ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش چاد ده‌ها تن از شبه‌نظامیان بوکو حرام را کشت

کشورهای بیشتری همچنان به نبرد با نیروهای بوکو حرام می‌پیوندند. ارتش چاد در یک حمله گسترده در خاک نیجریه حدود ۲۰۰ جنگجوی این گروه را از پای در آورد.

ارتش کشور چاد برای نخستین بار به جنگ با گروه بوکو حرام رفت و حدود ۲۰۰ جنگجوی این گروه را در خاک نیجریه کشت.

سربازان ارتش چاد در شهر گامبُرو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ستاد کل ارتش چاد گفته است در نبردی که روز سه‌شنبه ۳ فوريه / ۱۴ بهمن در گامبُرو، شهر مرزی نیجریه، رخ داد ۹ سرباز چاد کشته و ۲۱ سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

بنا به این گزارش به‌دلیل ادامه نبردها در گامبُرو، می‌تواند بر تعداد جنگجویان کشته‌شده بوکو حرام افزوده شود.

بر اساس اطلاعات منابع امنیتی کامرون نیروهای بوکو حرام از طریق مرز به خاک این کشور گریخته‌اند. روز چهارشنبه ۴ فوريه / ۱۵ بهمن در خاک کامرون و در شهر فوتوکُل، ارتش این کشور به‌شدت با جنگجویان بوکو حرام درگیر شده‌اند.

شبکه بی‌بی‌سی بریتانیا گفته است در نبرد با بوکو حرام، ارتش چاد روز سه‌شنبه برای اولین بار از خاک کامرون به نیجریه نفوذ کرد. در این یورش پس از آن‌که تمام روز به مواضع شورشیان بوکو حرام در شهر گامبُرو حمله هوایی شد، دو هزار سرباز چادی از کامرون و از طریق رودخانه مرزی وارد نیجریه شدند. همچنین نیروهای دیگر چاد از مرز نیجر و نیجریه با سربازان دیگر پیوستند.

پیش از این در شامگاه روز پنج‌شنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن‌ماه اتحادیه آفریقا در نشست شورای صلح و امنیت جامعه کشورهای عضو این اتحادیه در آدیس آبابا تصمیم گرفت از نیروهای منطقه‌ای برای نبرد با گروه نیجریه‌ای بوکو حرام استفاده کند. قرار شد تا دست‌کم هفت هزار و ۵۰۰ سرباز در این نبرد شرکت کنند.

در هفته‌های اخیر، حملات خشونت‌بار این گروه افراطی در شمال شرقی نیجریه ابعاد بی‌سابقه‌ای یافت. بوکو حرام از پنج سال پیش با خشونت در پی برقراری حکومت اسلامی در این منطقه است. آخرین بار این گروه به شهر چند میلیونی مایدوگوری در ایالت بورنو نیجریه حمله کرد اما توسط ارتش عقب رانده شدند.

بوکو حرام در همین شهر مایدوگوری شکل گرفت و آن‌ها این شهر را پایتخت حکومت اسلامی خود می‌دانند. این گروه قصد دارد تا انتخابات ۱۴ فوریه این شهر را فتح کند تا دولت نیجریه را هر چه بیشتر بی‌ثبات کند.

شبه‌نظامیان بوکوحرام مناطق وسیعی از ایالت بورنو و حتی برخی از مناطق آداماوا و یوب در کشورهای همسایه را زیر نفوذ خود دارند.

در دی‌ماه سال جاری شبه‌نظامیان بوکو حرام به شهر «بقا» در شمال نیجریه حمله کردند، شهر را به آتش کشیدند و آن را با خاک یکسان کردند. در این حمله بیش از دو هزار نفر کشته شدند.

بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۱۳ هزار نفر را در حمله به نیروهای پلیس، ارتش، کلیساها و مدارس کشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.