ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله داعش به شهر البغدادی

شهر البغدادی در نزدیکی یکی از پایگاه‌های هوایی ارتش عراق به نام عین‌الاسد است که نیروهای آمریکایی در آن، مشغول تعلیم و آماده‌سازی نیرو‌های ارتش عراق هستند.

جنگجویان «دولت اسلامی» به یکی از پایگاه‌های هوایی مهم عراق به نام عین‌الاسد نزدیک شده‌اند.

این گروه کنترل بخش‌هایی از شهر البغدادی در غرب عراق را در اختیار گرفته‌اند. این شهر در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد است که نیروهای آمریکایی در آن، مشغول آموزش دادن به نیرو‌های ارتش عراق و آماده‌سازی آن‌ها هستند.

به گزارش شبکه خبری­ الجزیره، بخش‌های گسترده‌ای از شهر البغدادی به تصرف پیکارجویان دولت اسلامی درآمده است و این تهدیدی جدی برای پایگاه هوایی ارتش عراق که در پنج کیلومتری این شهر واقع است، به شمار می‌رود.

در حال حاضر ۳۲۰ تفنگدار ارتش آمریکا مشغول آموزش نظامیان عراقی در پایگاه عین‌الاسد هستند.

منابع خبری از وقوع درگیری‌های گسترده در این شهر و اطراف آن خبر می‌دهند. سخنگوی پنتاگون، الیسا اسمیت نیز تأیید کرده است که نبردهای سنگینی در البغدادی در جریان است.

البغدادی در ۸۵ کیلومتری شهر رمادی در استان انبار، ماه‌ها در محاصره گروه داعش قرار داشت که از سال گذشته بخش‌هایی از شمال و غرب عراق را اشغال کرده است.

به گفته منابع اطلاعاتی الجزیره، شورشیان دولت اسلامی روز پنج‌شنبه از دو سو به شهر البغدادی حمله و سپس به سوی شهر پیشروی کرده‌اند.

منابع رسمی از جمله خبرگزاری رویترز می‌گویند که پس از این حمله، گروه دیگری از شورشیان به پایگاه عین‌الاسد که به شدت محافظت می‌شود، یورش برده‌اند اما نتوانسته‌اند به آن وارد شوند.

سخنگوی پنتاگون اما گفته است که هیچ حمله مستقیمی به این پایگاه هوایی نشده است. الیسا اسمیت از آتش غیر مستقیم و بی‌اثر در نزدیکی این پایگاه خبر داده است.

امران خان، خبرنگار الجزیره در بغداد می‌گوید که شورشیان دولت اسلامی بارها و بارها از همین تاکتیک برای حمله استفاده کرده‌اند. هر بار که آن‌ها می‌خواهند به یکی از پایگاه‌های ارتش عراق جمله کنند، ابتدا به شهری که پایگاه در نزدیکی آن قرار دارد هجوم می‌برند.

او می‌گوید: «به نظر می‌رسد شورشیان داعش منطقه را به خوبی می‌شناسند و این مسأله برای نیرو‌های آمریکایی که شناخت چندانی از منطقه ندارند، به یک چالش جدی تبدیل شده است، گرچه که آن‌ها می‌توانند از توان‌شان در انجام حمله‌های هوایی برق‌آسا بهره ببرند.»

حمله تازه شورشیان دولت اسلامی به شهر البغدادی در حالی صورت گرفته است که باراک اوباما، رییس‌جمهور می‌خواهد عملیات نظامی علیه این گروه را گسترش دهد. دور جدید حملات هوایی آمریکا علیه داعش هم در سوریه و عراق آغاز شده است.

شهرهای زیادی از استان انبار در تابستان گذشته هنگام یورش سریع نیروهای داعش از مرز سوریه به عراق به تصرف این گروه درآمده است و در حال حاضر نیروهای ائتلاف ضد داعش، در تلاش برای بازپس‌گیری این شهرها هستند.

از دیگر نقاط عراق نیز خبر می‌رسد که در طول ساعات گذشته، پنج غیر‌نظامی در انفجار بمب در دو شهر در جنوب بغداد، پایتحت عراق، کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.