ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای نظامی روسیه در مناطق استراتژیک تقویت می‌شوند

قدرت‌نمایی جدید روسیه و غرب؛ نظامیان مسکو از «اشکال خشونت غرب» سخن می‌گویند و قصد دارند در مناطق استراتژیک نیروهای نظامی خود را تقویت کنند.

قدرت‌نمایی جدید روسیه و غرب؛ نظامیان مسکو از «اشکال خشونت غرب» سخن می‌گویند و قصد دارند در مناطق استراتژیک نیروهای نظامی خود را تقویت کنند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به خبرگزاری تاس اعلام کرد تقویت نیروهای نظامی این کشور پاسخی به وضعیت سیاسی ـ نظامی است که روسیه را احاطه کرده است.

هنوز معلوم نیست که نیروهای روسیه در کدام مناطق استراتژیک تقویت خواهند شد.

به گفته سرگئی شویگو، روسیه اجازه نمی‌دهد به‌لحاظ نظامی کسی دست بالا را بر سر این کشور داشته باشد. بنابراین با وجود مشکلات اقتصادی کنونی، همان‌گونه که برنامه‌ریزی شده است، نیروهای مسلح روسیه ارتقا خواهند یافت و تا سال ۲۰۲۰ میلادی بر اساس تعداد در نظر گرفته شده مجهز به سلاح‌های پیشرفته خواهند شد.

همزمان، والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت ارتش برای دفاع از «اشکال خشونت غرب» آموزش می‌بیند. او افزود غرب به این منظور از اقدامات سیاسی و اقتصادی از جمله فن‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند.

این اظهارات نشان‌دهنده تقابل کنونی مسکو و غرب در پی بحران اوکراین است.

نیروی هوایی روسیه روز پنج‌شنبه در بریتانیا مشکل ایجاد کرد. وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که دو جنگنده‌ روسی حریم هوایی بریتانیا را نقض کرده و در حمل و نقل هوایی غیرنظامی اخلال ایجاد کرده‌اند. این جنگنده‌ها توسط جنگنده‌های بریتانیایی مشایعت شدند. در همین پیوند الکساندر یاکونکو، سفیر روسیه در لندن احضار شد.

خبرگزاری «صدای روسیه» به‌نقل از یاکونکو گفت این پروازها مطابق با استانداردهای بین‌المللی صورت گرفته‌اند و به‌عنوان یک تهدید و یا ایجاد بی‌ثباتی در نظر گرفته نشده‌اند.

با توجه به تنش در شرق اوکراین کشورهای عضو ناتو در سال گذشته میلادی ۱۰۰ بار جنگنده‌های خود را برای رهگیری هواپیماهای روسی به پرواز در آوردند.

در این میان نبردها در شرق اوکراین شدیدترین روزهای خود در ماه‌های اخیر را از سر می‌گذرانند. ولادیسلاو سلسنیُو، رئیس ستاد ارتش اوکراین گفت است در درگیری‌های اخیر پنج سرباز کشته و بیش از ۲۰ سرباز دیگر زخمی شده‌اند. در مجموع ۴۰۰ سرباز زخمی در بیمارستان‌ها در حال مداوا هستند.

روز جمعه، ۳۰ ژانويه / ۱۰ بهمن، در مینسک، پایتخت بلاروس، نمایندگان جدایی‌خواهان اوکراین با نمایندگان کی‌یف و سازمان امنیت و همکاری در اروپا گفت‌وگو خواهند کرد. انتظار می‌رود نماینده‌ای از روسیه نیز در این گفت‌وگوها شرکت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.