ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأیید حکم اعدام ۱۸۳ نفر در مصر

این اشخاص از اعضای اخوا‌ن‌المسلمین‌اند. عفو بین‌الملل به حکم دادگاه قاهره اعتراض کرده و خواهان لغو حکم اعدام در مصر شده است.

دادگاهی در مصر احکام اعدام ۱۸۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلین را تأیید کرد. یک سال و نیم پیش این اشخاص هنگام حمله به یک کلانتری در قاهره دستگیر شده بودند. عفو بین‌الملل به احکام فله‌ای اعدام در مصر اعتراض کرده است.

دادگاه قاهره که حکم اعدام ۱۸۳ نفر را تأیید کرده است

۱۸۳ عضو اخوان‌المسلمین متهم بودند به قتل ۱۱ پلیس و دو شهروند. در سال ۲۰۱۳ دادگاهی در قاهره آن‌ها را به اعدام محکوم کرده بود. اکنون دادگاه عالی قاهره حکم اعدام متهمان را تأیید کرده است. در حمله به یک کلانتری در یکی از محلات قاهره ۱۸۸ نفر بازداشت شده بودند. دادگاه ۱۸۳ نفر از آن‌ها را مجرم شناخت.

دو تن از متهمان به حکم دادگاه بی‌گناه تشخیص داده و آزاد شدند. یکی دیگر از متهمان به سن قانونی نرسیده است. به همین جهت دادگاه او را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد. دو تن دیگر از متهمان در این میان به مرگ طبیعی درگذشته‌اند.

دو ماه پس از برکناری محمد مرسی توسط نظامیان، طرفداران اخوان‌المسلمین به خیابان‌های قاهره ریختند اما ارتش تظاهرات اسلامگرایان را با خشونت سرکوب کرد. حمله به یک کلانتری در یکی از حومه‌های قاهره در‌‌ همان روز خونین اتفاق افتاد.

عفو بین‌الملل حکم اعدام ۱۸۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین را «رسواکننده» خوانده و آن را نمونه‌ای از احکام از پیش‌تعیین شده محکمه‌های مصر دانسته است. عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز گذشته به این مناسبت انتشار داده، خواهان لغو حکم اعدام این ۱۸۳ نفر و برگزاری دادگاه‌هایی با استانداردهای جهانی شده است.

احکام فله‌ای اعدام

دولت عبدالفتاح سیسی، فعالیت اخوان‌المسلمین را غیرقانونی اعلام کرده است. از آن زمان تاکنون در دادگاه‌های مصر احکام فله‌ای اعدام اعضای اخوان‌المسلمین اعتراض نهادهای حقوق بشری را برانگیخته است.

دولت مصر در آوریل ۲۰۱۴ قانون «مبارزه با تروریسم» را تصویب کرد. به موجب این قانون، تأسیس هر سازمان تروریستی یا پیوستن به یک سازمان تروریستی مستوجب حکم اعدام است. همچنین دولت موظف شده دادگاه‌ها و محاکم ویژه رسیدگی به پرونده‌های تروریستی را افزایش داده و با قید فوریت، رسیدگی قضائی به چنین پرونده‌هایی را در اولویت قرار دهد. در مارس ۲۰۱۴ دادستانی مصر فقط طی دو جلسه محاکمه یک روزه و در غیاب رسانه‌ها، ۵۲۹ تن از ۱۲۰۰ عضو متهم اخوان‌المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ārmān

    آرزوی ایستادگی و موفقیت برای دولت عبدالفتاح سیسی در این زمینه(مبارزه قاطع با تعفن اخوان المسلمین)راداریم همچنانکه آرزوی خشکیدن سلف متعفن اینان(حزب الله شیعه مسلک ) را در ایران و تمام جهان داریم.صدای ملت ایران از حنجره ی فرزندان راستین ایران،انجمنهای پیشگامان کاویانی برای فراخوان انجمن پادشاهی ایران.