ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمبگذاری‌های پیاپی در بغداد در واپسین ساعات مقررات منع رفت و آمد

قانون منع رفت و آمد پس از ده سال در برخی نقاط بغداد در حالی پایان می‌یابد که به گفته مقامات رسمی دست‌کم ۸۰ تن در سه انفجار کشته و زخمی شدند.

دست کم ۳۴ نفر در سه بمب گذاری در روز شنبه هفت فوريه/۱۸بهمن در بغداد کشته شدند. به گفته پليس اين بمبگذاری‌ها ساعاتی قبل از لغو مقررات منع رفت وآمد شبانه در بغداد صورت گرفت.

سخنگوی وزارت کشور عراق، سرتيپ سعد معان گفت اعتقاد ندارد که اين بمب‌گذاری‌ها با لغو قانون منع رفت و آمد در بغداد در ارتباط باشد

به گزارش رويترز در اولين حمله، بمبگذار انتحاری کمربند انفجاری خود را در يک رستوران در محله شيعه‌نشين بغداد جديد منفجر کرد و ۲۲ نفر را کشت.

به گفته مقامات رسمی دست کم ۵۰ نفر در اين انفجارها زخمی شدند.

در حمله دوم دو بمب به طور همزمان در منطقه شلوغ بازار «شرغا» منفجر شد که دست کم ۱۰ نفر را کشت.

به گفته مقامات پليس بغداد بمب سوم نیز در محله شيعه‌نشين «ابو شعير» منفجر شد و دو تن را کشت و ۷ نفر ديگر را نيز زخمی کرد.

پایان قانون منع رفت و آمد

سخنگوی وزارت کشور عراق، سرتيپ سعد معان گفت اعتقاد ندارد که اين بمب‌گذاری‌ها با لغو قانون منع رفت و آمد در بغداد در ارتباط باشد.

دولت عراق پنجشنبه اعلام کرد که قانون قديمی منع رفت وآمد که وضع آن به يک دهه قبل باز می گردد، شنبه پايان می‌يابد و اضافه کرد که اکثر مناطق بغداد «نظامی‌زدايی» شده‌اند.

از زمان حمله نظامی امريکا برای سرنگونی صدام حسين در سال ۲۰۰۳ مقررات منع رفت و آمد در بخش های مهمی از شهر بغداد اجرا می شود.

بغداد، شهر ناآرام

بمبگذاری‌های اخير مناطق شيعه‌نشين را پايتخت مورد هدف قرارداده است،با اين حال با خونريزی های شديد فرقه ای سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ فاصله زيادی دارد.

سازمان ملل متحد یکشنبه اعلام کرد که طی درگیری‌ها و خشونت‌های عراق، دست‌کم هزار و ۳۷۵ تن در ماه ژانویه سال جاری کشته شدند. براساس این آمار بیشترین خسارت و تلفات در شهر بغداد، پایتخت این کشور بوده است.

آمار سازمان شمال کشته‌شدگان پیکارجویان نمی‌شود.

سال گذشته، عراق مرگبارترین سال خود از سال ۲۰۰۶- ۲۰۰۷ از سر گذراند. گفته‌ می‌شود ۱۲هزار و ۲۸۲ تن طی این سال کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.