ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فتوای شیخ الازهر برای قتل و قطع دست و پای نیروهای داعش

احمد الطیب، رئیس سابق دانشگاه و امام مسجد الازهر، حکمی صادر کرده که به موجب آن «قتل، به صلابه کشیدن یا قطع کردن دست و پای» شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» را مجاز دانسته است.

احمد الطیب، رئیس سابق دانشگاه و امام مسجد الازهر، حکمی صادر کرده که به موجب آن «قتل، به صلابه کشیدن یا قطع کردن دست و پای» شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» مجاز دانسته شده است.

احمد الطیب: تروریست‌های داعش خود مستحق این هستند که به قتل برسند، به صلابه کشیده شوند و دست و پاهای آن‌ها را قطع کنند.

الطیب که از رهبران مهم سنی‌های مسلمان در سراسر جهان، و به ویژه در مصر، محسوب می‌شود، در بیانیه‌ای به قتل پرخشونت معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اشاره می‌کند که توسط گروه «دولت اسلامی» در قفس سوزانده شد. او با بیان خشم خود، شبه نظامیان داعش را «تروریست‌های پست» می‌خواند و آن‌ها را به شیطان نسبت می‌دهد.

این شیخ الازهر با استفاده از زبانی فتوایی اعلام می‌کند که تروریست‌های داعش خود مستحق این هستند که به قتل برسند، به صلابه کشیده شوند و دست و پاهای آن‌ها را قطع کنند.

به قتل رساندن معاذ الکساسبه و روش قتل او که زنده سوزانده شدن بوده، خشم علمای اسلامی را از مذاهب مختلف به دنبال داشته است.

فیلمی که روز ۳ فوریه در اینترنت منتشر شد، خلبان اردنی اسیر گروه «دولت اسلامی» را در حال زنده زنده سوختن نشان می‌دهد.

واکنش‌های دیگر رهبران مذهبی

سلمان بن فهد بن عبد الله العودة‎، از علمای اسلامی اهل عربستان سعودی نیز خشم خود را نسبت به این قتل فجیع نشان داده است. او در حساب توئیتر خود این خشونت را حرکتی «غیر اسلامی» خواند و نوشت: «سوزاندن، جنایتی پلید است که توسط قانون شرع مردود شناخته شده، دلیل آن هرچه باشد.» او در ادامه می‌گوید: «تنها خداست که حق سوزاندن انسان را در آتش جهنم دارد.»

این واکنش‌های فقهی در پاسخ به توئیتی است که گروه «دولت اسلامی» در حساب کاربری منتسب به این گروه منتشر کرده و به واسطه آن اعلام می‌کنند که در اسلام، مجازات جرم کفر، سوزاندن کافر در آتش است.

حتی سلفی‌های موافق با فعالیت‌های جهادی هم بر سر سوزاندن خلبان اردنی با داعش اختلاف نظر دارند.

محمد الشلبی مشهور به أبو سیاف که از روحانیون تندروی جهادی است و نزدیک به ده سال از زندگی خود را در زندان‌های اردن گذرانده، معتقد است که «زنده سوزاندن یک انسان» اقدامی اسلامی نیست و با این کار، داعش حمایت جهادی‌های دیگر را از دست خواهد داد.

أبو سیاف در گفت‌و‌گو با رویترز گفت: «حتی اگر داعش این گونه توجیه کند که مواضع ما را بمباران کرده، ما را سوزانده و به قتل رسانده است و ما او را به روش خودش مجازات کردیم، من می‌گویم: چرا فیلم گرفتید و این ویدئو تکان دهنده را منتشر کردید؟» او در ادامه انتخاب لجستیکی داعش را نقد می‌کند و می‌گوید: «با این کار مردم را ضد خود کردید.»

با این حال گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در سراسر کشورهایی که نیروهای حامی اسلام جهادی وجود دارند، صدای شادی و خوشحالی طرفداران داعش پس از انتشار خبر و ویدئوی کشته شدن الکساسبه شنیده می‌شده است.

حمایت‌ها از خشونت داعش به ویژه در فضای آنلاین نمود پیدا کرد.

یک حساب کاربری حامی دولت اسلامی که با نام صهیب در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، پس از انتشار ویدئوی سوزاندن الکساسبه نوشت: «پیام من به همه خلبانانی است که در ائتلاف صلیبی علیه رزمندگان مقدس شرکت می‌کنند. می‌دانید که هواپیمای شما ممکن است در عملیات بعدی سرنگون شود. آسوده بخوابید!»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تلویزیون میهن | Mihan TV

    […] […]

  • تلویزیون میهن | Mihan TV

    […] دستورات قرآن، این مجازات «محاربه با خدا و پیامبر» است. http://www.radiozamaneh.com/203728 دفتر «مقام معظم‌رهبری» در دانشگاه‌ها هم به غیر از این […]

  • کشتار وحشیانه با استناد به آیات قرآن و سنت

    […] http://www.radiozamaneh.com/203728 […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 86

    […] نیجریه جزییاتی از حمله بوکو حرام به شهر باگا مصر فتوای شیخ الازهر برای قتل و قطع دست و پای نیروهای داعش داعش ویدیوی ‘سوزاندن خلبان اردنی’ را منتشر کرد […]

  • روزبه

    من که فرقی بین اسلام راستین این آقا  یا اسلام راستین داعش و اسلام راستین سعودیها و خمینی و طالبان و بوکو حرام  نمی بینم کسی میتونه بگه کدوم اسلام راستین اصل و بقیه تقلبی.....

  • Bahram

    همه مثل همند مسلمانان وارد به قرآن و اعمال دوره حکومت محمد فرقی با هم ندارند در کشتار مخالفین.