ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم زندان محمدرضا رحیمی به جریان افتاد

محمدرضا رحیمی برای تحمل ۵ سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد. ماموران پلیس با حضور در خانه معاون اول پیشین احمدی‌نژاد، او را برای اجرای حکم فراخوانده‌اند.

محمدرضا رحیمی برای تحمل ۵ سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد. ماموران پلیس با حضور در خانه معاون اول پیشین احمدی‌نژاد، او را برای اجرای حکم فراخوانده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران از انتقال محمدرضا رحیمی، معاون اول سابق احمدی‌نژاد به زندان اوین خبر داد. به نوشته این پایگاه، اجرای حکم حبس از طریق نیروی انتظامی، از سوی سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت در روز یکشنبه ۲۶ بهمن صادر شده است.

به نوشته خبرگزاری «تسنیم»، ماموران پلیس با حضور در محل سکونت رحیمی و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند. سخنگوی قوه قضاییه ایران،مهم‌ترین اتهام معاون اول نظام‌ را رشوه‌خواری خوانده است.

سوءاستفاده‌های مالی در دوران ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات کشور، جعل مدرک دکترا، رشوه دادن به نمایندگان مجلس برای خودداری از استیضاح علی کردان، وزیر اسبق کشور از جمله اتهامات مندرج در پرونده محمدرضا رحیمی است.

نام رحیمی با پرونده اختلاس در بیمه ایران و گروه موسوم به «حلقه فاطمی» گره خورده است. شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور، او را در اول بهمن به پنچ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرد.

معاون اول دولت دهم پس از ابلاغ این حکم، نامه‌ای سرگشاده نوشت و  خود را محکومی خواند که چوب لجبازی‌ها و آبروریزی‌های گاه و بیگاه احمدی‌نژاد را خورده است.

سخنگوی قوه قضاییه در  واکنش به نامه رحیمی یادآوری کرده بود که پرونده او با وسواس هرچه تمام‌تر رسیدگی شده و حکم در مرحله تشریفات اداری است و به زودی اجرا خواهد شد.

رحیمی در نامه دفاعیه خود، از دریافت کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از فردی به نام جابر ابدالی برای انتخابات مجلس هشتم نیز خبر داده و پشتیبانی از نامزدهای اصولگرا را امری دانسته بود که زیر نظر دولت انجام شد. افشای نام نمایندگانی که پول گرفته‌اند، هنوز در دستور کار قوه قضاییه یا قوه مقننه نیست.

خبرگزاری فارس به نقل از یک "منبع آگاه" نوشته است که رحیمی مانند سایر محکومان مالی، در یکی از بندهای عمومی مربوط به محکومان جرایم مالی زندان اوین نگاهداری خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    خدامراد احمدی، متهم ردیف هشتم فساد سه هزار میلیاردی در مراسم ختم مادر محمود احمدی‌نژاد حاضر شد.!! فساد ۳هزار میلیارد تومانی بزرگترین اختلاس در تاریخ بانکداری ایران است که تا کنون متهم ردیف اول این اختلاس با نام مه‌آفرید امیر خسروی، اعدام شده است. خدامراد احمدی یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و از اعضای حلقه موسوم به علم و صنعتی‌ها به شمار می‌رود با این حال، حضور این محکوم پرونده فساد بزرگ مالی برای عرض تسلیت به رییس جمهور سابق در حالی است که او بر اساس حکم دادگاه پرونده مذکور به ۱۰ سال زندان محکوم شده است!!. به گزارش صراط‌ نیوز؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای سی‌ام بهمن ماه ۹۱ در چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تأیید حکم تعدادی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی رأی تأییدشده این افراد در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور را قرائت کرد که بر اساس آن متهم ردیف هشتم خدامراد احمدی معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی به «۱۰ سال حبس و ردّ اموال دریافتی به‌عنوان رشوه به‌میزان ۹۰۰ میلیون تومان و پرداخت همین میزان جریمه نقدی و ۳۰ سال انفصال از مشاغل دولتی» محکوم !!شده بود.!! خدامراد احمدی در زمان وزارت محرابیان در وزارت صنایع و معادن، به ریاست حوزه وزارتی منصوب شد و سپس به ریاست شرکت شهرک‌های صنعتی ارتقا یافت. غضنفری پس از انتصاب به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت، ریاست یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور (ایمیدرو) را به خدامراد احمدی سپرد

  • خسرو

    بابک زنجانی هم ظاهرا آنجا بود؟ حالا کدام رئیس زندان کدام معاون خواهند بود؟

  • hasani

    باید چند اتوبوس بیاورند تا تمام همدستان دزد و متقلبش راهم بزندان ببرند.

  • arjomand

    خوشبختانه این رژیم یکی از معدود رژیمهای استبدادی دنیاست که شما مجبور نیستید صبر کنید تا رژیم را ساقط کرده و بعد سرانشان را مجازات کنید. این رژیم از اول تاسیس تاکنون به طور سیستماتیک در حال مجازات سران خود بوده. تمام کسانی که به نوعی در خدمت این رژیم بوده اند یا در تاسیس ان نقشی داشته اند توسط خود این رژیم مجازات شده اند. فقط کافی است به سرنوشت کسانی چون بنی صدر، بازرگان، ابراهیم یزدی، خاتمی، رفسنجانی، رحیمی، مرتضوی و........ نگاه کنید تا بدانید با چه رژیم نفرین شده ای طرفید

  • arjomand

    امثال رحیمی ها فکر میکنند که میتوانند بخشی از یک سیستم مافیایی باشند و هیچ اسیبی نبینند در حالیکه در تمام سیستم های مافیایی افراد نه بر اساس لیاقت که بر اساس نزدیکی به پدرخوانده (در این مورد ولی فقیه) ترقی میکنند و وقتی که تاریخ مصرفشان تمام شد خیلی راحت فدا میشوند. رحیمی، مرتضوی، احمدینژاد، خاتمی، رفسنجانی، بابک زنجانی و هزاران نفر دیگر مثالهایی هستند که افراد شرافت، خلاقیت و همه را در اختیار پدرخوانده قرار دادند و در نهایت هم قربانی شدند.