ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی عفو بین‌الملل از کشتار غیر نظامیان در اوکراین

در اثر پرتاب موشک و خمپاره به مناطق مسکونی در شرق اوکراین دست‌کم ۲۵ غیرنظامی در درگیری بین نیروهای جدایی‌طلب و ارتش اوکراین کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل اظهار نگرانی کرده است که درگیری‌های اخیر در شرق اوکراین به کشتار غیر نظامیان بینجامد. به گفته این نهاد حقوق بشری از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون در اثر پرتاب موشک و خمپاره به مناطق مسکونی دست‌کم ۲۵ غیر نظامی در درگیری بین نیروهای جدایی‌طلب و ارتش اوکراین کشته شده‌اند.

موشک‌باران و پرتاب خمپاره به مناطق مسکونی در شرق اوکراین

جان دلهویزن، رئیس برنامه اروپا و آسیای مرکزی عفو بین‌الملل به خبرگزاری رویترز گفته است: «موشک‌باران و پرتاب خمپاره به مناطق مسکونی بر خلاف حقوق بشر است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.»

شبکه خبری بی‌بی‌سی جهانی گزارش داده است که الکساندر زاخارچنکو، رهبر جدایی‌طلبان اوکراین قصد دارد با جذب نیروهای داوطلب در برابر تهاجم ارتش اوکراین مقابله کند. جدایی‌طلبان اوکراین در روزهای گذشته تلاش کردند واخدهای ارتش اوکراین را از شهرهای لوهانسک و دونتسک بیرون برانند و شهر دبالتسوه را که از نظر راه‌های مواصلاتی از اهمیت استراتژیک برخوردار است تصرف کنند.

از سوی دیگر به گزارش نیویورک تایمز، دولت باراک اوباما در نظر دارد به اوکراین سلاح ارسال کند. ناظران از برنامه تسلیحاتی کاخ سفید به عنوان نشانه تغییر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا نسبت به اوکراین سخن گفته‌اند. کاخ سفید می‌گوید تاکنون به ارتش اوکراین با ارسال لباس و تجهیزاتی مانند دوربین‌های شب‌بین کمک کرده است و هنوز پنتاگون برای ارسال سلاح به اوکراین تصمیم قطعی نگرفته است.

در این میان شامگاه دوشنبه، ۳ فوریه بن رودس، مشاور امنیتی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت آمریکا قصد ندارد در «آینده نزدیک» به اوکراین سلاح بفرستد. به گفته رودس، دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که تحریم اقتصادی روسیه کارآمد‌تر از تسلیح اوکراین است. مشاور امنیتی رییس جمهور آمریکا اما گزارش نیویورک تایمز را تکذیب نکرد.

جن ساکی، یکی دیگر از مشاوران امنیتی اوباما اما گفته تسلیح نظامی اوکراین همچنان یکی از «گزینه‌های روی میز» است و هنوز تصمیم قطعی در این‌باره گرفته نشده.

مذاکرات صلح اوکراین شنبه ۳۱ژانویه/۱۱بهمن، تنها پس از چهار ساعت بدون هیچ پیشرفت ملموسی نسبت به آتش‌بس جدید متوقف شد. به گزارش رویترز، در این جلسه نمایندگان اوکراین و فرستادگان جدایی‌خواهان یکدیگر را به اخلال در جلسه متهم می‌کردند و سرانجام مذاکره نیز بدون رسیدن به نتیجه پایان یافت.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در ماه آوریل سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در جنگ داخلی اوکراین کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 86

    […] ملل: آمار قربانیان جنگ به پنج هزار نفر رسید اوکراین نگرانی عفو بین‌الملل از کشتار غیر نظامیان عراق سازمان ملل: از شروع سال نو میلادی ۱۳۷۵ نفر کشته […]