ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یکی از گروگان‌های کافه لینت سیدنی با گلوله پلیس کشته شده است

محمدحسن منطقی، گروگان‌گیر کافه «لینت» سیدنی تنها یکی از کشته‌شدگان این رخداد را به قتل رسانده و دیگر گروگان با آتش گلوله پلیس جانش را از دست داده است.

محمدحسن منطقی، گروگان‌گیر کافه «لینت» سیدنی تنها یکی از کشته‌شدگان این رخداد را به قتل رسانده و دیگر گروگان با آتش گلوله پلیس جانش را از دست داده است.

گروگانگیر کافه «لینت» سیدنی، محمدحسین منطقی که نام خود را به «هارون مونس» تغییر داده بود

وکیل پزشکی قانونی پلیس سیدنی روز ۲۹  ژانویه / ۹ بهمن ماه اعلام کرد که از دو گروگان کشته شده در گروگان‌گیری کافه «لینت» سیدنی تنها یک نفر توسط مهاجم این رخداد کشته شده و دیگر گروگان، کاترینا داوسون، با ترکش گلوله‌های کاماندوهای پلیس سیندی کشته شده است.

کاترینا داوسون، تنها زن کشته شده در این گروگان‌گیری، وکیلی ۳۸ ساله بود که به دلیل اصابت شش قطعه ترکش‌ از گلوله‌های پلیس درگذشت. یکی از این ترکش با رگی اصلی برخورد می‌کند و داوسون به دلیل خون ریزی بی‌هوش شده و کشته می‌شود. این اطلاعات را وکیل پزشکی قانونی پلیس تایید کرده است.

وکیل پزشکی قانونی سیدنی همچنین توضیح داد که این شش گلوله به احتمال زیاد به اجسام سفت برخورد کرده بودند و ترکش‌های آن‌ها به بدن داوسون اصابت می‌کنند.

دیگر گروگان  کشته شده در این ماجرا، توری جانسون ۳۴ساله، از کارکنان کافه «لینت» بود که مستقیما با گلوله محمدحسن منطقی کشته شده است. محمدحسن منطقی که در زمان گروگان‌گیری نام خود را به «هارون مونس» تغییر داده بوده از جانسون می‌خواهد که زانو بزند و با شلیک گلوله به پشت سر او، او را به قتل می‌رساند.

پیش از این، دفتر پزشکی قانونی پلیس سیدنی از دادن اطلاعات به خبرنگاران در مورد نحوه کشته شدن دو گروگان این رخداد، سرباز زده بود. اما وکیل پزشکی قانونی با حاضر شدن در دادگاه  استنطاق از پلیس، اطلاعات مربوط به گلوله‌های استخراج شده در کالبدشکافی را در اختیار مقامات قضایی این کشور قرار داد.

این دادگاه را مقامات قضایی سیدنی تشکیل داده‌اند تا از پلیس در مورد محاصره کافه «لینت» سیدنی و عملکرد کاماندوهای پلیس پرسش کنند. این استنطاق قضایی روز پنجشنبه ۲۹ ژانویه آغاز شده است و هدف آن بررسی ابعداد مختلف عملکرد پلیس در محاصره کافه «لینت» است که با رگبار گلوله‌های کاماندوهای پلیس پایان یافت.

گروگان‌گیری در کافه «لینت» در مرکز شهر سیدنی، نزدیک به ۱۶ ساعت ادامه داشت و با یورش کماندوهای ضد ترور استرالیایی پایان گرفت. در همان روز گروگان‌گیری (۲۴ آذرماه)، گروگان‌گیر ۵۰ ساله نیز پس از یورش کماندو‌ها با گلوله پلیس کشته شد. سه زن دیگر نیز در این ماجرا زخمی شدند که همه آن‌ها بهبود یافتند.

پلیس سیدنی در احراز هویت گروگانگیر خبر داد که او یک ایرانی به نام محمدحسن منطقی است که نام خود را به «هارون مونس» تغییر داده است. در اطلاعیه پلیس آمده بود که فرد مهاجم در قتل همسر سابقش دست داشته، ۴۰ مورد اتهام تعرض جنسی در پرونده‌اش دارد و به‌خاطر ارسال نامه‌های توهین‌آمیز به خانواده سربازان استرالیایی مقتول در افغانستان، دادگاهی شده است.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن اقدام این فرد، از انتشار اخبار غیردقیق و ناقص در مورد او ابراز تعجب کرد و گفت: «سوابق و شرایط روحی – روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده، مکرراً با مقامات استرالیا مطرح شده و وضعیت وی برای مسئولین ذیربط آن کشور کاملا روشن بود.»

ایرانی بودن گروگان‌گیر در‌‌ همان ساعت‌های اولیه گروگان‌گیری مشخص شد. پلیس استرالیا گفت که بر اساس پرونده‌های موجود در اداره پلیس، او محمد حسین منطقی نام داشت و ملبس به لباس روحانیت شیعه بوده است. در وب‌سایتی که منسوب به هارون مونس نوشته شده: «قبلا رافضی بودم، اما دیگر نیستم. اکنون الحمدلله مسلمانم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    شبه نظامیان شیعه عراق متهم به قتل عام سنی ها شدند عبدالله جبوری (23 ساله)، یکی از ساکنان روستای بروانه در استان دیاله گفت که روز دوشنبه این هفته، شبه‌نظامیان شیعه که واحدهای ارتش را در جنگ با نیروهای دولت اسلامی - داعش - همراهی می‌کردند، پس از تصرف این روستا و مناطق اطراف آن، بیش از هفتاد تن از غیرنظامیان غیرمسلح را به طور دستجمعی به قتل رساندند. خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از "شاهدان عینی" نوشته است که افراد مسلحی که بر خودروهای نظامی سوار بودند ده‌ها تن از مردان ساکن این منطقه را دستگیر کردند و سپس حدود هفتاد نفر را از میان آنان انتخاب کرده و در نقاط مختلف، از جمله محل گردآوری زباله روستا، با شلیک گلوله کشتند

  • nader

    عاملش کی بوده ؟  اخوند امنیتی  داعشی نما......