ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۶ کارگر عسلویه در تصادف اتوبوس فرسوده

شش کارگر شاغل در فاز ۱۲ عسلویه در تصادف اتوبوس و کمپرسی در جاده بندر سیراف، جان خود را از دست دادند. این سانحه ۲۲ زخمی نیز به جا گذاشت.

در تصادف اتوبوس با کمپرسی در بامداد پنج‌شنبه ۱۶ بهمن، شش کارگر شاغل در فاز ۱۲ عسلویه جان خود را از دست دادند. کارگران در حال طی مسیر ۴ کیلومتری محل زندگی تا محل کار بودند.

تصادف سرویس حامل کارگران فاز ۱۲ عسلویه در مسیر بندر سیراف (طاهری)، به مرگ راننده سرویس و ۶ کارگر منجر شده است. کارگران حادثه‌دیده از نیروهای ماهر شرکت پیمانکاری «درریز» بوده‌اند. کارفرمای اصلی این پیمانکار، شرکت «پترو پارس» است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) می‌نویسد این حادثه ساعت پنج صبح و به دلیل نقص فنی سیستم ترمز روی داده است: «راننده سرویس کارگران نتوانست سرعت را در سراشیبی جاده بندر سیراف مهار کند و جلوی اتوبوس با قسمت عقب یک دستگاه کمپرسی تصادف کرد.»

این سانحه به مرگ ۶ کارگر در ردیف جلوی اتوبوس انجامیده و ۲۲ کارگر زخمی دیگر به بیمارستان کنگان منتقل شده‌‌اند. به نوشته «ایلنا»، اتوبوس فرسوده مدل «بنز ۳۰۷» بوده و در لحظه تصادف، دست‌کم ۳۰ کارگر به صورت نشسته و ایستاده در آن حضور داشته‌اند.

به گفته یکی از شاهدان حادثه، کامیون حامل سنگ‌های معدنی در کنار جاده متوقف بود و اتوبوس حامل کارگران در تاریک - روشن حوالی پنج صبح، به دلیل فرسودگی و نداشتن چراغ با این کامیون برخورد کرده است: «در برخورد اتوبوس با کامیون، سنگ‌های عظیم معدنی که در قسمت بار کامیون قرار داشتند به داخل اتوبوس پرتاب شدند.»

خبرگزاری «ایلنا» می‌نویسد کارگران عسلویه پیش از این نیز نسبت به حادثه‌خیز بودن تردد اتوبوس‌های فرسوده‌ای که به عنوان سرویس جابجایی کارگران در جاده‌های منطقه ویژه عسلویه تردد می‌کنند هشدار داده بودند. شرکت «درریز» در زمینه ساخت پالایشگاه فعالیت دارد و حدود ۲ هزار کارگر در آن مشغول کارند.

کارفرمای شرکت پیمانکاری «درریز» در بهار سال ۹۳ گفته بود ۹۰درصد خودروهای حمل کارگران فرسوده و قدیمی هستند.

فاز ١٢ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید، بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است.

عسلویه زمانی صحنه رونق استخراج گاز بود اما با گسترش تحریم‌ها و کنار کشیدن سرمایه‌گذاران خارجی، طرح توسعه بسیاری از فازهای آن معوق ماند. شرایط کاری و زیستی کارگران شاغل در عسلویه از همان آغاز، پرمشقت بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.