ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه بهترین عکس خبری جهان برای یک «رومئو و ژولیت» امروزی

هیأت داوران جایزه عکس خبری جهان از میان ۹۸ هزار عکس از ۱۳۱ کشور، عکس دو مرد جوان همجنسگرا در سن‌پترزبورگ را به عنوان بهترین عکس خبری جهان برگزید.

جایزه بهترین عکس خبری جهان به یک هنرمند عکاس دانمارکی به نام «مدس نیسن» به خاطر عکس دو مرد همجنسگرا تعلق گرفت. نیسن از این دو مرد به عنوان یک «رومئو ژولیت امروزی» یاد کرده است.

جایزه بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۱۵ اثر مدس نیسن

پنجشنبه، ۱۲ فوریه هیأت داوران جایزه عکس خبری جهان در آمستردام عکسی از مدس نیسن، عکاس دانمارکی را به عنوان بهترین عکس خبری جهان برگزید. ارزش این جایزه معادل ۱۰ هزار یووست.

مدس نیسن در این عکس، دو مرد همجنسگرا به نام‌های جان و آلکس را در یک لحظه بسیار خصوصی در محل سکونت آن‌ها در سن‌پترزبورگ تصویر کرده است. این عکس بخشی از مجموعه‌ای‌ست که مدس نیسن برای مقابله با همجنسگراهراسی در جهان تهیه کرده است.

نیسن درباره این عکس به اشپیگل آن‌لاین گفته است: «در این عکس یک زوج همجنسگرای جوان را می‌بینیم. آن‌ها در آپارتمان آلکس در سن‌پترزبورگ به هم عشق می‌ورزند. ساعت دو بامداد است. این چیزی‌ست که در این عکس دیده می‌شود. اما داستان جان و آلکس فراتر از این صحنه است. آن‌ها به خاطر عشق‌شان جانشان را به خطر انداخته‌اند. برای همین به گمانم یک رومئو ژولیت امروزی هستند.»

هیأت داوران جایزه بهترین عکس خبری سال در بیانیه‌اش نوشته است: «این عکس به طرز قابل تأملی همجنسگراهراسی را به عنوان یک موضوع جهان‌شمول مضمون قرار داده است.»

هیأت داوران جایزه بهترین عکس خبری سال در ادامه به تبعیض‌های اجتماعی و تعرض به حقوق همجنسگرایان و دگرباشان جنسی اشاره کرد و در بیانیه‌اش نوشته است: «همجنسگرایان و دگرباشان جنسی نه تنها با تبعیض‌های اجتماعی و حقوقی مواجه‌اند، بلکه حتی در پرتو تعصبات ملی و مذهبی شکنجه و آزار می‌بینند.»

میشل مک‌نالی، ریس هیأت داوران جایزه بهترین عکس خبری، درباره اثر برگزیده سال ۲۰۱۵ به نیویورک تایمز گفته است: « این عکس از نظر زیباشناسی پرقدرت است و یک لحظه انسانی را نشان می‌دهد.»

مدس نیسن درباره اینکه چطور بهترین عکس خبری سال ۲۰۱۵ را گرفته، به اشپیگل آن‌لاین گفته است: «بعضی موقع‌ها عکسی می‌گیرم و می‌دانم که بهترین و کامل‌ترین لحظه را ثبت کرده‌ام. اما در این عکس اصلاً فکرش را نمی‌کردم که حاصل کار مورد توجه قرار بگیرد. شاید به خاطر این بود که دیروقت بود و آبجو هم خورده بودم. بدون اینکه فکر چیزی را بکنم، چند تا عکس گرفتم.»

هیأت داوران جایزه عکس خبری جهان از میان ۹۸ هزار عکس از ۱۳۱ کشور آثاری را در هشت بخش برگزید و جوایزی را به ۴۲ عکاس اهدا کرد. عکس‌های برگزیده، آوریل سال جاری ابتدا در آمستردام و سپس در ۴۰ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

بهترین عکس‌های خبری جهان در سال ۲۰۱۵

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این شیاطین غربی سعی میکنند به هر وسیله ای این اعمال خلاف عفت عمومی و شنیع را بسط و گسترش داده و روزی و هفته ای نیست که به سخیف ترین آثار سینمایی و به اصطلاح هنری دیگر در این رابطه جوایزی را اختصاص ندهند . کل دنیا در حال زوال و فرو پاشیست .

  • مهرداد

    نمی دونم سطح سلیقه ما خیلی پائینه یا سطح سلیقه اونطرفیها خیلی بالا . که عکس ور رفتن دو تا نره ... با هم می شه بهترین عکس خبری جهان!!!!! در حالی که من عکسهایی از سوریه و جاهای دیگه ای که در گیری و مشکل دارند ، دیدم ( که قطعا توسط شجاعت بی نظیر عکاسهاشون به تصویر در اومده ) که به معنای واقعی تن آدم رو می لرزونه .