ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دستور روحانی به شورای امنیت ملی برای رسیدگی به حصر»

سحام نیوز نوشته است که روحانی در موضوع حصر برای شورای عالی امنیت ملی مهلت تعیین کرده. او قوه‌ قضائيه را هم به «شانه‌خالی‌کردن از زير بار مسئوليت» متهم کرده‌ است.

سحام نيوز، وب‌سايت منسوب به نزديکان مهدی کروبی نوشت است که حسن‌ روحانی دستور داده تا بررسی وضعيت حبس خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز در دستور جلسه آتی «شورای عالی امنيت ملی» قرار بگيرد.

این نخستین‌بار است که روحانی به طور عملی برای رفع حصر سران مخالف حکومت ایران قدم بر می‌دارد

بر اساس اين گزارش، رئيس‌جمهوری ايران در ابتدای جلسه هفته گذشته شورای عالی امنيت ملی به مسئله حصر خانگی مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد به‌عنوان يکی از دغدغه‌های‌ دولت خويش پرداخته است.

او ضمن انتقاد از اظهارنظرهای غيرمسئولانه درباره اين مسئله، قوه قضائيه (و نه شورای عالی امنيت ملی) را مسئول اصلی پرونده دانسته‌ است. او همچنين قوه‌قضائيه را به «شانه‌خالی‌کردن از زير بار مسئوليت» متهم کرده‌ است.

شورای عالی امنیت ملی، مهمترین وزنه تصمیم‌گیری در سیاست خارجی و امنیتی ایران محسوب می‌شود. در شرح وظایف این شورا آمده است که این شورا به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاب، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود. اعضای این شورا را مقامات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی و اطلاعاتی ایران تشکیل می‌دهند.

به گزارش سحام‌نيوز، محمد‌علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، در واکنش به اين سخنان آنها را خارج از دستور جلسه این شورا دانسته و از روحانی خواسته تا سخن‌ گفتن درباره این موضوع رابه زمانی ديگر موکول کند. حسن روحانی نيز با پذيرش تذکر جعفری، از علی شمخانی، دبير شورای عالی امنيت ملی خواسته است تا موضوع رسیدگی به حصر را در دستور جلسه آتی شورای عالی امنيت ملی قرار دهد.

اين گزارش، سخنان روحانی را پاسخی به صحبت‌های اخير احمد جنتی، دبير شورای نگهبان می‌داند که گفته بود: «اگر چهار آدم عوضی شروع به حرف زدن در اين زمينه [رفع حصر] کنند آيا اين حرف ۷۵ ميليون نفر ايرانی است؟»

رسيدگی به مسئله حصر يکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی بود. در ماه‌های اخير دانشجويان و فعالان سياسی بارها خواستار پيگيری اين وعده بوده‌اند و علی مطهری، نماينده مجلس نيز در نطق‌های خود در مجلس خواستار پايان يافتن حصر رهبران معترضان شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    ایشان سالهاست ریس شورای امنیت بوده......