ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران صنعت نفت در آمریکا اعتصاب کردند

رهبران اتحادیه‌های کارگری ۹ پالایشگاه نفتی در ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که کارگران از روز کاری اول فوریه / ۱۲ بهمن در اعتصاب بوده و بر سر کار حاضر نخواهند شد.

رهبران اتحادیه‌های کارگری ۹ پالایشگاه نفتی در ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که کارگران از روز کاری  اول فوریه / ۱۲ بهمن در اعتصاب بوده و بر سر کار حاضر نخواهند شد.

با اینکه اکنون ۹ پالایشگاه به اعتصاب پیوسته‌اند، رهبران اتحادیه‌های کارگری گفته‌اند که همه ۳۰ هزار کارگر مشغول به کار در ۲۳۰ پالایشگاه نفتی و کارخانه‌های صنعت نفت، ممکن است اعتصاب کنند.

این اولین اعتصاب گسترده کارگران حوزه نفت در آمریکا پس از ۳۵ سال است. «اتحادیه کارگران صنعتی» در این اعتصاب به طور ویژه به شرایط خطرناک کار در پالایشگاه‌ها، همچنین اضافه‌کاری‌های سنگین، برنامه‌های کم آموزشی برای نیروی کار، و مساله امنیت شغلی کارگران تاکید دارند.

اعتصاب در پنج پالایشگاه و کارخانه‌های پتروشیمی وابسته به این پالایشگاه‌ها در ایالت تگزاس، دو پالایشگاه نفتی در کالیفرنیا و دو پالایشگاه در کنتاکی و واشنگتن اعلام شده است.

مذاکرات بین اتحادیه‌های کارگری و تولیدکنندگان عمده نفت در آمریکا مانند کمپانی شل و اکسون موبیل، ظاهرا متوقف شده است و نمایندگان کارگران پنجمین پیشنهادات شرکت‌های نفتی برای بهینه‌کردن شرایط کاری و حقوق‌ها را رد کرده‌اند.

مذاکره‌کنندگان به امید رسیدن به توافق بر سر  وجه پرداخت حقوق کارگران، منافع صنفی، بیمه‌های بهداشتی، امنیت در محل کار و امنیت شغلی کارگرانی بودند که به دلیل پایین آمدن قیمت نفت به زودی از کار بر کنار خواهند شد.

مذاکرات میان شرکت‌های نفتی در ایالات متحده آمریکا و  سندیکاهای کارگران نفتی قرار بود تا ضرب‌الاجل  یکشنبه ۱ فوریه / ۱۲ بهمن به نتیجه برسد که به دلیل عدم موفقیت مذاکرات، اتحادیه‌های کارگری اعلام کردند که اعتصاب آغاز شده است. اتحادیه‌ها به  کارگران دستور دادند که پست‌های خود را ترک کنند. همچنین به کارگران دستور داده شده که از اولین ساعت روز دوشنبه، دیگر سر کار حاضر نشوند.

در شرایطی که نزول بهای جهانی نفت، شرایط بازار نفت را پیچیده‌تر می‌کند، کارگران صنعت نفت آمریکا نیازمند امنیت شغلی بیشتری هستند و به دنبال قرارداد‌های سه‌ساله‌اند. این تضمین قرارداهای سه‌ساله یکی از پیش‌نیاز‌های بازگشت کارگران بر سر کار است.

این قرارداد‌های برای تامین امنیت شغلی، امنیت در محل کار و حقوق صنفی بیش از  ۳۰هزار کارگر نفتی آمریکایی است که در ۲۳۰ پالایشگاه نفتی، خطوط لوله حمل سوخت و کارخانه‌های پتروشیمی مشغول به کارند.

اتحادیه کارگران صنعتی آمریکا گفته‌اند که اگر به مطالبات آن‌ها رسیدگی نشود، اعتصاب را به همه ۲۳۰ پالایشگاه نفتی و کارخانه‌های صنعت نفت خواهند کشاند.

اتحادیه مذاکره‌کننده با کمپانی‌های نفتی، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری در آمریکای شمالی است و منافع صنفی کارگران فولاد، کاغذ، جنگل‌داری، لاستیک سازی، صنعت نفت و انرژی، و سرویس‌های خدماتی را دنبال می‌کند. این اتحادیه که به اختصار، «اتحادیه کارگران صنعتی» نام دارد، نزدیک به ۳۰۰ هزار عضو دارد.

«اتحادیه کارگران صنعتی» سندیکای نماینده کارگران مشغول به کار در ۶۵ پالایشگاه و کارخانه وابسته به صنعت نفت در سراسر ایالات متحده آمریکاست و به عبارتی ۲۰ هزار نفر از کارگران صنعت نفت در این اتحادیه عضو هستند. اتحادیه‌های کوچک‌تر دیگر هم برای همکاری با «اتحادیه کارگران صنعتی» در این اعتصاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.