن روحانی و تبانی با جبهه پایداری متهم کرده‌اند. روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس نسبت به تخریب وزیر بهداشت هشدار داد. در این میان خصوصی‌سازی بهداشت و درمان ایران در قالب طرح «تحول نظام سلامت» همچنان ادامه دارد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر جبهه پایداری در کابینه روحانی؟

روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری تسنیم با او انجام داده، رسانه‌های اصلاح‌طلب را به تخریب حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان متهم کرد و پس از ستایش از خدمات او در دولت یازدهم گفت:«اصلاح‌طلبان با هر فردی که می‌خواهد با ارائه خدمات دل مردم را خوش کند، مشکل دارند.»

حسینیان که از مقامات امنیتی جمهوری اسلامی بوده از وزیر بهداشت به عنوان «افتخار دولت روحانی» یاد کرد و گفت: «سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان تنفرآمیز است.»

او رسانه‌های طرفدار دولت را تلویحاً تهدید کرد و گفت: «مردم به تخریب وزیر بهداشت واکنش نشان می‌دهند.»

حسینیان همچنین خاطرنشان کرد که مجلس شورای اسلامی به طور «یکپارچه» از وزیر بهداشت حمایت می‌کند.

دورخیر برای رسیدن به «پاستور»

طرح صفحه اول «آرمان امروز»

از آغاز کار دولت تاکنون از حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر جبهه پایداری در دولت روحانی یاد شده است. دعوا بین اصلاح‌طلبان و طرفداران جبهه پایداری این بار بر سر وزیر بهداشت وارد مرحله تازه‌ای شده است.

روزنامه «آرمان امروز» که گفته می‌شود به حلقه هاشمی رفنسجانی تعلق دارد، در شماره سه‌شنبه ۷ بهمن خود، وزیر بهداشت را متهم کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با حسن روحانی رقابت کند. «آرمان امروز»، حسن قاضی‌زاده هاشمی را با علی اصغرخان مؤدب‌الدوله، وزیر بهداشت در دولت سید ضیاءالدین طباطبایی مقایسه کرد و این مدعا را در میان آورد که قاضی‌زاده هاشمی به جای آنکه به فکر درمان و بهداشت مردم باشد، از امکانات و نفوذش در وزارت بهداشت بهره می‌گیرد که در آینده به ساختمان «پاستور» راه پیدا کند.

روزنامه «آفتاب یزد» هم در گزارشی که در صفحه اول شماره ۶ بهمن خود منتشر کرد، از تلاش‌های پشت پرده جبهه پایداری برای جذب حسن قاضی‌زاده هاشمی خبر داد.

پیمان جبلی دی‌ماه سال جاری به معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب شده است. او مدیر شبکه العالم و مدیر رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در زمان سعید جلیلی بود‌ و به جبهه پایداری تعلق خاطر دارد. «آفتاب یزد» خبر داده است که ظاهراً جبهه پایداری با همراهی صدا و سیما و برخی مخالفان دولت برنامه‌های سیاسی مفصلی برای «شاگرد اول» کابینه در نظر گرفته‌اند.

کنایه «شاگرد اول» کابینه به تبلیغات گسترده‌ رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری پیرامون خدمات وزیر بهداشت نظر دارد. روغن پالم، برنج‌های آلوده، سونامی سرطان، انفعال وزارت بهداشت در بحران آلودگی هوا از انتقاداتی‌ست که مخالفان وزیر بهداشت مطرح کرده‌اند.

خصوصی‌سازی بهداشت و درمان

از زمانی که روحانی، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به وزارت بهداشت منصوب کرد، وزیر بهداشت همواره با این اتهام مواجه بوده که آیین‌نامه‌ها و مقررات را بر اساس منافع شخصی خود در بخش خصوصی تعیین می‌کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی یکی از سهامداران عمده بیمارستان خصوصی چشم‌پزشکی نور در تهران است. این بیمارستان در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده و در شهریور ماه ۱۳۹۲ هم شعبه تازه‌ای در کرج بنیاد نهاده است.

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت در کابینه دوم محمد خاتمی و نماینده کنونی مجلس در آستانه معرفی قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت به مجلس شورای اسلامی گفته بود: «فردی که برای وزارت بهداشت می‌آید، باید صدا، گوش، چشم ودست مردم باشد نه اینکه همه پول‌ها و مقررات به سمت بخش خصوصی برود و در آن طرف سیر کند.»

پرستارانی که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند، صبح یکشنبه ۲۳ آذر در اعتراض به اختلاف درآمد بین پرستاران و پزشکان مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. آن‌ها خواهان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شده بودند. اما وزیر بهداشت در واکنش به این اعتراضات اختلاف درآمد بین پرستاران و پزشکان را یک امر بدیهی خواند و پرستاران را متهم کرد که به بودجه‌ای که برای طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده، چشم دوخته‌اند و سهم خود را از این بودجه طلب می‌کنند.

یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت خصوصی‌سازی بهداشت و درمان در ایران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    شاگرد اول وزیر ۱۰۰۰ میلیاردی است: وار‌د کردن 23 کشتی شکر توسط وزیر دولت روحانی در حالی است که دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور در دی‌ماه امسال اعلام کرد: ”با توجه به حجم ذخایر موجود شکر در کشور تا یک سال آینده هیچ نیازی به واردات شکر وجود ندارد“. وی با اشاره به نزدیک شدن به پایان فصل برداشت چغندر قند در کشور و تولید حدود ۶۵۰ هزار تن شکر چغندری و ۶۵۰ هزار تن شکر نیشکری پیش‌بینی کرد که این حجم پاسخگوی نیاز یک ساله کشور بوده و نیازی به واردات این محصول احساس نمی‌شود. دانایی تأکید کرد: ”برای سال جاری و سال آینده نیز شکر مورد نیاز مردم وجود دارد و به هیچ‌وجه نیازی به وارد کردن شکر وجود ندارد و هر‌گونه واردات شکر به صنعت قند کشور لطمه می‌زند“. (خبرگزاری ایرنا 22 دی 93) در مورد واردات بی‌رویه برنج نیز وضعیت نیز به همین منوال است که دولت روحانی به‌رغم این‌که واردات برنج را ممنوع اعلام کرده است،اما طبق آمار موجود میزان برنج وارد شده به مراتب بیش از ثبت سفارش‌هایی است که قبل از ممنوعیت واردات برنج صورت گرفته است. طی دو ماهه آبان و آذر ۹۳ که واردات برنج از سوی وزیر جهاد کشاورزی به گمرک ممنوع اعلام شده بود”۱۷۳ هزارو ۸۰۰ تن برنج به ارزش ۱۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده است.“ (روزنامه سیاست روز5بهمن 93)