ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سند صلح در چشم‌انداز نشست مینسک برای حل مناقشه اوکراین

مذاکرات صلح مینسک در طول شب ادامه داشت و اکنون در آستانه به ثمر رسیدن است. رهبران کشورهای آلمان و فرانسه و اوکراین ظاهراً به یک توافق پایدار با روسیه دست یافته‌اند.

مذاکرات صلح مینسک در تمام طول چهارشنبه شب ادامه داشت و اکنون در آستانه به ثمر رسیدن است. رهبران کشورهای آلمان و فرانسه و اوکراین ظاهراً به یک توافق پایدار با روسیه دست یافته‌اند.

رهبران چهار کشور اروپایی در مینسک، پایتخت بلاروس

خبرگزاری آلمان به نقل از دیپلمات‌هایی که در پایتخت بلاروس حضور دارند گزارش داده است که ظاهراً رهبران کشورهای آلمان و فرانسه و روسیه و اوکراین آماده‌اند که سندی را برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین امضاء کنند. این سند هنوز امضاء نشده است.

در مینسک دو گروه، هم‌زمان با هم مذاکره می‌کردند: فرانسوا اولاند (رییس جمهور فرانسه)، آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان)، ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) و پترو پروشنکو (رییس جمهور اوکراین) بر سر یک میز نشسته بودند. در اتاقی دیگر نمایندگان اوکراین، فرستادگان جدایی‌طلبان و همچنین نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا به موازات این گروه با هم مذاکره می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان با پیشرفت مذاکرات چهار رهبر اروپایی در مینسک، وزاری خارجه این چهار کشور نیز دعوت شدند که در این گفت‌و‌گوها شرکت کنند.

از مینسک گزارش شده است که به احتمال بسیار زیاد جدایی‌طلبان شرق اوکراین سند صلح را امضاء خواهند کرد. در این سند پیش‌بینی شده که چگونه طرفین درگیری می‌توانند در چند مرحله معاهده صلح سپتامبر سال گذشته را اجرا کنند.

از سپتامبر ۲۰۱۴ در اوکراین آتش‌بس برقرار است اما فقط روی کاغذ. سند مینسک می‌بایست متضمن آتش‌بس پایدار در اوکراین باشد.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده است که سند مینسک ۱۲ الی ۱۳ بند دارد. به گزارش خبرگزاری آلمان، نمایندگان اوکراین و فرستادگان جدایی‌طلبان قرار است این سند را امضاء کنند و به این ترتیب متعهد شوند به اجرای مفاد آن.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در حال حاضر سالنی را برای امضای سند مینسک آماده می‌کنند. پس از پایان مذاکرات، پروشنکو، مرکل، اولاند و پوتین به این سالن می‌روند و سند را امضاء می‌کنند.

مذاکرات مینسک تاکنون مهم‌ترین گام برای حل بحران اوکراین در ۱۰ ماه گذشته است. در حالی‌که سراسر شب رهبران چهار کشور اروپایی مذاکره می‌کردند، درگیری‌ها در شرق اوکراین هم ادامه داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.