ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکست همه‌پرسی اسلواکی برای محدود کردن حقوق همجنسگرایان

فقط ۲۱ درصد از رأی‌دهندگان در همه‌پرسی کلیسای کاتولیک شرکت کردند. پاپ فرانسیس از «اتحادیه خانواده» برای برگزاری این همه‌پرسی حمایت کرده بود. نهادهای حقوق‌بشری هشدار داده بودند.

فقط ۲۱ درصد از رأی‌دهندگان در همه‌پرسی اسلواکی که برای محدود کردن حقوق دگرباشان جنسی برگزارشده بود شرکت کردند و به این ترتیب، به دلیل بی‌اعتنایی مردم این همه‌پرسی شکست خورد.

فراخوان پاپ فرانسیس به شرکت در همه‌پرسی اسلواکی

در همه‌پرسی اسلواکی این پرسش به رأی گذاشته شده بود: آیا دگرباشان جنسی می‌توانند به لحاظ قانونی ازدواج کنند و سرپرستی کودکان بی‌سرپرست را به عهده گیرند؟

همه‌پرسی برای محدود کردن حقوق دگرباشان جنسی در اسلواکی شکست خورد. این همه‌پرسی را «اتحادیه خانواده» که به کلیسای کاتولیک نزدیک است ۷ فوریه برگزار کرده بود. نتیجه آن شامگاه گذشته اعلام شد.

پاپ فرانسیس از «اتحادیه خانواده» و همه‌پرسی برای محدود کردن حقوق دگرباشان جنسی حمایت کرده بود. پلاکاردهایی با تصاویر پاپ رأی‌دهندگان اسلواکی را به شرکت در این همه‌پرسی فرامی‌خواندند. با این‌حال حتی تلاش پاپ و اسقف‌های اعظم او نیز ثمر نداد و فقط ۲۱ درصد از رأی‌دهندگان در این همه‌پرسی شرکت کردند.

با وجود شکست همه‌پرسی اسلواکی، دگرباشان جنسی در این کشور همچنان از تبعیض رنج می‌برند. سال گذشته لایحه‌ای در پارلمان اسلواکی به تصویب رسید که به موجب آن همجنسگرایان اجازه ندارند با هم ازدواج کنند و خانواده تشکیل دهند. همچنین بر اساس این قانون همجنسگرایان نمی‌توانند سرپرستی کودکان بی‌سرپرست را به عهده گیرند.

اتحادیه اروپا اسلواکی را تحت فشار قرار داده بود که در قوانین تبعیض‌آمیز نسبت به همجنسگرایان تجدید نظر کند. «اتحادیه خانواده» با برخورداری از حمایت بی‌دریغ کلیسای کاتولیک قصد داشت با برگزاری یک همه‌پرسی در برابر خواست اتحادیه اروپا مقاومت کند.

در آستانه برگزاری همه‌پرسی اسلواکی، نهادهای حقوق بشری هشدار داده بودند که ممکن است با برگزاری چنین همه‌پرسی‌هایی تبعیض‌های اجتماعی نسبت به همجنسگرایان در اسلواکی قانونی و نهادینه شود.

تابستان گذشته ۴۰۰ هزار نفر از اهالی اسلواکی نامه‌ای در مخالفت با ازدواج همجنسگرایان امضاء کردند و برای پاپ فرانسیس فرستادند. این نامه باعث شکل‌گیری «اتحاد خانواده» و برگزاری همه‌پرسی شد. در اسلواکی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مسیحی زندگی می‌کنند. ۸۰ درصد آنان کاتولیک‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 87

    […] شکست همه‌پرسی برای محدود کردن حقوق همجنسگرایان بلغارستان پنهان‌کاری در مورد اعمال خشونت به دگرباشان […]

  • Behrouz

    همه‌ پرسی اسلواکی چه ربطی به ما دارد؟ بهتر نیست که در باره سرنوشت غرب بنویسیم؟ اگر غرب بیدار نشود و دروازه های خود را نبندد نشانی از تمدن و آزادی باقی نمانده و مسلمانان بزرگترین قتل و عام تاریخ بشر را راه خواهند انداخت. راه دادن مسلمانان به غرب مانند باز کردن در خانه خود به روی نازیها در جنگ دوم جهانی است. .

  • امید

    اتحادیه خانواده؟! کلیسای کاتولیک؟! جالب است که هم‌چنان تعداد زیادی از انسان‌ها با قدرت به سنت‌ها وتعاریف عصر پیشین چنگ می‌زنند. حال آن‌که شیوه‌های جدید زنده‌گی فردی هیچ‌گاه در تاریخ بشر بسان امروز آسان نبوده است، و بدون شک بر خلاف گذشته دیگر نیازی به خانواده‌های بیست سی نفره و زنده‌گی گروهی نیست.